Ν803 - Εφαρμοσμένη Φυσιολογία της άσκησης

Κωδικός Μαθήματος
Ν803
Κατηγορία Μαθήματος
Κορμού
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Τοκμακίδης Σάββας
Βαθμίδα: Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39649
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Δούδα Ε., Σμήλιος Η. & Τουμπέκης Α.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline803.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Πιστωτικές Μονάδες: 10
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Διαλέξεις - Εργαστήρια
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: exercise physiology, exercise metabolism, ATP, PCr, lactate, exercise intensity, training, elite athlete, anaerobic threshold, muscle fibers, neurophysiology, neuromuscular adaptation, strength training, thermoregulation, growth and development, acid-base balance, hormonal regulation, muscle glycogen, performance, cardiovascular adaptation, fitness and health.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός και στόχος του μαθήματος είναι να διδάξει και να αναλύσει τους φυσιολογικούς μηχανισμούς και τις λειτουργικές προσαρμογές του οργανισμού κατά την άσκηση. Να μελετήσει τις φυσιολογικές προσαρμογές του ανθρώπινου σώματος μετά από συστηματική άσκηση και να αναλύσει σε προχωρημένο επίπεδο τους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν την απόδοση και την επίδοση του ασκούμενου σε διάφορες φυσικές δραστηριότητες.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη   Εισηγητής   Θέμα
1η Τοκμακίδης Σ. Βασικές λειτουργίες του οργανισμού κατά την άσκηση.
2η Τοκμακίδης Σ. Ενεργειακός μεταβολισμός. Άσκηση και μεταβολικές προσαρμογές.
3η Τοκμακίδης Σ. Αερόβια ικανότητα, δρομική οικονομία και αντοχή.
4η Σμήλιος Η. Νευρική λειτουργία κατά την άσκηση.
5η Σμήλιος Η. Εργαστηριακές ασκήσεις εργοφυσιολογίας I.
6η Τουμπέκης Α. Εργαστηριακές ασκήσεις εργοφυσιολογίας II.
7η Τοκμακίδης Σ. Φυσιολογικές προσαρμογές της άσκησης κατά την αναπτυξιακή ηλικία.
8η Τοκμακίδης Σ. Άμυνα του οργανισμού και άσκηση
9η Σμήλιος Η. Νευρομυϊκές προσαρμογές με την προπόνηση δύναμης.
10η Δούδα Ε. Σύσταση σώματος και έλεγχος σωματικού βάρους.
11η Τουμπέκης Α. Παράγοντες κόπωσης στον αθλητισμό.
12η Τοκμακίδης Σ. Άσκηση σε ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες.
13η Τοκμακίδης Σ. Ανασκόπηση μαθήματος
    Τελική αξιολόγηση

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις και εργαστήρια.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
- Γραπτή σύνοψη πέντε πρόσφατων ερευνητικών άρθρων (2 θέματα): 30%
- Ενδιάμεσες αξιολογήσεις κατά τη διάρκεια των διαλέξεων: 10%
- Εξέταση προόδου: 30%
- Τελικές εξετάσεις: 30%

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Wilmore, J.H., & Costill, D.L. (2006). Φυσιολογία της Άσκησης και του Αθλητισμού, Broken Hill Publishers, Αθήνα.
2. Κλεισούρας Β. (2011). Εργοφυσιολογία., Broken Hill Publishers, Αθήνα.
3. Powers S.K. & E.T. Howley. (2006). Exercise Physiology. Boston, WCB McGraw-Hill.

802 - Θεωρία και Εφαρμογές Επεξεργασίας Πληροφορίας

Κδικός Μαθήματος
802
Κατηγορία Μαθήματος
Κορμού
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Μαυρομάτης Γεώργιος
Βαθμίδα: Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39645
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Γούργουλης Β.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline802.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 10
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Διαλέξεις – Εργαστήρια Η/Υ
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: statistic, Analysis of Variance

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος

Ο σκοπός των διαλέξεων είναι η εισαγωγή στις βασικές έννοιες της Στατιστικής και η εξοικείωση των φοιτητών με παραδείγματα από την Φυσική Αγωγή των βασικών στοιχείων της εφαρμοσμένης Στατιστικής, του ελέγχου υποθέσεων και της ανάλυσης διακύμανσης. Επιπλέον τα μαθήματα στοχεύουν να αναπτύξουν την δυνατότητα των φοιτητών να εφαρμόζουν τα ανωτέρω αναλύοντας δεδομένα και εξάγοντας στατιστικά αποτελέσματα.


Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη   Εισηγητής   Θέμα
1η Μαυρομάτης Γ. Εισαγωγή στις βασικές αρχές της Στατιστικής, Εισαγωγή στο στατιστικό πρόγραμμα SPSS.
2η Μαυρομάτης Γ. Έλεγχος υποθέσεων, επίπεδα σημαντικότητας, σφάλματα τύπου Ι και ΙΙ, περιοχές απόρριψης και t-test για ανεξάρτητα δείγματα.
3η Μαυρομάτης Γ. Οne-Way ανάλυση διακύμανσης για ανεξάρτητα δείγματα.
4η Μαυρομάτης Γ. Two-Way ανάλυση διακύμανσης για ανεξάρτητα δείγματα.
5η Μαυρομάτης Γ. Οne-Way ανάλυση διακύμανσης για εξαρτημένα δείγματα.
6η Μαυρομμάτης Γ. Two-Way ανάλυση διακύμανσης για εξαρτημένα δείγματα.
7η Γούργουλης Β. Εργαστήριο: Οne-Way ανάλυση διακύμανσης για ανεξάρτητα δείγματα.
8η Γούργουλης Β. Εργαστήριο: Two-Way ανάλυση διακύμανσης για ανεξάρτητα δείγματα.
9η Γούργουλης Β. Εργαστήριο: Ανάλυση διακύμανσης για εξαρτημένα δείγματα.
10η Μαυρομάτης Γ. Εργαστήριο: Αναγνώριση και εφαρμογή μοντέλων ανάλυσης διακύμανσης.
11η Μαυρομάτης Γ. Εργαστήριο: Αναγνώριση και εφαρμογή μοντέλων ανάλυσης διακύμανσης.
12η Μαυρομμάτης Γ. Εργαστήριο: Αναγνώριση και εφαρμογή μοντέλων ανάλυσης διακύμανσης.
13η Μαυρομμάτης Γ. Ανασκόπηση μαθήματος
    Τελική αξιολόγηση

Τρόπος Διδασκαλίας
Διαλέξεις, συζήτηση, εργαστηριακά μαθήματα, εργασίες.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
- Συμμετοχή στο μάθημα (5%)
- Ενδιάμεση Εξέταση (10%)
- Εργασία 1 (5%)
- Εργασία 2 (10%)
- Εργασία 3 (20%)
- Ενδιάμεση Εργαστηριακή Εξέταση (10%)
- Τελικές εξετάσεις (40%).

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

1. Γούργουλης Β., Μαυρομάτης Γ «Βασικές έννοιες εφαρμοσμένης Στατιστικής στη Φυσική Αγωγή», Salto,2002
2. Μαυρομάτης Γ. «Στατιστικά μοντέλα και μέθοδοι ανάλυσης δεδομένων», University Studio Press, 1999
3. Ferguson G., Takane Y. “Statistical Analysis in Psychology and Educational”, Mac Graw-Hill,1989

Ν802 - Θεωρία και Εφαρμογές Επεξεργασίας Πληροφορίας

Κωδικός Μαθήματος
Ν802
Κατηγορία Μαθήματος
Κορμού
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Γούργουλης Βασίλειος
Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλ: +30 23510 39656
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Κούλη Ο. & Παπαγεωργίου Π.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline802.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 10
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Διαλέξεις – Εργαστήρια Η/Υ
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: statistic, Analysis of Variance

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η εκμάθηση βασικών στατιστικών αναλύσεων, απαραίτητων για τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων σε μια έρευνα, όπως π.χ. κατά την εκπόνηση της μεταπτυχιακής διατριβής.

Στα πλαίσια του μαθήματος θα διευκρινιστούν βασικές έννοιες της Στατιστικής, όπως διακύμανση, τυπική απόκλιση, κανονική κατανομή, δειγματική κατανομή, διαστήματα εμπιστοσύνης, σφάλμα δειγματοληψίας, έλεγχος υποθέσεων. Επίσης, θα παρουσιαστεί το θεωρητικό υπόβαθρο των αναλύσεων διακύμανσης, όπως οι έννοιες αθροίσματα τετραγώνων, μέσα τετράγωνα, F – τιμές, κύρια επίδραση παράγοντα, αλληλεπίδραση παραγόντων, τεστ πολλαπλών συγκρίσεων και θα αναπτυχθούν δεξιότητες χειρισμού του στατιστικού προγράμματος SPSS σχετικά με τις αναλύσεις διακύμανσης. Επιπλέον, θα αναπτυχθεί η ικανότητα ερμηνείας των αποτελεσμάτων των στατιστικών αναλύσεων.


Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη   Εισηγητής   Θέμα
1η

Γούργουλης Β.

Κούλη Ο.
Παπαγεωργίου Π.

Διάλεξη: Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της Στατιστικής

Εργαστήριο H/Y: Εισαγωγή στο χειρισμού του στατιστικού προγράμματος SPSS

2η

Γούργουλης Β.

Κούλη Ο.
Παπαγεωργίου Π.

Διάλεξη: Ανάλυση διακύμανσης για ανεξάρτητες μετρήσεις ως προς έναν παράγοντα

Εργαστήριο H/Y: Διεξαγωγή αναλύσεων διακύμανσης για ανεξάρτητες μετρήσεις με έναν παράγοντα μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS.

3η

Γούργουλης Β.

Κούλη Ο.
Παπαγεωργίου Π.

Διάλεξη: Ανάλυση διακύμανσης για ανεξάρτητες μετρήσεις ως προς δύο παράγοντες

Εργαστήριο H/Y: Διεξαγωγή αναλύσεων διακύμανσης για ανεξάρτητες μετρήσεις με δύο παράγοντες μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS.

4η Γούργουλης Β.

Εργαστήριο H/Y - Επανάληψη: Διεξαγωγή αναλύσεων διακύμανσης μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS
• για ανεξάρτητες μετρήσεις με έναν παράγοντα.

5η Γούργουλης Β. Εργαστήριο H/Y – Επανάληψη: Διεξαγωγή αναλύσεων διακύμανσης μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS
• για ανεξάρτητες μετρήσεις με δύο παράγοντες.
6η Γούργουλης Β.

Εργαστήριο H/Y – Επανάληψη: Διεξαγωγή αναλύσεων διακύμανσης μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS

Εμπέδωση
• για ανεξάρτητες μετρήσεις με έναν παράγοντα
• για ανεξάρτητες μετρήσεις με δύο παράγοντες.

7η Γούργουλης Β.

Διάλεξη εξ αποστάσεως: Ανάλυση διακύμανσης για εξαρτημένες μετρήσεις ως προς έναν επαναλαμβανόμενο παράγοντα
Επίδειξη διεξαγωγής αναλύσεων διακύμανσης για εξαρτημένες μετρήσεις με έναν επαναλαμβανόμενο παράγοντα μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS.

8η Γούργουλης Β. Διάλεξη εξ αποστάσεως: Ανάλυση διακύμανσης για εξαρτημένες μετρήσεις ως προς δύο παράγοντες εκ των οποίων μόνο ο ένας είναι επαναλαμβανόμενος (Two Way repeated measures)
Επίδειξη διεξαγωγής αναλύσεων διακύμανσης για εξαρτημένες μετρήσεις με δύο παράγοντες εκ των οποίων μόνο ο ένας είναι επαναλαμβανόμενος μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS.
9η Γούργουλης Β. Διάλεξη εξ αποστάσεως: Επανάληψη αναλύσεων διακύμανσης για εξαρτημένες μετρήσεις ως προς έναν και ως προς δύο παράγοντες εκ των οποίων μόνο ο ένας είναι επαναλαμβανόμενος (Two Way repeated measures)
Επίδειξη διεξαγωγής αναλύσεων διακύμανσης για εξαρτημένες μετρήσεις ως προς έναν και ως προς δύο παράγοντες εκ των οποίων μόνο ο ένας είναι επαναλαμβανόμενος μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS.
10η Κούλη Ο. Παπαγεωργίου Π. Εργαστήριο H/Y: Πρακτική εξάσκηση αναλύσεων διακύμανσης μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS και αναγνώριση μοντέλων ανάλυσης
• για ανεξάρτητες μετρήσεις με έναν παράγοντα
• για ανεξάρτητες μετρήσεις με δύο παράγοντες
11η a Κούλη Ο. Παπαγεωργίου Π. Test SPSS - Η/Υ: Εισαγωγή δεδομένων – Επεξεργασία δεδομένων (στατιστική ανάλυση) – Ερμηνεία αποτελεσμάτων.
11η b Κούλη Ο. Παπαγεωργίου Π. Εργαστήριο H/Y: Πρακτική εξάσκηση αναλύσεων διακύμανσης μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS και αναγνώριση μοντέλων ανάλυσης
• για εξαρτημένες μετρήσεις με έναν επαναλαμβανόμενο παράγοντα
• για εξαρτημένες μετρήσεις με δύο παράγοντες εκ των οποίων μόνο ο ένας είναι επαναλαμβανόμενος .
12η Κούλη Ο. Παπαγεωργίου Π. Εργαστήριο H/Y: Πρακτική εξάσκηση αναλύσεων διακύμανσης μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS και αναγνώριση μοντέλων ανάλυσης (… σενάρια …)
• για ανεξάρτητες μετρήσεις με έναν παράγοντα
• για ανεξάρτητες μετρήσεις με δύο παράγοντες
• για εξαρτημένες μετρήσεις με έναν επαναλαμβανόμενο παράγοντα
• για εξαρτημένες μετρήσεις με δύο παράγοντες εκ των οποίων μόνο ο ένας είναι επαναλαμβανόμενος.
    Εξετάσεις εξ αποστάσεως

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις και εργαστήρια H/Y.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
• 20%: Εργασία - παρουσίαση της στατιστικής ανάλυσης (σχετικής με τη διδασκόμενη ύλη: αναλύσεις διακύμανσης) ενός άρθρου επιλογής του φοιτητή. Θα παραδοθεί το 2ο τριήμερο.
• 30%: Test SPSS - Η/Υ: Εισαγωγή δεδομένων – Επεξεργασία δεδομένων (στατιστική ανάλυση)– Ερμηνεία αποτελεσμάτων
• 10%: Συμμετοχή στο μάθημα.
• 40%: Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (βασικές έννοιες της Στατιστικής, ερμηνεία και συγγραφή των αποτελεσμάτων κάποιων αναλύσεων από τη διδασκόμενη ύλη).

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
  1. 1. Γούργουλης Β., Μαυρομάτης Γ. (2002). Βασικές έννοιες εφαρμοσμένης Στατιστικής στη Φυσική Αγωγή. Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ. Θεσσαλονίκη.
    Κεφ. 5: Κανονική κατανομή (Σελ. 61 - 69)
    Κεφ. 6: Εκτίμηση παραμέτρων και διαστημάτων (Σελ. 71 - 89)
    Κεφ. 7: Έλεγχος υποθέσεων (Σελ. 91 - 116)
    Πίνακας Z - κανονικής κατανομής (Σελ. 169)
    Πίνακας t - κατανομής (Σελ. 170)
  2. Μαυρομάτης Γ. (1999). Στατιστικά μοντέλα και μέθοδοι ανάλυσης δεδομένων. UNIVERSITY STUDIO PRESS. Θεσσαλονίκη.
    Κεφ. 3: Ανάλυση διακύμανσης με έναν παράγοντα (One -Way) (Σελ. 43 - 57)
    Κεφ. 3: Ανάλυση διακύμανσης με δύο παράγοντες ομαδοποίησης (Two-Way) (Σελ. 59 - 79)
    Κεφ. 6: Ανάλυση διακύμανσης σε επαναλαμβανόμενες μετρήσεις με έναν παράγοντα (Σελ. 97 - 102)
    Κεφ. 6: Πειράματα με δύο παράγοντες εκ των οποίων ο ένας μόνο είναι με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις (Σελ. 108 - 114)
  3. Ferguson A. G., Takane Y. (1989). Statistical Analysis in Psychology and Education.McGraw-Hill Book Company. New York.
    Chapter 15: Analysis of Variance: One-Way classification (Σελ. 250 - 271)
    Chapter 16: Analysis of Variance: Two-Way classification (Σελ. 272 - 296)
    Chapter 19: Repeated Measurient and other experimental designs
    19.3. One-Factor experiments with repeated measurients: Computation and expectation of Mean Squares
    19.4. Illustrative example of one-factor experiment with repeated measurients (Σελ. 347 - 351) 19.7. Two-Factor experiments with repeated measurients: on one factor
    19.4. Computation formulas for two-factor experiments with repeated measurients on one factor (Σελ. 356 - 363)
  4. Καμπίτσης Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες. Θεσσαλονίκη.
    (Σελ. 153 – 158, 172 – 176, 405 – 411, 421 – 423)

Ακαδημαϊκή Ακεραιότητα
Οι φοιτητές που μετέχουν στο μάθημα αυτό οφείλουν να πραγματοποιούν όλες τις εργασίες και τις σχετικές δραστηριότητες σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα πνευματικά δικαιώματα Ν. 2121/1993. Οποιασδήποτε μορφή λογοκλοπής δεν είναι αποδεκτή και αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα με σοβαρότατες κυρώσεις. Σε κάθε περίπτωση οδηγεί σε αποτυχία (Βαθμός = 0) στο μάθημα και αναφέρεται άμεσα στην Ειδική Διατμηματική Επιτροπή του ΔΠΜΣ και μπορεί να οδηγήσει και στη διαγραφή σύμφωνα με τον Κανονισμό λειτουργίας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΔΠΘ. Όποιες ιδέες ή κείμενο δεν αποτελούν πρωτότυπο έργο του φοιτητή θα πρέπει να συνοδεύονται από πλήρη αναφορά της πηγής τους.

801 - Σχεδιασμός, εφαρμογή & παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων

Κωδικός Μαθήματος
801
Κατηγορία Μαθήματος
Κορμού
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Γούργουλης Βασίλειος
Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλ: +30 23510 39656
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Κουρτέσης Θ. & Αυγερινός Α.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline801.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 10
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Διαλέξεις – Εργαστήρια
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: Research procedures, Research report

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών – τριών με τις ερευνητικές διαδικασίες (εντοπισμός προβλήματος, διατύπωση ερευνητικών-στατιστικών υποθέσεων, σχεδιασμός, συλλογή δεδομένων, στατιστική ανάλυση, αξιολόγηση ευρημάτων, συγγραφή ερευνητικής εργασίας), η ανάπτυξη κριτικής σκέψης μέσω διαλέξεων, συζήτησης και εργασιών, καθώς και η υιοθέτηση της φιλοσοφίας του ερευνητή και η πρακτική εφαρμογή της, με απώτερο στόχο την εκπόνηση διατριβής για την απόκτηση του πτυχίου.

Περιεχόμενο Μαθήματος(περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη   Εισηγητής   Θέμα
1η Κουρτέσης Θ. Διάλεξη: Είδη μεταβλητών, υπόθεση, έλεγχος υποθέσεων, δειγματοληψία και είδη δειγματοληψίας, καθορισμός/καταγραφή του πληθυσμού, μέγεθος δείγματος, σφάλμα δειγματοληψίας.
2η Κουρτέσης Θ. Διάλεξη: Έλεγχος εγκυρότητας, απειλές εσωτερικής/εξωτερικής εγκυρότητας
3η Γούργουλης Β. Διάλεξη: Παραγοντικοί σχεδιασμοί.
4η Γούργουλης Β. Διάλεξη: Προκαταρκτική ανάλυση δεδομένων, Ερμηνεία αποτελεσμάτων, Οργάνωση ερευνητικής πρότασης, Πιλοτική έρευνα.
5η Αυγερινός Α. Διάλεξη: Συγγραφή έρευνας: τίτλος, περίληψη, εισαγωγή, ανασκόπηση βιβλιογραφίας, σκοπός και σημασία της έρευνας, επεξήγηση των όρων, λειτουργικοί ορισμοί, βασικές προϋποθέσεις, οριοθέτηση/περιορισμοί, ερευνητικές/ στατιστικές υποθέσεις, μέθοδος, αποτελέσματα, συζήτηση, συμπεράσματα, προτάσεις, βιβλιογραφία, παραρτήματα.
6η Αυγερινός Α. Εργαστήριο: πρακτική άσκηση: Συγγραφή ερευνητικής πρότασης.
7η Κουρτέσης Θ. Εργαστήριο: Πώς να διαβάζετε ένα επιστημονικό άρθρο.
8η Κουρτέσης Θ. Εργαστήριο: Ερευνητικές απειλές: Ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν κατά την ανάγνωση ενός επιστημονικού άρθρου.
9η Κουρτέσης Θ. Εργαστήριο: Ερευνητικές απειλές: Κριτική επιστημονικών περιλήψεων.
10η Γούργουλης Β. Εργαστήριο: Βασικά στατιστικά μοντέλα.
11η Γούργουλης Β. Εργαστήριο: Συγγραφή αποτελεσμάτων.
12η Γούργουλης Β. Εργαστήριο: Οδηγίες συγγραφής ερευνητικής εργασίας (Μεταπτυχιακής Διατριβής).
13η Γούργουλης Β. Ανασκόπηση μαθήματος.
- - Τελική αξιολόγηση

Τρόπος Διδασκαλίας
Διαλέξεις, διεξαγωγή πρακτικών ασκήσεων.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
- Εργασία ανασκόπησης άρθρων που εμπεριέχουν απειλές εγκυρότητας (20%)
- Εργασία υποθετικής πρότασης (20%)
- Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (50%)
- Συμμετοχή στο μάθημα (10%)

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Καμπίτσης, Χ., Χαραχούσου – Καμπίτση, Υ. (1999). Τεχνικές έρευνας στις αθλητικές επιστήμες. Τυποεκδόσεις-Τσιαρτσιάνης Αθ. Θεσσαλονίκη.
2. Μπαγιάτης, Κ.Β. (1990). Μέθοδοι έρευνας στην Εκπαίδευση και Φυσική αγωγή. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Θεσ/νίκη.
3. Baumgartner, T.A., Strong, C.H. (1994). Conducting and reading research in health and human performance. Brown & Benchmark. Dubuque-USA.
4. Hopkins, C.D. (1976). Educational research. A Bell & Howell Company. Columbus, Ohio.