Ν708 - Ανάπτυξη και προπόνηση των συναρμοστικών ικανοτήτων

Pin It
Κωδικός Μαθήματος
Ν708
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Καμπάς Αντώνιος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39632
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Αγγελούσης Ν.
Εξάμηνο
Γ' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Εξ αποστάσεως και δια ζώσης
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: coordination abilities, motor coordination in sport and exercise, development of coordination abilities, kinesthetical differentiation and orientation in space & time, balance, response ability, rhythm ability, accident proneness, physical activity.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Να εισάγει τον/την φοιτητή/τρια στο γνωστικό αντικείμενο των συναρμοστικών ικανοτήτων, να του δώσει την εξειδικευμένη θεωρητική γνώση που απαιτείται και στη συνέχεια με βάση αυτή τη γνώση να τον/την κάνει ικανό να αξιολογήσει τις σ.ι., και να σχεδιάσει και να υλοποιήσει προγράμματα βελτίωσης της συναρμογής σε διάφορες ομάδες του πληθυσμού.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
29/10/11 Καμπάς Α. Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη θεωρία των συναρμοστικών ικανοτήτων.
30/10/11 Καμπάς Α. Διάλεξη 2η: Ανάπτυξη των συναρμοστικών ικανοτήτων.
31/10/11 Καμπάς Α. Διάλεξη 3η: Βασικά στοιχεία για την ανάπτυξη των συναρμοστικών ικανοτήτων.
- Αγγελούσης Ν. Διάλεξη 4η: Εισαγωγή στο νευρομυϊκό έλεγχο των κινήσεων.
18/11/11 (20.00-22.00) Καμπάς Α. Διάλεξη 5η: Συναρμογή και τάση για ατυχήματα.
- Καμπάς Α. Διαλεξη 6η: Εργαστήριο Ι: προπονητικά περιεχόμενα για την ανάπτυξη της συναρμογής.
29.11.11 (15.00-17.00) Καμπάς Α. Διαλεξη 7η: Συναρμογή και φυσική δραστηριότητα.
13.12.11 (18.00-20.00) Καμπάς Α. Διαλεξη 8η: Προπόνηση μεγιστοποίησης μέσω καθορισμού του "προφίλ απαιτήσεων συναρμογής".
17.01.12 (15.00-17.00) Καμπάς Α. Διαλεξη 9η: Εργαστήριο II: Βίντεο-Ανάλυση.
25.01.12 Καμπάς Α. Διαλεξη 10η: Κινητική συναρμογή στον Αθλητισμό και την Άσκηση: καταιγισμός ιδεών, ομαδική εργασία.
26.01.12 Καμπάς Α. Διαλεξη 11η: Εργαστήριο III: Αξιολόγηση των συναρμοστικών ικανοτήτων.
27.01.12 Καμπάς Α. Διαλεξη 12η: Απολογισμός ομαδικής εργασίας.
16-22/02/09 Καμπάς Α. Εξετάσεις μέσω του ΕΣΤΙΑ

Τρόπος Διδασκαλίας
Σύγχρονα: τρείς διαλέξεις και ένα εργαστήριο
Ασύγχρονα: μία διάλεξη και ένα εργαστήριο
Δια ζώσης: τρείς διαλέξεις μια συνεδρία-παρουσίαση ερευνητικών προβληματισμών με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών ένα εργαστήριο και μια απολογιστική συνεδρία

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. Τεστ εξ αποστάσεως 10%
2. Ομαδική εργασία 45%
3. Βιντεο-ανάλυση 45%


Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

Υποχρεωτική
1. Federazione Italiana di Atletica Leggera. (2000). Motor Coordination in Sport and Exercise. Atti Convegno di Studi. Universita degli Studi di Bologna, Facolta di Scienze Motorie: Bologna.
2. Καμπάς Α. (2003). Συναρμοστικές ικανότητες: ανάπτυξη και προπόνηση. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
3. Καμπάς, Α. (2004). Εισαγωγή στην Κινητική Ανάπτυξη. Αθήνα: Αθλότυπο.
4. Καμπάς Α., Αγγελούσης Ν., Γούργουλης Β., Μπάρμπας Ι., Αντωνίου Π. (2001). Επίδραση της ηλικίας και του φύλου στην ανάπτυξη των συναρμοστικών ικανοτήτων παιδιών προσχολικής ηλικίας. Φυσική Δραστηριότητα και Ποιότητα Ζωής. Ηλεκτρονικό Περιοδικό, 2, 8-12.
5. Καμπάς Α., Φατούρος Ι., Αγγελούσης Ν., Γούργουλης Β., Ταξιλδάρης Κ. (2003). Η επίδραση της ηλικίας και του φύλου στις συναρμοστικές ικανότητες στην παιδική ηλικία. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 1 (2), 152-158.
6. Kambas, A. Avloniti, Ch. Christoforidis, D. Giannakidou, F. Venetsanou, and I. Fatouros. Motor proficiency and “accident proneness” of preschool children. European Journal of Psychomotricity, (accepted for publication, 2011).
7. Lopes, V. P., Rodrigues, L. P., Maia, J. A. R., Malina, R. M. (2011). Motor coordination as predictor of physical activity in childhood. Scand J Med Sci Sports, 21: 663–669, doi: 10.1111/j.1600-0838.2009.01027.
8. Martin, D., Carl, K., Lehnertz, K. (1993). Εγχειρίδιο Προπονητικής. Μετάφραση. Κομοτηνή: Αλφάβητο.
9. Salvelsbergh, G., Davids, K., Van der Kamp, J., & Bennet, S. (Eds.) (2003). Development of Movement Co-ordination in Children. London & New York: Routledge.
10. Vander, A., Sherman, J., Luciano, D., Τσακόπουλος, Μ. (2001). Φυσιολογία του ανθρώπου. Επιμέλεια Ελληνικής Έκδοσης: Ν. Γελαδάς – Μ. Τσακόπουλος. Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης

Προτεινόμενη
1. Gabbard, C.P. (1996). Lifelong Motor Development. Dubuque: Brown & Benchmark.
2. Gallahue, D.L. & Ozmun, J. C. (1998). Motor Development. Boston: McGraw-Hill.
3. Haas, C.T., Schulze-Cleven, K., Turbanski, S., Schmitbleicher, D. (2007). Zur Interaktion koordinativer und propriozeptiver Leistungen. Deutsche Zeitschrift für Sportmedizin, 58, 1, 19-24.
4. Hirtz, P. (1988). Koordinative Fähigkeiten im Schulsport. Berlin: Sportverlag.
5. Heuer, H., & Keele, S. (Eds.) (1994). Handbook of Perception and Action. Vol. 2: Motor Skills. London: Academic Press.
6. Hohmann, A. (1999). The Influence of Strength, Speed, Motor coordination and Technique on the Performance in Crawl Sprint. In K.-L. Keskinen, P.V. Komi & A.P. Hollander. (eds.): Biomechanics and Medicine in Swimming VIII (pp. 191-196). Jyväskylä: Gummerus-Printing.
7. Latash, M. & Turvey, M. (1996). Dexterity and its development. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
8. Neumaier, A. (2003). Koordinatives Anforderungsprofil und Koordinationstraining. Köln: Sport & Buch Stauss.
9. Neumaier, A., Mechling, H., Strauss, R. (2002). Koordinative Anforderungsprofile Ausgewählter Sportarten. Köln: Sport & Buch Stauss.
10. Roth, K. & Winter, K. (1994). Entwicklung koordinativer Fähigkeiten. In: J. Baur K. Winter, R. (1975). Die motorische Entwicklung des Menschen von der Geburt bis ins hohe Alter. Schorndorf: Hofmann.
11. Todorv, E., & Jordan, M. (2002). Optimal feedback control as a theory of motor coordination. Nature Neuroscience, 5(11), 1226-1235.

* Η προαιρετική βιβλιογραφία μπορεί να ζητηθεί από τον υπεύθυνο του μαθήματος


Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
-