739 - Άτομα με ειδικές ανάγκες και άσκηση
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: ROOT
- Κατηγορία: Μεταπτυχιακό Π. Σ.
- Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011 23:50
Κωδικός Μαθήματος 739 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Γ: Πρόληψη – παρέμβαση – αποκατάσταση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Μπάτσιου Σοφία Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγήτρια Τηλ: +30 25310 39708 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες - |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο Γ' εξάμηνο |
Τύπος Μαθήματος Επιλογής |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Εξ' αποστάσεως, δια ζώσης |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Μετά από συνεννόηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: people with special needs, inclusion mainstreaming, perceptual motor development, mental retardation, learning disabilities, emotional disturbance, movement disability, spinal cord injury, amputee polio, cerebral palsy, blindness, deafness, exercise, sport, paralympic games |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος Να κατανοήσουν οι φοιτητές τα στάδια της φυσιολογικής ψυχοκινητικής ανάπτυξης του ατόμου και ν΄ αποκτήσουν την ικανότητα ν΄ αναγνωρίζουν τις πιθανές διαταραχές με την αξιολόγηση, για την έγκυρη παρέμβαση, β. να γνωρίσουν τις διαταραχές που εμφανίζουν οι διάφορες κατηγορίες των ατόμων με αναπηρία καθώς και τους περιορισμούς που θέτουν οι αναπηρίες στο σχεδιασμό και εφαρμογή των προγραμμάτων άσκησης για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων αυτών. γ. να ενημερωθούν για τις δραστηριότητες με τις οποίες ασχολούνται τα άτομα με αναπηρία κατά τον ελεύθερο χρόνο τους αλλά και σε επίπεδο πρωταθλητισμού. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Εισηγήσεις. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 1. Παρουσίαση ερευνητικού άρθρου (υποχρεωτικά) (10%) 2. Κατάθεση εργασίας ανασκόπησης (υποχρεωτικά) (30%) 3. Γραπτές εξετάσεις (υποχρεωτικά) (50%) 4. Συμμετοχή στο μάθημα (υποχρεωτικά) (10%) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία 1. Aγγελοπούλου - Σακαντάμη Ν. (2004). Ειδική Αγωγή- αναπτυξιακές διαταραχές & χρόνιες μειονεξίες. Εκδ Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη. 2. Davis, R.( 2002). Inclusion Through Sports. Human Kinetics. 3. DePauw K & Susan G. (2005). Disability Sport. (2nd ed.), Human Kinetics. 4. Gallahue, L.D. (2002). Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή για τα Σημερινά Παιδιά. Μετ. Ευαγγελινού Χρ. & Παππά Α.University Studio Press. Θεσσαλονίκη. 5. Lepore M., Gayle W., Stevens S. (1998). Adapted Aquatics Programming- A Professional Guide. Human Kinetics. 6. Sherrill C. (1993). Adapted Physical Activity Recreation and Sport. Cross - disciplinary and Lifespan. 4th Ed. Brown & Benchmark. 7. Winnick J. (2005). Adapted Physical Education and Sport. 4th ed.. Human Kinetics. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση 1. Η στάση των δασκάλων Φυσικής Αγωγής ως προς την ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο Σχολείο. 2. Φυσική αγωγή για τα παιδιά με και χωρίς ειδικές ανάγκες στο σχολείο. 3. Η στάση και πρόθεση των προπονητών ν΄ αναλάβουν την εκγύμναση ατόμων με ειδικές ανάγκες. 4. Ο ρόλος του δασκάλου στην αλλαγή της στάσης των μαθητών χωρίς ειδικές ανάγκες προς τους συμμαθητές τους με ειδικές ανάγκες. 5. Τα ΄΄ενοποιημένα΄΄ αθλήματα και ο ρόλος τους στη διαδικασία ένταξης και αποδοχής των ατόμων με ειδικές ανάγκες. 6. Η αξιολόγηση της κινητικής ανάπτυξης στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Προγράμματα παρέμβασης. 7. Μέθοδοι αξιολόγησης της ισορροπίας στα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. 8. Το επίπεδο κινητικής ανάπτυξης των παιδιών με νοητική υστέρηση. 9. Μέθοδοι αξιολόγησης της αερόβιας ικανότητας των ατόμων με νοητική υστέρηση. 10. Το επίπεδο ανάπτυξης της αερόβιας ικανότητας των ατόμων με νοητική υστέρηση. 11. Το πρόβλημα της οστεοπόρωσης στα άτομα με νοητική υστέρηση. 12. Μέθοδοι διδασκαλίας στο μάθημα της φυσικής αγωγής για τα άτομα με διάσπαση προσοχής- υπερκινητικότητα. 13. .Το άγχος και οι αθλητές με ειδικές ανάγκες υψηλού επιπέδου. 14. Ο πραγματικός χρόνος εξάσκησης στο μάθημα της φυσικής αγωγής για τα άτομα με νοητική υστέρηση. Ο ρόλος των ΄΄βοηθών΄΄ στη διαδικασία μάθησης των παιδιών με νοητική υστέρηση 15. Άσκηση και παιδιά με συναισθηματικές διαταραχές 16. Ο αθλητισμός ως μέσο κοινωνικοποίησης των ατόμων με ειδικές ανάγκες. 17. Οι τραυματισμοί για τα άτομα που χρησιμοποιούν τροχήλατη καρέκλα. 18. Μέθοδοι αξιολόγησης της αερόβιας ικανότητας των ατόμων που χρησιμοποιούν τροχήλατη καρέκλα. 19. Το επίπεδο ανάπτυξης της αερόβιας ικανότητας των ατόμων με κάκωση νωτιαίου μυελού, ακρωτηριασμό, πολιομυελίτιδα. 20. Μέθοδοι βελτίωσης της αερόβιας ικανότητας των ατόμων που χρησιμοποιούν τροχήλατη καρέκλα. 21. Η οστεοπόρωση στα άτομα με κάκωση νωτιαίου μυελού, ακρωτηριασμό, πολιομυελίτιδα... 22. Προπόνηση δύναμης στα άτομα με νοητική υστέρηση, κάκωση νωτιαίου μυελού, ακρωτηριασμό, πολιομυελίτιδα... 23. Μέθοδοι εξάσκησης των ατόμων με σκλήρυνση κατά πλάκας. 24. Το επίπεδο ανάπτυξης της ικανότητας της ισορροπίας στα άτομα με προβλήματα ακοής- κώφωσης. 25. Το επίπεδο ανάπτυξης της φυσικής κατάστασης των ατόμων με προβλήματα ακοής- κώφωσης, όρασης- τύφλωσης. 26. . Η σημασία της χαλάρωσης για τα άτομα με ειδικές ανάγκες 27. Κατάλληλοι χώροι άθλησης για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. 28. Δραστηριότητες αναψυχής για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Απαραίτητες προσαρμογές. 29. Η κολύμβηση για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. 30. Αποτελεσματικοί τρόποι προώθησης της τροχήλατης καρέκλας στους αγώνες δρόμου. |