Κωδικός Μαθήματος Ν801 |
Κατηγορία Μαθήματος Κορμού |
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Γούργουλης Βασίλειος Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής Τηλ: +30 23510 39656 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Κουρτέσης Θ. & Κούλη Ο. |
Περίγραμμα Εισηγήσεων Outline801.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013 |
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό |
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 10 |
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο |
Τρόπος Διεξαγωγής Διαλέξεις – Εργαστήρια |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Μετά από συνεννόηση |
Λέξεις κλειδιά: Research procedures, Research report |
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος Σκοπός του μαθήματος είναι η εκμάθηση των σταδίων - βημάτων που πρέπει να ακολουθηθούν για τη διεξαγωγή μιας ερευνητικής εργασίας και τη συγγραφή της μεταπτυχιακής διατριβής.
Επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι η εξοικείωση με τις ερευνητικές διαδικασίες, όπως εντοπισμός του ερευνητικού προβλήματος, διατύπωση ερευνητικών και στατιστικών υποθέσεων, καθορισμός εξαρτημένων και ανεξάρτητων μεταβλητών, σχεδιασμός της έρευνας, συγγραφή της ερευνητικής πρότασης, σημεία προσοχής κατά τη διαδικασία συλλογής των δεδομένων, αξιολόγηση των ευρημάτων, συγγραφή της ερευνητικής εργασίας. Επίσης, θα καταβληθεί προσπάθεια για ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και την υιοθέτηση της φιλοσοφίας του ερευνητή.
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα
|
Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές –τριες θα είναι ικανοί να:
- Εντοπίζουν ένα ερευνητικό πρόβλημα που χρίζει αντιμετώπισης
- Καθορίζουν τις υπό μελέτη μεταβλητές, καθώς και το είδος των στατιστικών αναλύσεων που πρέπει να εφαρμοστούν
- Εντοπίζουν πιθανές απειλές και αδυναμίες κατά τη διεξαγωγή μιας έρευνας
- Συντάσσουν μια ερευνητική πρόταση
- Κατανοούν όλα τα στάδια διεξαγωγής και συγγραφής μιας ερευνητικής διατριβής
|
Αναλυτική Ανάπτυξη Αποτελεσμάτων Μάθησης
|
Αποτελέσματα μάθησης |
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες |
Κριτήρια αξιολόγησης |
Φόρτος εργασίας φοιτητή (ώρες) |
Εντοπίζουν ένα ερευνητικό πρόβλημα που χρίζει αντιμετώπισης |
Διάλεξη, εργαστηριακές ασκήσεις |
Ενδιάμεσοι έλεγχοι με δοκιμασίες γνωστικής αξιολόγησης |
50 |
Καθορίζουν τις υπό μελέτη μεταβλητές, καθώς και το είδος των στατιστικών αναλύσεων που πρέπει να εφαρμοστούν |
Διάλεξη, εργαστηριακές ασκήσεις |
Ενδιάμεσοι έλεγχοι με δοκιμασίες γνωστικής αξιολόγησης |
70 |
Εντοπίζουν πιθανές απειλές και αδυναμίες κατά τη διεξαγωγή μιας έρευνας |
Διάλεξη, εργαστηριακές ασκήσεις |
Ενδιάμεσοι έλεγχοι με δοκιμασίες γνωστικής αξιολόγησης |
60 |
Συντάσσουν μια ερευνητική πρόταση |
Διάλεξη, εργαστηριακές ασκήσεις |
Ενδιάμεσοι έλεγχοι με δοκιμασίες γνωστικής αξιολόγησης |
70 |
Κατανοούν όλα τα στάδια διεξαγωγής και συγγραφής μιας ερευνητικής διατριβής |
Διάλεξη, εργαστηριακές ασκήσεις |
Ενδιάμεσοι έλεγχοι με δοκιμασίες γνωστικής αξιολόγησης |
50 |
|
|
Σύνολο |
300 |
|
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη |
|
Εισηγητής |
|
Θέμα |
1η |
Κουρτέσης Θ. |
Διάλεξη: Είδη μεταβλητών, υπόθεση, έλεγχος υποθέσεων, δειγματοληψία και είδη δειγματοληψίας, καθορισμός/καταγραφή του πληθυσμού, μέγεθος δείγματος, σφάλμα δειγματοληψίας. |
2η |
Κουρτέσης Θ. |
Διάλεξη: Έλεγχος εγκυρότητας, απειλές εσωτερικής/εξωτερικής εγκυρότητας |
3η |
Γούργουλης Β. |
Διάλεξη: Παραγοντικοί σχεδιασμοί. |
4η |
Γούργουλης Β. |
Διάλεξη: Προκαταρκτική ανάλυση δεδομένων, Ερμηνεία αποτελεσμάτων, Οργάνωση ερευνητικής πρότασης, Πιλοτική έρευνα. |
5η |
Κούλη Ο. |
Διάλεξη: Συγγραφή έρευνας: τίτλος, περίληψη, εισαγωγή, ανασκόπηση βιβλιογραφίας, σκοπός και σημασία της έρευνας, επεξήγηση των όρων, λειτουργικοί ορισμοί, βασικές προϋποθέσεις, οριοθέτηση/περιορισμοί, ερευνητικές/ στατιστικές υποθέσεις, μέθοδος, αποτελέσματα, συζήτηση, συμπεράσματα, προτάσεις, βιβλιογραφία, παραρτήματα. |
6η |
Κούλη Ο. |
Εργαστήριο: πρακτική άσκηση: Συγγραφή ερευνητικής πρότασης. |
7η |
Γούργουλης Β. |
Διάλεξη (εξ αποστάσεως): Βασικά στατιστικά μοντέλα. |
8η |
Γούργουλης Β. |
Διάλεξη (εξ αποστάσεως): Συγγραφή αποτελεσμάτων. |
9η |
Γούργουλης Β. |
Διάλεξη (εξ αποστάσεως): Οδηγίες συγγραφής ερευνητικής εργασίας (Μεταπτυχιακής Διατριβής). |
10η |
Κουρτέσης Θ. |
Εργαστήριο: Πώς να διαβάζετε ένα επιστημονικό άρθρο. |
11η |
Κουρτέσης Θ. |
Εργαστήριο: Ερευνητικές απειλές: Ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν κατά την ανάγνωση ενός επιστημονικού άρθρου. |
12η |
Κουρτέσης Θ. |
Εργαστήριο: Ερευνητικές απειλές: Κριτική επιστημονικών περιλήψεων. |
13η |
Γούργουλης Β. |
Τελικές Εξετάσεις. |
|
Τρόπος Διδασκαλίας Διαλέξεις, διεξαγωγή πρακτικών ασκήσεων. |
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης - Εργασία: Υποθετική πρόταση (μέγιστη έκτασης 3 σελίδων - Ηλεκτρονική υποβολή μέσω e-class αμέσως μετά τη λήξη του 1ου τριημέρου) (30%) - Συμμετοχή στο μάθημα (20%) - Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (50%) |
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
- Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες.
Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη. Κεφ.(1)3.4 Διαδικασία για τη διεξαγωγή έρευνας (Σελ. 35-47). Κεφ.(1)4. Δειγματοληψία (Σελ. 51-67).
- Μπαγιάτης, Κ.Β. (1990). Μέθοδοι έρευνας στην Εκπαίδευση και Φυσική αγωγή. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Θεσ/νίκη.
Κεφ.(1). Δειγματοληψία – Βασικές έννοιες (σελ.12-43).
- Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες.
Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη. Κεφ.(5)11. Έλεγχος εγκυρότητας μιας έρευνας - Απειλές (Σελ. 347-360).
- Baumgartner, T.A., Strong, C.H. (1994). Conducting and reading research in health and human performance. Brown & Benchmark. Dubuque-USA.
Chapter 5. experimental research (pp. 110-113).
- Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες.
Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη. Κεφ.(2)7.3.2.4. Παραγοντικοί σχεδιασμοί (Σελ. 168-172) Κεφ.(2)7.3.2.4.3. Παραδείγματα παραγοντικών σχεδιασμών (Σελ. 176-186). Κεφ.(5)11.6. Ελλιπή δεδομένα (Σελ. 368-370). Κεφ.(5)14. Προκαταρκτική ανάλυση δεδομένων (Σελ. 399-404).
- Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες.
Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη. Κεφ.(5)13. Ερμηνεία αποτελεσμάτων (Σελ. 387-393) Κεφ.(3)9. Επιμέρους στάδια στη διεξαγωγή της έρευνας (Σελ. 193-203).
- Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες.
Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη. Κεφ.(3)9.5 Συγγραφή της εργασίας (Σελ. 205-249).
- Hopkins, C.D. (1976). Educational research. A Bell & Howell Company. Columbus, Ohio.
Appendix (pp. 253-269).
- Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες.
Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη. Κεφ.(7)7.2. Πειραματική μέθοδος (Σελ. 153-158). Κεφ.(5)15 Δείκτης επίδρασης της πειραματικής μεταβλητής (Σελ. 405-411).
- Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες.
Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη. Κεφ.(2)7.3.2.4.1. Πλεονεκτήματα παραγοντικών σχεδιασμών (Σελ. 172-176).
- Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες.
Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη. Κεφ.(5)16.2.1 Επαναλαμβανόμενες μετρήσεις (Σελ. 421-423).
- Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες.
Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη. Κεφ.(5)16.2.2 Post hoc συγκρίσεις στην ANOVA (Σελ. 423). Κεφ.(5)13.5.1. Πίνακας 31. Επιλογή στατιστικής μεθόδου (Σελ. 395).
|
Ακαδημαϊκή Ακεραιότητα Οι φοιτητές που μετέχουν στο μάθημα αυτό οφείλουν να πραγματοποιούν όλες τις εργασίες και τις σχετικές δραστηριότητες σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα πνευματικά δικαιώματα Ν. 2121/1993. Οποιασδήποτε μορφή λογοκλοπής δεν είναι αποδεκτή και αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα με σοβαρότατες κυρώσεις. Σε κάθε περίπτωση οδηγεί σε αποτυχία (Βαθμός = 0) στο μάθημα και αναφέρεται άμεσα στην Ειδική Διατμηματική Επιτροπή του ΔΠΜΣ και μπορεί να οδηγήσει και στη διαγραφή σύμφωνα με τον Κανονισμό λειτουργίας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΔΠΘ. Όποιες ιδέες ή κείμενο δεν αποτελούν πρωτότυπο έργο του φοιτητή θα πρέπει να συνοδεύονται από πλήρη αναφορά της πηγής τους. |