721 - Κινητικές δεξιότητες και κινητική αδεξιότητα στην αναπτυξιακή ηλικία
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: ROOT
- Κατηγορία: Μεταπτυχιακό Π. Σ.
- Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011 23:19
Κωδικός Μαθήματος 721 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Β: Παιδαγωγική και δημιουργική μάθηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Κουρτέσης Θωμάς Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής Τηλ: +30 25310 39704 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Δέρρη Β. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο Α' εξάμηνο |
Τύπος Μαθήματος Υποχρεωτικό |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Εξ’ αποστάσεως |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Μετά από συνεννόηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: Fundamental movement skills (stability, locomotor, manipulative skills), Abilities, Health-related fitness, Skill-related fitness, Developmental coordination disorder, Physical Awkwardness, Clumsiness, Movement Difficulties, Assessment, Intervention Elementary school. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος 1. Να αποκτηθούν οι γνώσεις για την ανάπτυξη των αντιληπτικοκινητικών και των φυσικών ικανοτήτων, των κινητικών εννοιών και των βασικών κινητικών δεξιοτήτων καθώς και για την κατάλληλη ενσωμάτωσή τους στο πρόγραμμα του σχολείου. 2. Να παρουσιαστούν και να εφαρμοστούν τρόποι διδασκαλίας και εξάσκησης των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων στην αναπτυξιακή ηλικία. 3. Να παρουσιαστούν και να εφαρμοστούν τρόποι αξιολόγησης της προόδου των μαθητών στην εκμάθηση κινητικών εννοιών, βασικών κινητικών δεξιοτήτων και στοιχείων φυσικής κατάστασης που προάγει την υγεία και την επιδεξιότητα. 4. Να περιγραφεί το φαινόμενο της κινητικής αδεξιότητας και των κινητικών δυσκολιών σε παιδιά σχολικής ηλικίας. Καλύπτονται σημαντικά θέματα όπως χαρακτηριστικά, ορολογία, αιτιολογία, συχνότητα και αντιμετώπιση. 5. Ιδιαίτερη έμφαση, θεωρητικά και πρακτικά, δίνεται στο θέμα της ανίχνευσης και της αξιολόγησης της κινητικής αδεξιότητας. 6. Λόγω του ότι το φαινόμενο της κινητικής αδεξιότητας είναι ένα νέο σχετικά πεδίο στο χώρο της Φυσικής Αγωγής, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην ερευνητική προσέγγιση του θέματος. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας - |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης • Εκπόνηση βασικών εργασιών (60%) - Κάθε φοιτητής-τρια θα εκπονήσει 2 βασικές εργασίες, έκτασης 6 σελίδων έκαστη: μία για την κάθε ενότητα (1η ενότητα = διαλέξεις 1-6, 2η ενότητα = εισηγήσεις 7-12). Στο πλαίσιο της εργασίας της 1ης ενότητας, θα αποσταλούν θέματα και αρχεία με δεδομένα, βάσει των οποίων θα αναπτυχθεί ένα ερευνητικό άρθρο από κάθε φοιτητή/τρια. Οδηγίες για την συγγραφή του άρθρου θα αποσταλούν στην 1η διάλεξη. Όσον αφορά στην εργασία της 2ης ενότητας, κάθε φοιτητής /τρια θα πρέπει να επιλέξει ένα θέμα από λίστα θεμάτων και να το αναπτύξει. Αναλυτικές οδηγίες θα αποσταλούν στην 7η διάλεξη. Οι ημερομηνίες παράδοσης των εργασιών είναι οριστικές και φαίνονται στον Πίνακα των εισηγήσεων • Κουϊζ Ανακεφαλαίωσης (30%) - Θα λάβει χώρα την τελευταία ημέρα του μαθήματος. • Συμμετοχή (10%) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία 1. Buschner, C. (1994). Teaching Children Movement Concepts and Skills. Becoming a master teacher. USA: Human Kinetics. 2. Gallahue, D. & Ozmun, J. (1998). Understanding motor development. Infants, children, adolescents, adults. USA: W. C. Brown Communications. 3. Gallahue, D. (1996). Developmental physical education for today’s children. USA: Brown & Benchmark. 4. Graham, G., Holt/Hale, S. A., & Parker, M. (1998). Children Moving. A reflective approach to teaching physical education. USA: Mayfield Pub. Co. Pp 33-57. 5. Hopple, Ch. (1995). Teaching for Outcomes in Physical Education. A guide for curriculum and assessment. USA: Human Kinetics. 6. Pangrazi, R. (2001). Dynamic Physical Education for Elementary Schoolchildren. USA: Allyn and Bacon. 7. Schiemer, S. (2000). Assessment Strategies for Elementary Physical Education. USA: Human Kinetics. 9. Cratty, B.J. (Ed., 1994). Clumsy child syndromes: Descriptions, evaluation and remediation (pp. 1-12). Amsterdam: Harwood Academic Publishers. 10. Sugden, D.A. & Wright, H.C. (1998). Motor coordination disorders in children. Developmental Clinical Psychology and Psychiatry, v. 39. London: SAGE Publications |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση - |