Ν705 - Τεχνικές ψυχολογικής υποστήριξης αθλητών

Κωδικός Μαθήματος
Ν705
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Θεοδωράκης Ιωάννης
Βαθμίδα: Καθηγητής
Τηλ: +30 24310 47001
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Παπαϊωάννου Α., Χατζηγεωργιάδης Α.
Εξάμηνο
Γ' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Εξ' αποστάσεως
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: sport psychology, counseling, psychologiac strategies, goal setting, confidence, imagery, concentration, mental practice, stress regulation, arousal.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Να κατανοήσουν οι φοιτητές τις αρχές της αθλητικής ψυχολογίας και των εφαρμογών αυτής στον αγωνιστικό αθλητισμό. Να αναλυθούν οι μέθοδοι και οι τεχνικές της ψυχολογικής υποστήριξης των αθλητών, και ιδιαίτερα οι τεχνικές εκείνες που μπορούν να εφαρμοσθούν από προπονητές (τεχνικές καθορισμού στόχων, νοερής εξάσκησης, ελέγχου του στρες, ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης, βελτίωσης της αυτοσυγκέντρωσης κλπ.).

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)

Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Θεοδωράκης Ι. Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στην ψυχολογία της υποστήριξης στον αγωνιστικό αθλητισμό. Μέθοδοι και διαδικασίες αξιολόγησης απόδοσης και ψυχολογικών καταστάσεων αθλητών.
- Θεοδωράκης Ι. Διάλεξη 2η: Μεγιστοποίηση της απόδοσης: Νοερή εξάσκηση.
- Θεοδωράκης Ι. Διάλεξη 3η: Μεγιστοποίηση της απόδοσης: Στρατηγικές αυτοπεποίθησης.
- Θεοδωράκης Ι. Διάλεξη 4η: Μεγιστοποίηση απόδοσης: Προγράμματα στόχων. Στόχοι στα γυμναστήρια
- Θεοδωράκης Ι. Διάλεξη 5η: Μεγιστοποίηση της απόδοσης: Αυτοσυγκέντρωση.
- Θεοδωράκης Ι. Διαλεξη 6η: Μεγιστοποίηση της απόδοσης: Τεχνική αυτοδιαλόγου. Θετική σκέψη.
- Θεοδωράκης Ι. Διαλεξη 7η: Προγράμματα ψυχολογικής προετοιμασίας αθλητών.
- Θεοδωράκης Ι. Διαλεξη 8η: Ψυχολογικές θεωρίες και αλλαγή συμπεριφοράς.
- Παπαϊωάννου Α. Διαλεξη 9η: Θέματα παρακίνησης και προσανατολισμοί στόχων στον αγωνιστικό αθλητισμό.
- Χατζηγεωργιάδης Α. Διαλεξη 10η: Συνοχή στα γυμναστήρια και στις ομάδες.
- Θεοδωράκης Ι. Διαλεξη 11η: Επιθετικότητα στα σπορ.
- Θεοδωράκης Ι. Διαλεξη 12η: Ψυχολογία των τραυματισμών.
- Θεοδωράκης Ι. Θέματα ψυχολογίας. Βιβλίο μαθητή γυμνασίου.


Τρόπος Διδασκαλίας
Διαλέξεις, ασκήσεις, συμπλήρωση ερωτηματολογίων, μελέτη εργασιών, οργάνωση ερευνών.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. Εργασία ανασκόπησης (40%)
2. Δύο γραπτές εξετάσεις με σύστημα πολλαπλών ερωτήσεων (30%)


Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

1. Hardy, L., Jones, G., & Gould, D. (1996). Understanding psychological preparation for sport. Wiley, Chichester.

2. Singer, R., Hausenblas, H.A., Janelle, S.M. (Eds.) (2001). Handbook of Sport Psychology. New York: Wiley.

3. Weinberg, R., & Gould, D. (1999). Foundations of Sport and Exercise Psychology. Champaign, IL: Human Kinetics.

4. Williams, J. (2001). Applied Sport Psychology: Personal growth to peak performance. Mountain View CA: Mayfield.

5. Θεοδωράκης, Γ., Γούδας, Μ., Παπαιωάννου, Α. (2001). Ψυχολογική υπεροχή στον αθλητισμό. Θες/νικη: Χριστοδουλίδης.


Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση

1. Πως ελέγχεται η αξιοπιστία και η εγκυρότητα των ψυχομετρικών κλιμάκων; Αναφέρατε παραδείγματα από σχετικές εργασίες στην αθλητική ψυχολογία.
2. Η χρήση της “ποιοτικής μεθοδολογίας” έρευνας στην αθλητική ψυχολογία. Ποιά τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτής, που εμφανίζονται στην ανασκόπηση της μεθοδολογίας των ερευνών που την έχουν χρησιμοποιήσει;
3. Παρακίνηση για επίτευξη στον αθλητισμό με βάση τη Θεωρία της Απόδοσης.
4. Παρακίνηση για συμμετοχή σε άσκηση με βάση τη Θεωρία της Απόδοσης.
5. Παρακίνηση για συμμετοχή στον αθλητισμό με βάση τη Θεωρία τoυ Αυτοκαθορισμού.
6. Παρακίνηση για συμμετοχή σε άσκηση με βάση τη Θεωρία του Αυτοκαθορισμού.
7. Κατανοώντας την παρακίνηση στον αθλητισμό: Ο ρόλος της αυτοεκτίμησης.
8. Παρακίνηση για επίτευξη στον αθλητισμό με βάση τη Θεωρία των στόχων επίτευξης.
9. Ο ρόλος του κλίματος παρακίνησης στην παρακίνηση και απόδοση των αθλητών.
10. Ψυχολογική συνοχή ομάδος και απόδοση ομάδος.
11. Στρατηγικές ανάπτυξης και βελτίωσης της συνοχής αθλητικής ομάδος.
12. Μοντέλα ηγεσίας και εφαρμογές στον αγωνιστικό αθλητισμό.
13. Η σχέση της αποτελεσματικότητας ομάδος με τον καθορισμό στόχων ομάδος και η συνεισφορά τους στην ανάπτυξη της συνοχής της ομάδος.
14. Διαδικασίες ανάπτυξης αποτελεσματικότητας ομάδος (collective efficacy).
15. Μηχανισμοί και ψυχολογικές μεταβλητές που επηρεάζουν την επιτυχία των στόχων.
16. Ο ρόλος της δέσμευσης σε στόχους στην αθλητική παρακίνηση και απόδοση.
17. Ο ρόλος της δέσμευσης σε στόχους στην προσκόλληση σε προγράμματα άσκησης.
18. Η επίδραση της άσκησης στο επίπεδο αυτοεκτίμησης των ατόμων.
19. Αυτοπεποίθηση και αθλητική απόδοση.
20. Αυτοπεποίθηση και συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης.
21. Παράγοντες που επηρεάζουν την αυτοεκτίμηση αθλητών και αθλητριών: Πρακτικές υποδείξεις για την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης στην προεφηβική και εφηβική ηλικία (αναπτυξιακός αθλητισμός).
22. Αξιολόγηση αυτοπεποίθησης στον αγωνιστικό αθλητισμό.
23. Αυτοπεποίθηση και ανατροφοδότηση στον αγωνιστικό αθλητισμό: Αλληλοσυσχέτιση και σχέση με αθλητική απόδοση.
24. Αυτοσυγκέντρωση στα σπορ.
25. Έλεγχος προσοχής και αθλητική απόδοση: Θεωρία και έρευνες.
26. Θεωρίες θετικής σκέψης και επίδρασης αυτής στην αθλητική απόδοση. Πρακτικές υποδείξεις για την χρήση της θετικής σκέψης σε δύο αθλήματα της επιλογή σας.
27. Νοερή εξάσκηση. Θεωρία, έρευνες και εφαρμογές.
28. Νοερή εξάσκηση. Γνωστικοί και φυσιολογικοί μηχανισμοί.
29. Το πολυδιάστατο μοντέλο του άγχους: Θεωρία και έρευνες στον αγωνιστικό αθλητισμό.
30. Τεχνικές παρέμβασης για την αντιμετώπιση του στρες και του άγχους στον αθλητισμό: Θεωρία και έρευνες.
31. Η σχέση άγχους και αθλητικής απόδοσης σύμφωνα με το “Μοντέλο Καταστροφής”: Θεωρία και έρευνες στον αγωνιστικό αθλητισμό.
32. Η σχέση άγχους και αθλητικής απόδοσης σύμφωνα με το “Μοντέλο του διευκολυντικού-ανασταλτικού άγχους”: Θεωρία και έρευνες στον αγωνιστικό αθλητισμό.

704 - Βιοχημεία και διατροφικές αρχές στην άσκηση

Κωδικός Μαθήματος
704
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Τζιαμούρτας Αθανάσιος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 24310 47054
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Φατούρος Ι.
Εξάμηνο
Β' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
12 τρίωρες διαλέξεις
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: biochemistry, nutrition, exercise, hematology, metabolism, aerobic, anaerobic.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Να δώσει τη δυνατότητα στον φοιτητή να κατανοήσει τις βασικές αρχές ενδοκρινολογίας, βιοχημείας και διατροφής. Να συνδέσει τις θεωρητικές γνώσεις των προηγουμένων επιστημών με την πράξη. Να μπορέσει να καταλάβει ο φοιτητής ποιοι είναι οι παράγοντες οι οποίοι έχουν σχέση με το μεταβολισμό κατά τη διάρκεια της άσκησης και είναι σημαντικοί για την απόδοση. Να κατανοηθούν οι μακροχρόνιες επιδράσεις της άσκησης στο μεταβολισμό του ανθρώπου.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)

Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 1η: Το ενδοκρινολογικό σύστημα και οι παράγοντες που επηρεάζουν τα επίπεδα ορμονών.
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 2η: Άσκηση και ορμόνες του παγκρέατος και του μυελού των επινεφριδίων.
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 3η: Αναερόβιος μεταβολισμός κατά τη διάρκεια άσκησης υψηλής έντασης.
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 4η: Άσκηση και μεταβολισμός υδατανθράκων (επίδραση της προπόνησης στην απορρόφηση γλυκόζης).
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 5η: Μεταβολισμός λιπιδίων κατά την άσκηση.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 6η: Μεταβολικές προσαρμογές από την προπόνηση αντοχής.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 7η: Επίδραση της άσκησης σε λιποπρωτείνες και apo-λιποπρωτείνες.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 8η: Άσκηση και παραγωγή ελευθέρων ριζών. Αντιοξειδωτικό σύστημα.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 9η: Προαγωνιστικό, αγωνιστικό, μεταγωνιστικό γεύμα αθλητών-υγρά.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 10η: Διατροφικά συμπληρώματα στον αγωνιστικό αθλητισμό.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 11η: Ορμονικές επιδράσεις και αποτελέσματα της άσκησης στον οστίτη ιστό.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 12η: Επίδραση της οξείας και χρόνιας άσκησης στο αιματολογικό σύστημα του ανθρώπου.
- Τζιαμούρτας Α. Εξετάσεις


Τρόπος Διδασκαλίας
Δώδεκα (12) εισηγήσεις.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. Εργασία ανασκόπησης (30%)
2. Μεσο-εξαμηνιαίο Διαγώνισμα (20%)
3. Γραπτές εξετάσεις (50%)


Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

1. Helge JW. Long-term fat diet adaptation effects n performance, training capacity, and fat utilization. Medicine an Science in Sports and Exercise, 2002; 34(9):1499-1504.

2. Clarkson P.M. and Thompson H.S. Antioxidants: what role do they play in physical activity and health? American Journal of Clinical Nutrition. 2000, 72(suppl):637S-646S.

3. Hormones and Sport Symposium. Journal of Endocrinology, 2001, 1-2. 

4. Angelopoulos, T.J., Lewis, M.R., Jamurtas, A.Z., Schumann, C.  Significant changes in VLDL-Triglycerides and glucose tolerance in obese subjects following ten days of training.  European Journal of Applied Physiology, 77(6), 556-559, 1998.

5. Fatouros, I.G., Goldfarb, A.H., Jamurtas, A.Z., Angelopoulοs, T.J., Gao, J. Beta-endorphin infusion alters pancreatic hormone and glucose levels during exercise in rats.  European Journal of Applied Physiology, 76, 203-208, 1997.

6. Angelopoulos TJ, Schultz MR, Denton JC,  Jamurtas A,. Significant enhancements in glucose tolerance and insulin action in centrally obese subjects following ten days of training.  Clinical Journal of Sports Medicine, 12(2), 113-118, 2002.


Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Επίδραση της αναερόβιας άσκησης στο αιματολογικό σύστημα του ανθρώπου.
2. Η επίδραση της αερόβιας άσκησης στην αντιθρομβοτική ικανότητα του οργανισμού.
3. Η επίδραση της άσκησης με βάρη στο μεταβολισμό του οστίτη ιστού.
4. Σύγκριση των επιδράσεων της άσκησης με βάρη κα της αερόβιας άσκησης στο μεταβολισμό των οστών.
5. Συμπληρωματική λήψη βιταμίνης Ε, μυϊκή καταστροφή  και καθυστερημένος μυϊκός πόνος.
6. Συμπληρωματική λήψη βιταμίνης C, μυϊκή καταστροφή  και καθυστερημένος μυϊκός πόνος.
7. Η επίδραση των ενδογενών οπιούχων σε ορμόνες που επηρεάζουν το μεταβολισμό υδατανθράκων κατά την άσκηση.
8. Η επίδραση της αναερόβιας άσκησης στον αριθμό και δράση των μεταφορέων γλυκόζης.
9. Η επίδραση της λήψης τροφών διαφορετικού γλυκαιμικού δείκτη στην απόδοση ασκήσεων με βάρη.
10. Η επίδραση της ερυθροποιητίνης στο αιματολογικό σύστημα του ανθρώπου και στην απόδοση.
11. Παρενέργειες από τη συμπληρωματική λήψη ερυθροποιητίνης.

Ν704 - Βιοχημεία και διατροφικές αρχές στην άσκηση

Κωδικός Μαθήματος
Ν704
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Τζιαμούρτας Αθανάσιος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 24310 47054
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Φατούρος Ι.
Εξάμηνο
Β' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
12 τρίωρες διαλέξεις
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: biochemistry, nutrition, exercise, hematology, metabolism, aerobic, anaerobic.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Να δώσει τη δυνατότητα στον φοιτητή να κατανοήσει τις βασικές αρχές ενδοκρινολογίας, βιοχημείας και διατροφής. Να συνδέσει τις θεωρητικές γνώσεις των προηγουμένων επιστημών με την πράξη. Να μπορέσει να καταλάβει ο φοιτητής ποιοι είναι οι παράγοντες οι οποίοι έχουν σχέση με το μεταβολισμό κατά τη διάρκεια της άσκησης και είναι σημαντικοί για την απόδοση. Να κατανοηθούν οι μακροχρόνιες επιδράσεις της άσκησης στο μεταβολισμό του ανθρώπου.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)

Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 1η: Το ενδοκρινολογικό σύστημα και οι παράγοντες που επηρεάζουν τα επίπεδα ορμονών.
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 2η: Άσκηση και ορμόνες του παγκρέατος και του μυελού των επινεφριδίων.
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 3η: Αναερόβιος μεταβολισμός κατά τη διάρκεια άσκησης υψηλής έντασης.
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 4η: Άσκηση και μεταβολισμός υδατανθράκων (επίδραση της προπόνησης στην απορρόφηση γλυκόζης).
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 5η: Μεταβολισμός λιπιδίων κατά την άσκηση.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 6η: Μεταβολικές προσαρμογές από την προπόνηση αντοχής.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 7η: Επίδραση της άσκησης σε λιποπρωτείνες και apo-λιποπρωτείνες.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 8η: Άσκηση και παραγωγή ελευθέρων ριζών. Αντιοξειδωτικό σύστημα.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 9η: Προαγωνιστικό, αγωνιστικό, μεταγωνιστικό γεύμα αθλητών-υγρά.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 10η: Διατροφικά συμπληρώματα στον αγωνιστικό αθλητισμό.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 11η: Ορμονικές επιδράσεις και αποτελέσματα της άσκησης στον οστίτη ιστό.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 12η: Επίδραση της οξείας και χρόνιας άσκησης στο αιματολογικό σύστημα του ανθρώπου.
- Τζιαμούρτας Α. Εξετάσεις


Τρόπος Διδασκαλίας
Δώδεκα (12) εισηγήσεις.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. Εργασία ανασκόπησης (30%)
2. Μεσο-εξαμηνιαίο Διαγώνισμα (20%)
3. Γραπτές εξετάσεις (50%)


Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

1. Helge JW. Long-term fat diet adaptation effects n performance, training capacity, and fat utilization. Medicine an Science in Sports and Exercise, 2002; 34(9):1499-1504.

2. Clarkson P.M. and Thompson H.S. Antioxidants: what role do they play in physical activity and health? American Journal of Clinical Nutrition. 2000, 72(suppl):637S-646S.

3. Hormones and Sport Symposium. Journal of Endocrinology, 2001, 1-2. 

4. Angelopoulos, T.J., Lewis, M.R., Jamurtas, A.Z., Schumann, C.  Significant changes in VLDL-Triglycerides and glucose tolerance in obese subjects following ten days of training.  European Journal of Applied Physiology, 77(6), 556-559, 1998.

5. Fatouros, I.G., Goldfarb, A.H., Jamurtas, A.Z., Angelopoulοs, T.J., Gao, J. Beta-endorphin infusion alters pancreatic hormone and glucose levels during exercise in rats.  European Journal of Applied Physiology, 76, 203-208, 1997.

6. Angelopoulos TJ, Schultz MR, Denton JC,  Jamurtas A,. Significant enhancements in glucose tolerance and insulin action in centrally obese subjects following ten days of training.  Clinical Journal of Sports Medicine, 12(2), 113-118, 2002.


Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Επίδραση της αναερόβιας άσκησης στο αιματολογικό σύστημα του ανθρώπου.
2. Η επίδραση της αερόβιας άσκησης στην αντιθρομβοτική ικανότητα του οργανισμού.
3. Η επίδραση της άσκησης με βάρη στο μεταβολισμό του οστίτη ιστού.
4. Σύγκριση των επιδράσεων της άσκησης με βάρη κα της αερόβιας άσκησης στο μεταβολισμό των οστών.
5. Συμπληρωματική λήψη βιταμίνης Ε, μυϊκή καταστροφή  και καθυστερημένος μυϊκός πόνος.
6. Συμπληρωματική λήψη βιταμίνης C, μυϊκή καταστροφή  και καθυστερημένος μυϊκός πόνος.
7. Η επίδραση των ενδογενών οπιούχων σε ορμόνες που επηρεάζουν το μεταβολισμό υδατανθράκων κατά την άσκηση.
8. Η επίδραση της αναερόβιας άσκησης στον αριθμό και δράση των μεταφορέων γλυκόζης.
9. Η επίδραση της λήψης τροφών διαφορετικού γλυκαιμικού δείκτη στην απόδοση ασκήσεων με βάρη.
10. Η επίδραση της ερυθροποιητίνης στο αιματολογικό σύστημα του ανθρώπου και στην απόδοση.
11. Παρενέργειες από τη συμπληρωματική λήψη ερυθροποιητίνης.

703 - Νέες τεχνολογίες στην προπονητική διαδικασία

Κωδικός Μαθήματος
703
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Αντωνίου Παναγιώτης
Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39659
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Παπαδημητρίου Α. & Τσαμουρτζής Ε.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής Βαθμολογία
Grades703.pdf
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Συνδυασμός εντατικής και εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης φοίτησης με διαλέξεις και εργαστήρια.
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Κάθε Τρίτη 13-15μμ και ασύγχρονη καθημερινή επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Λέξεις κλειδιά: Υπολογιστές στην προπονητική, Νέες Τεχνολογίες στην προπονητική, Εκπαιδευτικό Λογισμικό στην προπονητική, Πολυμέσα στην προπονητική. (computers in coaching, new technologies in coaching, educational software in coaching, multimedia in coaching).

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει, με την παρουσίαση των δυνατοτήτων των Νέων Τεχνολογιών, στην ενημέρωση των φοιτητών και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης για την χρήση τους. Παράλληλα στοχεύει στην απόκτηση δεξιοτήτων χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, εφαρμογών γραφείου και διαδικτύου.Με την καταγραφή των προγραμμάτων λογισμικού που χρησιμοποιούνται στην προπονητική διαδικασία. στοχεύει να κάνει ευρύτερα γνωστή στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τη χρήση καθώς και την αποτελεσματικότητά τους. Επίσης να δείξει τις εφαρμογές τους σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές διαδικασίες στην προπονητική και να εξοικειώσει τους φοιτητές-προπονητές με τις νέες τεχνολογίες (χρήση διαδικτύου και πολυμέσων).
Η επίτευξη των παραπάνω στόχων μπορεί να οδηγήσει στην απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων από φοιτητές-προπονητές που θα τους επιτρέψει να καλύψουν τις νέες ανάγκες που διαμορφώνονται διεθνώς στην προπονητική διαδικασία. Αυτές οι ανάγκες της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στην προπονητική δημιουργούν νέες απαιτήσεις από τους φοιτητές-προπονητές για εξειδικευμένες τεχνικές και διδακτικές ικανότητες.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Αντωνίου Π. Διάλεξη 1η: Νέες Τεχνολογίες και μάθηση.
- Αντωνίου Π. Διάλεξη 2η: Πολυμέσα – Τεχνολογίες Πολυμέσων - Πολυμέσα στην προπονητική διαδικασία.
- Αντωνίου Π. Διάλεξη 3η: Δίκτυα – Internet - - Διαχείριση Πληροφοριών και Επικοινωνίες.
- Αντωνίου Π. Διάλεξη 4η: Προπονητική διαδικασία και νέες τεχνολογίες.
- Τσαμουρτζής Ε. Διάλεξη 5η: Προγράμματα βιντεοανάλυσης.
- Τσαμουρτζής Ε. Διαλεξη 6η: Προγράμματα καταγραφής στατιστικών και ανάλυσης τεχνικοτακτικών στοιχείων.
- Τσαμουρτζής Ε. Διαλεξη 7η: Προγράμματα οργάνωσης ομάδας και προπόνησης.
- Τσαμουρτζής Ε. Διαλεξη 8η: Προγράμματα ψηφιοποίησης και επεξεργασίας αθλητικών κινήσεων.
- Παπαδημητρίου Α. Διαλεξη 9η: Βασικές αρχές για τη δημιουργία προγραμμάτων ανάλυσης της αγωνιστικής συμπεριφοράς στον Η/Υ.
- Παπαδημητρίου Α. Διαλεξη 10η: Συστηματική παρατήρηση μέσω Η/Υ.
- Παπαδημητρίου Α. Διαλεξη 11η: Ανάλυση των δεδομένων παρατήρησης μέσω του Η/Υ.
- Παπαδημητρίου Α. Διαλεξη 12η: Πειραματικοί σχεδιασμοί εμπέδωσης της αγωνιστικής παρατήρησης μέσω του Η/Υ.
- Αντωνίου Π. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις σε σύγχρονη και ασύγχρονη μορφή μέσω του διαδικτύου, εισηγήσεις σε αίθουσα, εργαστήρια, παρουσιάσεις, προγραμματισμένη συμμετοχή σε έρευνα πεδίου. 
Στα πλαίσια του μαθήματος θα πραγματοποιηθούν 12 εισηγήσεις, παρουσιάσεις δραστηριότητες και εργαστήρια εφαρμογής και ανάπτυξης δεξιοτήτων. 
Το μάθημα θα διδαχθεί ως συνδυασμός τριών μεθόδων διδασκαλίας: 
- διαλέξεις όπου θα εισάγονται βασικές έννοιες και θεωρίες σχετικές με το περιεχόμενο του μαθήματος.
- εργαστηριακή διδασκαλία όπου οι φοιτητές θα εργάζονται αυτόνομα εκτελώντας εργασίες με πακέτα λογισμικού γενικής και ειδικής χρήσης. Στόχος είναι η εξοικείωσή τους με τις έννοιες και τις μεθοδολογικές δεξιότητες της Πληροφορικής και των εφαρμογών της.
- εκπόνηση σειράς μικρών εργαστηριακών ασκήσεων. Οι ασκήσεις εκτελούνται ατομικά αρχικά και ομαδικά στη συνέχεια επικοινωνώντας και χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αλλά και τις προσφερόμενες δυνατότητες (συζητήσεις, αξιολογήσεις) από τις πλατφόρμες λογισμικού (Εστία, Centra). Η συνολική δραστηριότητα αρχειοθετείται και αξιολογείται από τους διδάσκοντες. Στόχος είναι οι φοιτητές να εμπεδώσουν τη χρήση του λειτουργικού συστήματος και των περιφερειακών, των διαδεδομένων εφαρμογών Διαδικτύου, του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, της επεξεργασίας κειμένου, την εφαρμογή συγκεκριμένων δεξιοτήτων οργάνωσης, επεξεργασίας εικόνας και σχεδίασης εκπαιδευτικού υλικού μέσα από την εφαρμογή τους στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων θεμάτων. 
Ακόμη, οι φοιτητές θα εκπαιδευθούν στην διερεύνηση και αναζήτηση βοήθειας από τον υπολογιστή για την εκτέλεση άγνωστων εργασιών. Στόχος είναι η εξοικείωση με τους υπολογιστές και η υποβοήθηση των φοιτητών στον εντοπισμό και την ανακάλυψη των γνώσεων που χρειάζονται για να λύσουν συγκεκριμένα προβλήματα χρήσης των υπολογιστών.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. Η τελική αξιολόγηση του μαθήματος στο τρέχον εξάμηνο θα γίνει με τη βοήθεια μιας εργασίας (Project) που μπορεί να είναι και ομαδική (όχι περισσότερα από τρία άτομα). Τα θέματα των εργασιών θα προσδιοριστούν σε συμφωνία με το διδάσκοντα. Θα αποτελούν επιλογή τόσο από προκαθορισμένα θέματα αλλά και οι ίδιοι οι φοιτητές μπορούν να προτείνουν πρωτότυπες εργασίες που θα εμπίπτουν στα πλαίσια του γνωστικού αντικειμένου του μαθήματος.
2. Γραπτή εξέταση.
3. Αξιολόγηση βασικών δεξιοτήτων χρήσης διαχείρισης υλικού και λογισμικού μέσα από συγκεκριμένες δραστηριότητες – εργασίες που θα εκτελέσουν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.


Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Υποχρεωτική 
1. Τσαμουρτζής, Ε. (2002). Προγράμματα βιντεοανάλυσης στην προπονητική. Εταιρεία Αξιολόγησης και Διαχείρισης περιουσίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

2. Alessi, S., Trollip, S. (2001). Multimedia for Learning. Methods and Development. Allyn and Bacon. Massachusetts. (Βιβλιοθήκη ΤΕΦΑΑ).

3. Donnely, J.E. (1987). Using Microcomputers in physical education and the Sport Science. Human kinetics publishers, Inc.Champaign, Illinois. (Βιβλιοθήκη ΤΕΦΑΑ).

Προτεινόμενη
1. Daugs R. & Igel C., (2000). Information Technologies in European Sport and Sport Science” - das europäische Modellprojekt ITES [On-line] Available: http://www.uni-saarland.de/verwalt/kwt/f-magazin/1-2000/ITES.pdf

2. Loland S. (2001). Technology in Sport: Three Ideal-Typical Views and Their Implications. European Journal of Sport Science, vol. 2, issue 1.

3. Αντωνίου Παναγιώτης (2002). Windows ME Microsoft Word 2000. Σημειώσεις. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Κομοτηνή (Γραφείο διδάσκοντα).


Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Ο ΗΥ ως γνωστικό εργαλείο στην προπονητική
2. Προπονητική και ΗΥ
3. Η διδακτική αξιοποίηση λογισμικού άσκησης-εξάσκησης στην προπονητική
4. Διδακτικό Λογισμικό για την προπονητική 
5. H αξιοποίηση προσομοιώσεων στην προπονητική 
6. Λογισμικό Μοντελοποίησης στην προπονητική 
7. Η ενσωμάτωση της βάσης δεδομένων στην προπονητική 
8. Πολυμέσα και Υπερμέσα στην προπονητική 
9. Εφαρμογές του διαδικτύου στην προπονητική 
10. Κατασκευές ιστοσελίδων από τους προπονητές
11. Τρόποι ένταξης του ΗΥ στην προπονητική 
12. Μοντέλα Χρήσης ΗΥ στην προπονητική 
13. Η εκπαίδευση των στην προπονητών ως παράμετρος επιτυχημένης ενσωμάτωσης του ΗΥ στην προπονητική διαδικασία
14. Οι τάσεις στην Ευρώπη και Αμερική για τη χρήση των πολυμέσων στην προπονητική 
15. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (distance learning) και υπολογιστές στην προπονητική