Ν720 - Νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία της Φ.Α.
- Λεπτομέρειες
- Γονική Κατηγορία: ROOT
- Κατηγορία: Μεταπτυχιακό Π. Σ.
- Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011 23:12
Κωδικός Μαθήματος Ν720 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Β: Παιδαγωγική και δημιουργική μάθηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Αντωνίου Παναγιώτης Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής Τηλ: +30 25310 39659 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες - |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο Γ' εξάμηνο |
Τύπος Μαθήματος Επιλογής |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Δια ζώσης και εξ’ αποστάσεως (σύγχρονα & ασύγχρονα) |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Κάθε Τρίτη 10-12πμ και ασύγχρονη καθημερινή επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, Νέες Τεχνολογίες, Φυσική Αγωγή, Εκπαίδευση από Απόσταση, Εκπαιδευτικό Λογισμικό, Πολυμέσα. (Informatics in education, new technologies, ICT in Physical Education, distances learning, educational software, multimedia) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος Το αντικείμενο του μαθήματος είναι η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην διδακτική πράξη και ειδικότερα στην σχολική Φυσική Αγωγή. Το μάθημα στοχεύει να εισαγάγει τους μεταπτυχιακούς φοιτητές στην χρήση των Νέων Τεχνολογιών και στην αξιοποίηση τους ως εργαλείων βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου και επαγγελματικής ανάπτυξης. Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί: α) με την καλλιέργεια και ανάπτυξη δεξιοτήτων στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών (χρήση υπηρεσιών διαδικτύου και πολυμεσικών εφαρμογών). β) με την δημιουργική γνώση των σύγχρονων θεωριών μάθησης με τις Νέες Τεχνολογίες (θεωρητικό υπόβαθρο) και των μεθόδων ενσωμάτωσης τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε να βελτιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα και η ποιότητα της. Η επίτευξη των παραπάνω στόχων μπορεί να οδηγήσει στην απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων που θα επιτρέψει τους εκπαιδευτικούς να καλύψουν τις νέες ανάγκες που διαμορφώνονται διεθνώς στην εκπαιδευτική διαδικασία.. Αυτές οι ανάγκες, της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, δημιουργούν νέες απαιτήσεις στους εκπαιδευτικούς για εξειδικευμένες τεχνικές και παιδαγωγικές ικανότητες. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Στα πλαίσια του μαθήματος θα πραγματοποιηθούν 12 εισηγήσεις, παρουσιάσεις, δραστηριότητες και εργαστήρια εφαρμογής και ανάπτυξης δεξιοτήτων. 1. διαλέξεις όπου θα εισάγονται βασικές έννοιες και θεωρίες σχετικές με το περιεχόμενο του μαθήματος. Ακόμη, οι φοιτητές θα εκπαιδευθούν στην διερεύνηση και αναζήτηση βοήθειας από τον προσωπικό υπολογιστή ή το διαδίκτυο υπολογιστών για την εκτέλεση άγνωστων ενεργειών - εργασιών. Στόχος είναι η εξοικείωση με τους υπολογιστές, η κριτική σκέψη και η υποβοήθηση των φοιτητών στον εντοπισμό και την ανακάλυψη των γνώσεων που χρειάζονται για να λύσουν συγκεκριμένα προβλήματα χρήσης των υπολογιστών. Επίσης, οι διδασκόμενοι θα πραγματοποιήσουν αυτόνομα μια μικρής έκτασης ερευνητική εργασία με αντικείμενο την καταγραφή των απόψεων γονέων για την σπουδαιότητα χρήσης υπολογιστών και ενασχόλησης με τον αθλητισμό των παιδιών τους. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Αξιολογούνται οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια των θεματικών ενοτήτων και η τελική εργασία (project) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία 1. Μικρόπουλος, Τ. (2000). Εκπαιδευτικό λογισμικό. Θέματα σχεδίασης και αξιολόγησης λογισμικού υπερμέσων. Αθήνα: Εκδόσεις Κλειδάριθμος. (Γραφείο διδάσκοντα). 2. Ζωγόπουλος Ε. (2001). Νέες τεχνολογίες και μέσα επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.. Αθήνα: Εκδόσεις Κλειδάριθμος. (Γραφείο διδάσκοντα). 3. B. Mohnsen (2004). Using Technology in physical education. Bonnie’s Fitware Inc. Cerritos, California |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση 1. Ο ΗΥ ως γνωστικό εργαλείο 2. Συνεργατική μάθηση και ΗΥ 3. Η μετασχηματιστική επίδραση υπολογιστικών εργαλείων στην επίλυση προβλημάτων 4. Παράγοντες που επηρεάζουν την επίδραση του ΗΥ στη μάθηση 5. Η διδακτική αξιοποίηση λογισμικού άσκησης-εξάσκησης 6. Διδακτικό Λογισμικό για τις τρείς πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου 7. Τεχνητή νοημοσύνη και Ανατροφοδότηση περιβάλλοντα προσομοιώσεων 8. H αξιοποίηση προσομοιώσεων στη διδασκαλία της φυσικής αγωγής 9. Λογισμικό Μοντελοποίησης στη διδασκαλία της φυσικής αγωγής 10 Η ενσωμάτωση της βάσης δεδομένων στη διδασκαλία της φυσικής αγωγής 11 Η αξιοποίηση του λογιστικού φύλλου στην διδασκαλία της φυσικής αγωγής 12 Πολυμέσα και Υπερμέσα στη διδασκαλία της φυσικής αγωγής 13 Εφαρμογές του διαδικτύου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 14 Εφαρμογές του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου στη φυσική αγωγή 14 Κατασκευές ιστοσελίδων από μαθητές: δυνατότητες και προοπτικές 16 Τρόποι ένταξης του ΗΥ στην Εκπαίδευση 17 Μοντέλα Χρήσης ΗΥ στην Εκπαίδευση 18 Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών ως παράμετρος επιτυχημένης ενσωμάτωσης του ΗΥ στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία 19 Ο ΗΥ ως γνωστικό εργαλείο 20 Διδακτικές προσεγγίσεις και ΗΥ 21 Συνεργατική Μάθηση και ΗΥ 22 ΗΥ και μάθηση: μοντέλα, προσεγγίσεις και αποτελέσματα 23 Εκπαιδευτικές χρήσεις του παγκόσμιου ιστού (www) 24 Συνεργατική μάθηση και υπολογιστές 25 Σχεδιασμός user interface (διεπιφάνειας χρήσης) για εκπαιδευτικές χρήσεις: ανάλυση, εργονομία, σημειολογία 26 Εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά παιγνίδια: παρουσίαση, τυπολογία, εξέλιξη, κριτική 27 Τα υπερμέσα στις διαδικασίες της μάθησης: σύγχρονες τάσεις μέσα από τη βιβλιογραφία 28 Τα αλληλεπιδραστικά πολυμέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία 29 Οι τάσεις στην Ευρώπη για τη χρήση των πολυμέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία 30 Η έννοια της αλληλεπιδραστικότητας στο εκπαιδευτικό λογισμικό 31 Σχεδιασμός εκπαιδευτικού λογισμικού προσομοίωσης: εργαλεία ανάπτυξης, τεχνικές, προοπτικές 32 Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (distance learning) και υπολογιστές |