Προσωπική Σελίδα του Φίλιππου Φιλίππου
- Λεπτομέρειες
- Τελευταία ενημέρωση : Δευτέρα, 25 Ιουλίου 2022 21:30
Ονοματεπώνυμο: | Φίλιππος Φιλίππου | |
Ιδιότητα: | ΔΕΠ Καθηγητής | |
Γνωστικό αντικείμενο: | Φυσική Αγωγή με έμφαση στον Ελληνικό Παραδοσιακό χορό | |
Τομέας: | Οργάνωση Αθλητισμού - Σχολική Φυσική Αγωγή - Αναψυχή | |
Εργαστήριο: | - | |
Τηλέφωνο: | +30 25310 39672, 6988688515 | |
E-mail: | Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | |
Προσωπική ιστοσελίδα: | - | |
Γραφείο: | Β2-12 (1ος όροφος) | |
Ώρες ακρόασης φοιτητών: | Τρίτη: 12.00-14.00, Τετάρτη: 09.00-11.00 |
Διδασκόμενα μαθήματα
Χειμερινό εξάμηνο:
Ν135 Εισαγωγή στον Παραδοσιακό Χορό
Εαρινό εξάμηνο:
Ν042 Ελληνικοί Χοροί, Ν323 Ο Χορός ως Φυσική Δραστηριότητα, Ν575 Η Σκηνική Παρουσίαση του Παραδοσιακού Χορού
Επιστημονικά (ερευνητικά) ενδιαφέροντα
- Ελληνικός παραδοσιακός χορός και σύγχρονη Ελλάδα
- Ελληνικός χορός και πολιτιστικοί – χορευτικοί σύλλογοι
- Η θεατρική παρουσίαση του Ελληνικού Παραδοσιακού χορού
- Παραδοσιακός χορός και ΜΜΕ
- Ελληνικός παραδοσιακός χορός και αλλοδαποί
Σύντομο Βιογραφικό
Σπουδές:
- 1981 Πτυχίο Εθνικής Ακαδημίας Σωματικής Αγωγής Θεσ/νίκης (ΕΑΣΑ)
- 1991 Πτυχίο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Τ.Ε.Φ.Α.Α. Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης (ισοτιμία).
- 1991-93 Μεταπτυχιακές σπουδές (DEA) στην École des Hautes Études en Sciences Sociales, Spécialité Anthropologie Sociale et Ethnologie, mémoire : «La danse traditionnelle comme phénomène sociale dans la région d'Aridea –Orma ».
- 1997-2002 Κύκλος μεταπτυχιακών σπουδών για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος στο ΤΕΦΑΑ του ΔΠΘ. Διδακτορική διατριβή: «Συντελεστές παραστάσεων παραδοσιακού χορού στη σύγχρονη Ελληνική πραγματικότητα: Η περίπτωση του Νομού Ημαθίας».
Επιστημονική εμπειρία:
- Διδασκαλία στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο ως ΣΕΠ της θεματικής ενότητας «ΤΕΧΝΕΣ ΙΙ: Επισκόπηση Ελληνικής Μουσικής και Χορού» του προγράμματος σπουδών «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» 2007-2010.
- Κριτής επιστημονικών εργασιών του επιστημονικού περιοδικού «Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό» (2006)
- Κριτής επιστημονικών εργασιών του επιστημονικού περιοδικού «Άθληση και κοινωνία» (2008-2009)
- Μέλος της Συντακτική Επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού «Επιστήμη του Χορού» της ΕΛΕΠΕΧ.2005-09
- Μέλος της Επιστημονικής Εταιρείας "International Association for Southeast European Anthropology" (2004-09)
- Μέλος της Επιστημονικής Εταιρείας "International dance Council" (2004-09).
- Μέλος της Επιστημονικής Εταιρείας «Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Χορού» (2005-19)
Ερευνητικό έργο:
Μεταπτυχιακές διατριβές Επιβλέπων
- Μιχάλτση Μαρία (2008). Κίνητρα προσέλευσης αλλοεθνών σε σεμινάρια διδασκαλίας ελληνικού παραδοσιακού χορού. Επιβλέποντες: Φιλίππου Φ., Γουλιμάρης Δ., Σερμπέζης Β. ∆ιατµηµατικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ΤΕΦΑΑ, Α.Π.Θ.
- Μπαξεβάνος Στυλιανός (2008). Κίνητρα προσέλευσης ενηλίκων σε τμήματα εκμάθησης παραδοσιακών χορών. Επιβλέποντες: Φιλίππου Φ., Σερμπέζης Β. , Γουλιμάρης Δ. ∆ιατµηµατικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ΤΕΦΑΑ, Α.Π.Θ.
- Αραπίτσα Βασιλική (2014). «Η επίδραση ενός διαθεματικού προγράμματος παραδοσιακών χορών στην ανάπτυξη χορευτικών δεξιοτήτων και στο κλίμα παρακίνησης μαθητών και μαθητριών Γυμνασίου»
- Τσιρεμέ Νίκη (2014). «Έλεγχος αξιοπιστίας της ατομικής καρτέλας αξιολόγησης χορευτικής απόδοσης σε αρχάρια παιδιά».
- Κουδέρη Βασιλική (2017). «Η συμβολή του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης μαθητών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού»
- Μασάδης Γρηγόριος (2017). «Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές Δ΄, Ε΄, και Στ΄ τάξης δημοτικού σχολείου μέσα από τη διδασκαλία ελληνικών παραδοσιακών χορών»
- Σίββας γεώργιος (2017). Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί, ποιότητα ζωής και κόπωση
γυναικών που επιβίωσαν από καρκίνο του μαστού. - Καγιάννη Στυλιανή (2016). Διδασκαλία ελληνικών παραδοσιακών χορών: Ανάπτυξη
κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές Γυμνασίου και μάθηση. - Ντίνα Αθανασία (2017). Η διερεύνηση της επίδρασης του Ελληνικού Παραδοσιακού
Χορού σε μαθητές σχολικής ηλικίας με διαταραχές λόγου.
Κυριότερες δημοσιεύσεις:
- Filippou F., Harahoussou I., Kabitsis Ch., Koleta M. (2002-03). Dance and costume: From the tradition to the performance. Culture & Tradition (Canada) vol. 24/25, pp 107-112.
and costume: From the tradition to the performance. Culture & Tradition (Canada) vol. 24/25, pp 107-112. - Filippou F., Mavridis G., Rokka St., Harahoussou I., Harahoussou Th. (2003). «La femme et la danse dans la société grecque traditionnelle et contemporaine », e-jrieps no 4, pp54-65, www.fcomte.iufm.fr.
- Fillipou F., Goulimaris D., Serbezis V., Davoras D., Genti M. «Collective identity and dance in modern urban Greece». Accepted for publication for the journal «Issues in Ethnology and Anthropology».
- Filippou F., Serbezis V., Harahousou Y., Kabitsis Chr., Koleta M., Varsami D., Varsami H., Davoras D. (2006). «The Folk Dance as Theatrical Performance and the Training of Dance Teachers». Arts & Humanities in Higher Education. Vol. 5 (1), pp 51-63
- Filippou F., Goulimaris D., Mihaltsi M., Genti, M. «Dance and cultural tourism: The effect of demographic characteristics on foreign people's attendance in Greek traditional dancing courses». Accepted for publication for the journal Studies in Physical Culture and Tourism
- G. Mavridis, Filippou F., St. Rokka, E. Varsami, K. Gallis (2004). «Jeux dans la ville antique de Larissa : un exemple de Jeux régionaux dans l'Antiquité». Sport History Review, vol. 35, pp 138-150
- Φίλιππος Φιλίππου, Δημήτρης Γουλιμάρης, Βασίλης Σερμπέζης, Αθηνά Πίτση, & Μαρία Γεντή (2009). «Ο Ρόλος των Χορευτικών Συλλόγων στη Μετεξέλιξη της Ελληνικής Μουσικοχορευτικής Παράδοσης: Το Παράδειγμα του « Συγκαθιστού» Χορού του Βελβεντού Κοζάνης» Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, τόμος 7 (1), www.hape.gr
- Γουλιμάρης Δ., Φιλίππου Φ., Κώτης Μ. και Γεντή Μ. (2009). «Οι ανασταλτικοί παράγοντες συμμετοχής στους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς». Elepex, τόμος 2.
- Filippou, F., Tsitskari, E., Bebetsos, E., Goulimaris, D. (2019). Evaluating Dancers’ Participation Motives: The Use of the Greek Version of the BRSQ. Sport Mont Journal http://www.sportmont.ucg.ac.me
- Masadis, Gr., Filippou, F., Derri, V., Mavridis, G., Rokka, St. (2019). Traditional Dances as a Means of Teaching Social Skills to Elementary School Students
International Journal of Instruction www.e-iji.net : 511-520 - Filippou, F., Rokka, S., Pitsi, A., Gargalianos, D., Bebetsos, E., Filippou, D.-A.(2018). Interdisciplinary Greek traditional dance learning: impact on student satisfaction and anxiety. International Journal of Instruction www.e-iji.net :11(3): 363-374
- Bebetsos, E., Filippou, F., Bebetsos, G. (2017). Athletes’ criticism of coaching behavior: Differences among gender, and type of sport.Polish Psychological Bulletin 48(1) 66–71
- Masadis, Gr., Filippou, F., Derri, V., Papaioannou, A. (2016). Validity of the Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters (MESSY II) in Greek Context.Sport Science, 9(2): 92-96.
- Kouderi, V., Filippou, F., Derri, V., Albanidis, E. (2016). Reliability and Validity of the Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters (MESSY II) for Children with Autism Spectrum Disorder. Sport Science, 9(2): 78-82.
- Goulimaris D., Filippou F. (2016). The Relation Between Participation Motives and Goal Orientation of Participants in Recreational Dance Activities.Mediterranean Journal of Social Sciences 7(3): 302-308.
- Filippou, F. (2016). Constant progress of the “Arapides”- Niggers custom in Nikisiani, Kavala.Journal of Physical Education and Sport, 16(1): 245 – 251.
- Filippou, F., Rokka, St., Mavridis, G. (2016). Examining the motives for participating in dance activities, using the “Physical Activity and Leisure Motivation Scale” (PALMS).Sport Science, 9(1): 42-49.
- Filippou, F. (2015). The effect of an interdisciplinary Greek traditional dance, history, and anthropology program on male and female students’ achievement goal orientations.
Journal of Physical Education and Sport, 15(3): 610 - 614 - Papaioannidou M., Derri V., Filippou F. (2015).The effect of interdisciplinary Greek traditional dance, history, and geography program on elementary students’ satisfaction and motivation. Sport Science 8 (2): 83‐90.
- Filippou, F. (2015). The first woman’s dancer improvisation in the area of Roumlouki (Alexandria) through the dance “Tis Marias”. Ethnologia, 6(b):1-24. http://www.societyforethnology.gr/site.
- Filippou, F. (2014). The role of the kinetic motif in determining the form and time of dance through the dance “Tis Marias”.Journal of Physical Education and Sport, 14 (1): 115 - 119
- Pitsi A., Filippou F. (2014). Dancing and music in symbiotic groups: the example of the Vlahs-Armani of Seli Imathias-Greece. Journal of Physical Education and Sport, 14(2): 205 – 210.