Κωδικός Μαθήματος
709 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης |
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Δούδα Ελένη
Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Τηλ: +30 25310 39715
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Ζέτου Ε., Τουμπέκης Α. & Αυλωνίτη Α. |
Εξάμηνο
Β' εξάμηνο |
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής |
Τρόπος Διεξαγωγής
Εξ’ αποστάσεως |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Μετά από συνεννόηση |
Λέξεις κλειδιά: expert athlete, effectiveness coaching program, performance, evaluation, measurements, physiological tests, test batteries, laboratory methods, field test, kinanthropometry, growth, maturation, motor development, body composition, adipose tissue, body size, body mass, stature, somatotype, body proportions, adolescence, exercise, motivation, goal setting, positive reinforcement, training programming -Fundamental of training |
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος Σκοπός και στόχος του μαθήματος είναι να αναλύσει τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού ή ικανού προπονητή, ο οποίος θα πρέπει να είναι ενημερωμένος στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα της σύγχρονης αθλητικής επιστήμης. Η ‘’ανατομία’’ ενός αποτελεσματικού προπονητή θεωρείται ότι είναι ένα πολυδιάστατο μοντέλο όπου ξεχωριστή θέση κατέχει η προσωπικότητα, ο χαρακτήρας, η μόρφωση, οι ικανότητές του, η εμπειρία που έχει, η συμπεριφορά, η ικανότητα επικοινωνίας και οι διαπροσωπικές σχέσεις που αναπτύσσει έτσι ώστε να διακρίνεται στο έργο που έχει αναλάβει να πραγματοποιήσει. Κατά συνέπεια, η ανάπτυξη δεξιοτήτων στην παιδική ηλικία, η γνώση των βιολογικών αλλαγών που συμβαίνουν στην αναπτυξιακή ηλικία, η αξιολόγηση των αθλητών, ο σχεδιασμός ενός προπονητικού προγράμματος, η ενίσχυση, η παρακίνηση, οι δεξιότητες επικοινωνίας, οι υψηλές επιδόσεις στον αθλητισμό καθώς και οι μέθοδοι και πρακτικές βελτίωσης της αγωνιστικής απόδοσης αποτελούν τους κύριους άξονες που σκιαγραφούν τα χαρακτηριστικά και το ρόλο του αποτελεσματικού προπονητή. |
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία |
|
Εισηγητής |
|
Θέμα |
13 Μαρτίου 2010 (Δια ζώσης) |
Ζέτου Ε. |
Διάλεξη 1η: Χαρακτηριστικά και ρόλοι του προπονητή - Δεξιότητες επικοινωνίας. |
14 Μαρτίου 2010 (Δια ζώσης) |
Ζέτου Ε. |
Διάλεξη 2η: Coaching «κτίζοντας την ομάδα» - Από το παιχνίδι στην προπόνηση. |
15 Μαρτίου 2010 (Δια ζώσης) |
Δούδα Ε. |
Διάλεξη 3η: Προπονητής και αξιολόγηση αθλητών. |
22-26 Μαρτίου 2010 (Ασύγχρονη διάλεξη) |
Δούδα Ε. |
Διάλεξη 4η: Προπονητής και εφαρμοσμένες μετρήσεις σε ομαδικά και ατομικά αθλήματα. |
14 Απριλίου 2010 (Σύγχρονη διάλεξη), Ώρα 15:00-17:30 |
Ζέτου Ε. |
Διάλεξη 5η: Υψηλές επιδόσεις στον αθλητισμό – Ποιοτική αξιολόγηση. |
19-23 Απριλίου 2010 (Ασύγχρονη διάλεξη) |
Ζέτου Ε. |
Διαλεξη 6η: Ο προπονητής στην παιδική ηλικία - ανάπτυξη δεξιοτήτων – Κοινωνικές επιρροές. |
26-30 Απριλίου 2010 (Σύγχρονη διάλεξη), Ώρα 18:00-20:30 |
Ζέτου Ε. |
Διαλεξη 7η: Σχεδιασμός και ανάπτυξη προπονητικού προγράμματος - Προετοιμασία της προπόνησης - Ενίσχυση - Παρακίνηση. |
12 Μαΐου 2010 (Σύγχρονη διάλεξη), Ώρα 15:00-17:30 |
Δούδα Ε. |
Διαλεξη 8η: Προπονητής και αναπτυξιακή ηλικία. |
26 Μαΐου 2010 (Σύγχρονη διάλεξη), Ώρα 18:00-20:30 |
Δούδα Ε. |
Διαλεξη 9η: Βιολογική ωρίμανση, ορμονικές επιδράσεις και ανάπτυξη αθλητών. |
2 Ιουνίου 2010 (Δια ζώσης) |
Τουμπέκης Α. |
Διαλεξη 10η: Μέθοδοι και πρακτικές βελτίωσης της αγωνιστικής απόδοσης. |
3 Ιουνίου 2010 (Δια ζώσης) |
Δούδα Ε. & Αυλωνίτη Α. |
Διαλεξη 11η: Σχεδιασμός αποτελεσματικών προγραμμάτων άσκησης στην αναπτυξιακή ηλικία. |
4 Ιουνίου 2010 (Δια ζώσης) |
Δούδα Ε. & Ζέτου Ε. |
Διαλεξη 12η: Παρουσίαση ομαδικών εργασιών. |
14-20 Ιουνίου 2010 |
Δούδα Ε. |
Εξετάσεις | |
Τρόπος Διδασκαλίας Οι παραπάνω θεματικές ενότητες θα αναπτυχθούν θεωρητικά με εισηγήσεις δια ζώσης και εξ΄ αποστάσεως και οι διδασκόμενοι θα πραγματοποιούν ατομικές ή ομαδικές εργασίες και θα συμμετέχουν σε διάφορα quiz που έχουν σχεδιαστεί για την καλύτερη εμπέδωση της διδακτικής ύλης. |
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:
1. Κατάθεση 1ης ομαδικής εργασίας 30% 2. Κατάθεση 2ης ομαδικής εργασίας και παρουσίαση της στις τελικές εξετάσεις 30% 3. Κατάθεση ατομικής εργασίας 30% 4. Quiz κατά τη διάρκεια των διαλέξεων 10% *
* Η συμμετοχή στα quiz είναι υποχρεωτική. |
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. American College of Sports Medicine (1995). ACSM’S Guidelines for exercise testing and prescription, 5th Edition, Williams & Wilkins (eds), USA, p. 49-85.
2. Australian Sports Commission (2000). Physiological Tests for Elite Athletes. Champaign, IL: Human Kinetics, chapter 14 & 23.
3. Christina, R. W. & Corcos, D. M. (1993). Προπονητής Μάθηση και Απόδοση. Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ, Θεσσαλονίκη.
4. Martens R. (1993). Προπονητής και Αθλητική Ψυχολογία. Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ, Θεσσαλονίκη.
5. Morrow R.J., Jackson W.A., Disch G.J., Mood P.D. (2000). Measurement and Evaluation in Human Performance. Champaign, IL: Human Kinetics, 272-292. |
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση - |