724 - Αναπτυξιακή ψυχολογία

Pin It
Κωδικός Μαθήματος
724
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Β: Παιδαγωγική και δημιουργική μάθηση
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Γούδας Μάριος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 24310 47045
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Μπεμπέτσος Ε.
Εξάμηνο
Γ' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Δια ζώσης, σύγχρονη, ασύγχρονη
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: Παρουσιάζονται αναλυτικά στα περιγράμματα των εισηγήσεων

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι η κατανόηση των βασικών αρχών διαμόρφωσης και εξέλιξης της ανθρώπινης συμπεριφοράς καθώς και η μελέτη συγκεκριμένων θεμάτων που αναφέρονται σε πλευρές της αναπτυσσόμενης ανθρώπινης δράσης και συμπεριφοράς.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στην αναπτυξιακή ψυχολογία.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διάλεξη 2η: Εισαγωγή στη γνωστικο-εξελικτική θεωρία του Piaget.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διάλεξη 3η: Η ανάπτυξη της ηθικής σκέψης.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διάλεξη 4η: Βασικοί θεωρητικοί του συμπεριφορισμού.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διάλεξη 5η: Θεωρίες κοινωνικής μάθησης.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διαλεξη 6η: Η ανάπτυξη των κινήτρων.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διαλεξη 7η: Η φύση και η ανάπτυξη της αυτοαντίληψης.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διαλεξη 8η: Απόκτηση, ανάπτυξη και χρήση της γλώσσας.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διαλεξη 9η: Το παιχνίδι ως αναπτυξιακή διαδικασία.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διαλεξη 10η: Η φύση, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση της νοημοσύνης.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διαλεξη 11η: Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης.
- Γούδας Μ. & Μπεμπέτσος Ε. Διαλεξη 12η: Τάσεις στην αναπτυξιακή ψυχολογία.
- Γούδας Μ. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Το μάθημα γίνεται εξ’αποστάσεως.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
1. Εργασίες (2) (40%).
2. Multiple Choice Tests (60%).

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Παρουσιάζεται αναλυτικά στα περιγράμματα των εισηγήσεων. 

1. Salkind, N. (1990). Θεωρίες της ανθρώπινης ανάπτυξης. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη. 
2. Kagan, R. (1992). Yesterday’s premises, tomorrow’s promises. Developmental Psychology, 28, 990-997. 
3. Συγκολλιτου, Ε. (1998). Εαυτός, κίνητρα, και επίδοση στο σχολείο. Στο Ευκλείδη, Α. (Επ.), Τα κίνητρα στην εκπαίδευση (σελ. 109-124). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. 
4. Cole, M., & Cole, S.R. (2001). Η ανάπτυξη των παιδιών. Α Τόμος. Αθήνα: Τυπωθήτω.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
-