718 - Φυσική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Μεταπτυχιακό Π. Σ.
- Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011 23:05
Κωδικός Μαθήματος 718 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Β: Παιδαγωγική και δημιουργική μάθηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Δέρρη Βασιλική Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τηλ: +30 25310 39705 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Σακελαρίου Κ. & Kιουμουρτζόγλου Ε. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περίγραμμα Εισηγήσεων - |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής | Βαθμολογία Grades718.pdf |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Δώδεκα (12) διαλέξεις, τρία (3) σεμινάρια και τρία (3) εργαστήρια. |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Με προσυνεννόηση στο γραφείο 213. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: Physical education, Elementary school, Cognitive, affective, moral Development and Learning, Curriculum, Practice and Assessment, Technology and Learning, linking universities and community. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος - Να διευκρινιστούν και να αναλυθούν οι σκοποί και οι στόχοι της Φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. - Να αναλυθούν τα διάφορα είδη ανάπτυξης και μάθησης. - Να παρουσιαστούν τρόποι σχεδιασμού και υλοποίησης του προγράμματος φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. - Να παρουσιαστούν και να εφαρμοστούν τρόποι αξιολόγησης του διδάσκοντα, του προγράμματος και των μαθητών. - Να παρουσιαστεί και να αξιολογηθεί η σχέση της τεχνολογίας με την ανάπτυξη και τη μάθηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση - Να παρουσιαστεί ο ρόλος της φυσικής αγωγής στην προώθηση της δια βίου άσκησης και υγείας. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Α. Εισηγήσεις Β. Εργαστήρια α. διδασκαλία της φυσικής αγωγής στο σχολικό περιβάλλον (1 απλή και 1 διαθεματική διδασκαλία), β. ανασκόπηση και αξιολόγηση των Sites για τη φυσική αγωγή στην Α/θμια εκπαίδευση, γ. αξιολόγηση της διδασκαλίας με εργαλείο συστηματικής παρατήρησης Γ. Παρουσιάσεις εργασιών Δ. Συμμετοχή σε έρευνα πεδίου |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης 1. Παρουσίαση ανασκόπησης-έρευνας (5%) 2. Κατάθεση εργασίας ανασκόπησης-έρευνας (35%) 3. Γραπτές εξετάσεις (50%) 4. Συμμετοχή (στο μάθημα, δημιουργία και εφαρμογή πλάνου διδασκαλίας (10%) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία 1. Gallahue, D. G. (1996). Developmental physical education for today’s children. Dubuque, IA, Brown & Benchmark. 2. Graham, G., Holt/Hale, S. & Parker, M. (1998). Children moving. A reflective approach to teaching physical education. USA: Mayfield Publishing Company. 3. Jewett, A., Bain, L., Ennis, C. (1995). The curriculum process in physical education (2nd ed.). Dubuque, IA: Brown & Βenchmark 4. Nichols, B. (1994). Moving and Learning. The elementary school physical education experience. USA: Mosby. 5. Pangrazi, R. (2001). Dynamic physical education for elementary school children (13th ed.). USA: Allyn & Bacon. 6. Rink, J. (1998). Teaching Physical Education for Learning. U.S.A: Mc-Graw-Hill. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση 1. Σκοποί και στόχοι της Φ.Α. στις τρεις πρώτες τάξεις: μία διεθνής προσέγγιση 2. Σκοποί και στόχοι της Φ.Α. στις τρεις τελευταίες τάξεις: μία διεθνής προσέγγιση 3. Κριτική σκέψη: ανάπτυξη και εξάσκηση 4. Διαθεματική διδασκαλία: ανάπτυξη γνωστικών αντικειμένων μέσω της φυσικής αγωγής 5. Διαθεματική διδασκαλία: ανάπτυξη γενικών θεμάτων (π.χ. ολυμπιακοί αγώνες) 6. Χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού διδάσκοντα - αποτελεσματικής διδασκαλίας 7. Τρόποι αξιολόγησης της αποτελεσματικής διδασκαλίας 8. Ανάπτυξη προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας 9. Ο ρόλος της τεχνολογίας στην εκπαίδευση 10. Τεχνολογία και φυσική αγωγή 11. Σχεδιασμός προγράμματος φυσικής αγωγής (ετήσιος, ωριαίος) 12. Ανάπτυξη συνεργασίας σχολείων-Πανεπιστημίου για την βελτίωση της ποιότητας ζωής 13. Ενσωμάτωση γονέων στη φυσική δραστηριότητα παιδιών 14. Συναισθηματική ανάπτυξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 15. Ηθική ανάπτυξη-διδασκαλία 16. Γνωστική ανάπτυξη κατά την παιδική ηλικία 17. Διδασκαλία για επίλυση ‘προβλημάτων’ 18. Ο ρόλος της συνεργατικής διδασκαλίας στη μάθηση 19. Βαθμολόγηση μαθητών 20. Ανάλυση προγραμμάτων φυσικής αγωγής στην Α/θμια εκπαίδευση 21. Χαρακτηριστικά των sites στην φυσική αγωγή για την Α/θμια εκπαίδευση 22. Τρόποι κινητικής, γνωστικής και συναισθηματικής αξιολόγησης μαθητών 23. Εναλλακτική αξιολόγηση: ντοσιέ (portfolio) και κλίμακες αξιολόγησης 24. Οργάνωση μαθήματος: ρουτίνες και πρωτόκολλα συμπεριφοράς 25. Αντιλήψεις διδασκόντων και μαθητών για τη φυσική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 26. Μοντέλα φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 27. Για μία δια βίου άσκηση: Φυσική δραστηριότητα εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος 28. Δημιουργική έκφραση και κοινωνική αλληλεπίδραση σε ετερογενές και πολυπολιτισμικό περιβάλλον |