801 - Σχεδιασμός, εφαρμογή & παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων

Pin It
Κωδικός Μαθήματος
801
Κατηγορία Μαθήματος
Κορμού
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Γούργουλης Βασίλειος
Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλ: +30 23510 39656
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Κουρτέσης Θ. & Αυγερινός Α.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline801.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 10
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Διαλέξεις – Εργαστήρια
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: Research procedures, Research report

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών – τριών με τις ερευνητικές διαδικασίες (εντοπισμός προβλήματος, διατύπωση ερευνητικών-στατιστικών υποθέσεων, σχεδιασμός, συλλογή δεδομένων, στατιστική ανάλυση, αξιολόγηση ευρημάτων, συγγραφή ερευνητικής εργασίας), η ανάπτυξη κριτικής σκέψης μέσω διαλέξεων, συζήτησης και εργασιών, καθώς και η υιοθέτηση της φιλοσοφίας του ερευνητή και η πρακτική εφαρμογή της, με απώτερο στόχο την εκπόνηση διατριβής για την απόκτηση του πτυχίου.

Περιεχόμενο Μαθήματος(περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη   Εισηγητής   Θέμα
1η Κουρτέσης Θ. Διάλεξη: Είδη μεταβλητών, υπόθεση, έλεγχος υποθέσεων, δειγματοληψία και είδη δειγματοληψίας, καθορισμός/καταγραφή του πληθυσμού, μέγεθος δείγματος, σφάλμα δειγματοληψίας.
2η Κουρτέσης Θ. Διάλεξη: Έλεγχος εγκυρότητας, απειλές εσωτερικής/εξωτερικής εγκυρότητας
3η Γούργουλης Β. Διάλεξη: Παραγοντικοί σχεδιασμοί.
4η Γούργουλης Β. Διάλεξη: Προκαταρκτική ανάλυση δεδομένων, Ερμηνεία αποτελεσμάτων, Οργάνωση ερευνητικής πρότασης, Πιλοτική έρευνα.
5η Αυγερινός Α. Διάλεξη: Συγγραφή έρευνας: τίτλος, περίληψη, εισαγωγή, ανασκόπηση βιβλιογραφίας, σκοπός και σημασία της έρευνας, επεξήγηση των όρων, λειτουργικοί ορισμοί, βασικές προϋποθέσεις, οριοθέτηση/περιορισμοί, ερευνητικές/ στατιστικές υποθέσεις, μέθοδος, αποτελέσματα, συζήτηση, συμπεράσματα, προτάσεις, βιβλιογραφία, παραρτήματα.
6η Αυγερινός Α. Εργαστήριο: πρακτική άσκηση: Συγγραφή ερευνητικής πρότασης.
7η Κουρτέσης Θ. Εργαστήριο: Πώς να διαβάζετε ένα επιστημονικό άρθρο.
8η Κουρτέσης Θ. Εργαστήριο: Ερευνητικές απειλές: Ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν κατά την ανάγνωση ενός επιστημονικού άρθρου.
9η Κουρτέσης Θ. Εργαστήριο: Ερευνητικές απειλές: Κριτική επιστημονικών περιλήψεων.
10η Γούργουλης Β. Εργαστήριο: Βασικά στατιστικά μοντέλα.
11η Γούργουλης Β. Εργαστήριο: Συγγραφή αποτελεσμάτων.
12η Γούργουλης Β. Εργαστήριο: Οδηγίες συγγραφής ερευνητικής εργασίας (Μεταπτυχιακής Διατριβής).
13η Γούργουλης Β. Ανασκόπηση μαθήματος.
- - Τελική αξιολόγηση

Τρόπος Διδασκαλίας
Διαλέξεις, διεξαγωγή πρακτικών ασκήσεων.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
- Εργασία ανασκόπησης άρθρων που εμπεριέχουν απειλές εγκυρότητας (20%)
- Εργασία υποθετικής πρότασης (20%)
- Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (50%)
- Συμμετοχή στο μάθημα (10%)

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες. Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη.
2. Μπαγιάτης, Κ.Β. (1990). Μέθοδοι έρευνας στην Εκπαίδευση και Φυσική αγωγή. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Θεσ/νίκη.
3. Baumgartner, T.A., Strong, C.H. (1994). Conducting and reading research in health and human performance. Brown & Benchmark. Dubuque-USA.
4. Hopkins, C.D. (1976). Educational research. A Bell & Howell Company. Columbus, Ohio.