750 - Οργάνωση προγραμμάτων αναψυχής

Κωδικός Μαθήματος
750
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Κουθούρης Χαρίλαος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 24310 47004
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
-
Εξάμηνο
Γ' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Εξ' αποστάσεως
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Με προ-συνεννόηση, στο ΤΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στα Τρίκαλα ή με ηλεκτρονική επικοινωνία.

Λέξεις κλειδιά: Recreational Sport Management, Planning, Programming, Organising, Evaluating & Promoting Recreational Sport Programs.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να καταστήσει στελέχη οργανισμών που παρέχουν υπηρεσίες αναψυχής ικανά, α)να σχεδιάζουν, β)να οργανώνουν, γ)να αξιολογούν και δ)να προωθούν με επιτυχία προγράμματα «Αθλητισμού Αναψυχής». 
Τα προγράμματα αθλητισμού αναψυχής, περιλαμβάνουν α)δομημένα – εκπαιδευτικά προγράμματα β)προγράμματα για ελεύθερα ασκούμενους, γ)προγράμματα πρωταθλημάτων μελών οργανισμών και δ)προγράμματα ομάδων ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα αναψυχής. 
Αναπτύσσονται ακόμη θέματα πρόβλεψης και αποφυγής ατυχημάτων κατά την διάρκεια των προγραμμάτων, θέματα εκπαίδευσης και επαγγελματικής συμπεριφοράς των μάνατζερ αναψυχής.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 1η: Η φύση των προγραμμάτων «Αθλητισμού Αναψυχής».
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 2η: Θεωρίες σχεδιασμού προγραμμάτων. Πλάνο προγραμματισμού. Εφαρμογές στον χώρο των γυμναστηρίων.
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 3η: Οργανωσιακή δομή φορέων παροχής υπηρεσιών αναψυχής. Εφαρμογή στον χώρο των ΟΤΑ.
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 4η: Έλεγχος και αξιολόγηση προγραμμάτων αναψυχής. Εφαρμογή στην αγορά των κατασκηνώσεων.
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 5η: Προγράμματα αναψυχής με δομημένη - εκπαιδευτική μορφή. Εφαρμογές. στις σχολές αθλημάτων και σπορ αναψυχής.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 6η: Προγράμματα αναψυχής ελεύθερα ασκούμενων ατόμων. Εφαρμογές στα κέντρα ανοικτής άθλησης και αναψυχής.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 7η: Εσωτερικά προγράμματα αναψυχής μελών οργανισμών. Εφαρμογές στον χώρου του πανεπιστημιακού αθλητισμού.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 8η: Προώθηση προγραμμάτων αναψυχής. Εφαρμογές στον χώρο των Τουριστικών επιχειρήσεων.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 9η: Πρόβλεψη και διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων. Εφαρμογές στον χώρο των γυμναστηρίων.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 10η: Επαγγελματισμός. Καριέρα. Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού οργανισμών αναψυχής. Εφαρμογή στην αγορά των ξενοδοχείων.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 11η: Επιχειρηματικότητα στην αγορά της αναψυχής. Εφαρμογές στην αγοράς της υπαίθριας αναψυχής.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 12η: Παρουσίαση εργασιών.
- Κουθούρης Χ. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Το μάθημα γίνεται εξ' αποστάσεως.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
1. Συμμετοχή & προετοιμασία σε κάθε μάθημα  10%.
α)Αποστολή ερωτήσεων-αποριών στον καθηγητή για κάθε μάθημα ξεχωριστά - μέσω e-mail-, μία εβδομάδα πριν την έναρξη κάθε μαθήματος. 
β)απάντηση στις ερωτήσεις που διατυπώνονται στο τέλος κάθε μαθήματος.

2. Ερευνητική εργασία στην αγορά εργασίας. Ομαδική (δύο ατόμων) 40%. 
Σχεδιάστε ως ομάδα δύο ατόμων συνέντευξη με θέμα: «Σχεδιασμός, οργάνωση και προώθηση των υπηρεσιών αθλητισμού αναψυχής που παρέχει ένας αθλητικός οργανισμός». 
Δημιουργείστε 20 κλειστές ερωτήσεις που θα διατυπώσετε. σε δύο διαφορετικούς μάνατζερ, ενός ιδίου τύπου οργανισμού αναψυχής
Το περιεχόμενο των ερωτήσεων της συνέντευξης (αποτελεί μέρος της βαθμολογίας), καθώς και η ταυτότητα των αθλητικών οργανισμών και των μάνατζερ που θα λάβουν μέρος στην έρευνα θα γνωστοποιηθούν με e-mail, στον διδάσκοντα στο τέλος του 9ο μαθήματος .
Η παράδοση της εργασίας, (2 συνεντεύξεις) θα συνοδεύεται α)με το αντίστοιχο γραπτό κείμενο των συνεντεύξεων, β)την κασέτα στην οποία θα υπάρχουν οι συνεντεύξεις που έγιναν στους δύο μάνατζερς και γ)αξιολόγηση –κριτική –σύγκριση μεταξύ των 2 οργανισμών -προτάσεις, (έκτασης 5 σελίδων), για την συνολική λειτουργία των συγκεκριμένων αθλητικών οργανισμών.
Θα παραδοθεί την ημέρα των εξετάσεων. 

3. Εργασία (βιβλιογραφικής ανασκόπησης) 40%.

4. Τελικές εξετάσεις  10%
Κατά την διάρκεια των τελικών εξετάσεων, κάθε ομάδα,- ως παρουσίαση διάρκειας 10 λεπτών -, θα παρουσιάσει τα πλέον σημαντικά σημεία που ανέδειξαν οι συνεντεύξεις.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Richard F. Mull et all (1997). Recreation Sport Management, Third Edition, Human Kinetics, Champaign, USA.
2. Edginton R. C. Hudson D. S., Edginton R. S. (1998). Leisure Programming 
Concepts, Trends and Professional Practice. . Brown and Benchmark Publishing. ISBN 0-697-12199-2. 
3. Corbin et al (2003). Άσκηση Ευρωστία Υγεία. Επιστημονική επιμέλεια: Β. Κλεισούρας. Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα.
4. Richard L. Daft (1997). Management. Dryden Press, Orlando, USA.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής στο σχολικό / πανεπιστημιακό περιβάλλον. 
2. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής στο εργασιακό περιβάλλον.
3. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε φυσικό περιβάλλον (δασικά πάρκα, εθνικοί δρυμοί κλπ)
4. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε αστικό περιβάλλον.
5. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής στο κέντρο μητροπόλεων (Παρίσι, Λονδίνο, Λ, Άντζελες. Τόκιο)
6. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε παιδότοπους.
7. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε παιδικές κατασκηνώσεις.
8. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε Θεματικά πάρκα
9. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε ξενοδοχειακές μονάδες
10. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε κρουαζιερόπλοια
11. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε εγκαταστάσεις ιαματικών πηγών
12. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής, ως επί μέρους δραστηριότητες, μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων
13. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε τρίτες χώρες (Αφρική, Ασία)
14. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε άτομα με ειδικές ανάγκες
15. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε άτομα με παραπτωματική συμπεριφορά
16. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε φυλακές
17. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε εθελοντικούς συλλόγους.
18. Επίδραση της τεχνολογικής ανάπτυξης στο περιεχόμενο του Αθλητισμού αναψυχής.
19. Η οικονομική διάσταση των προγραμμάτων Αθλητισμού αναψυχής στον πλανήτη ή στην Ελλάδα.
20. Επιχειρηματικότητα στην αγορά των προγραμμάτων Αθλητισμού αναψυχής.

Σημείωση: Όλες οι παραπάνω εργασίες, θα πραγματεύονται:
α)το περιεχόμενο των προγραμμάτων αθλητικής αναψυχής (30% του βαθμού), β)τα θέματα διαχείρισης των συγκεκριμένων προγραμμάτων (50% του βαθμού) όπως σχεδιασμό, οργάνωση, προώθηση,γ)τις προτάσεις και κριτική, στην προσπάθεια εφαρμογής αυτών των ίδιων προγραμμάτων στον Ελλαδικό χώρο (20% του βαθμού).

Ν749 - Άσκηση για όλους

Κωδικός Μαθήματος
Ν749
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Χαραχούσου-Καμπίτση Υβόννη-Ελένη
Βαθμίδα: Καθηγήτρια
Τηλ: +30 25310 39646
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Γιώργος Κ.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής Βαθμολογία
Grades749.pdf
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Εισηγήσεις
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: sports for all, recreation, leisure, mass sports, recreation management, leisure facilities, children camps.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
-

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 1η: Ελεύθερος χρόνος (Ε.Χ.)- αναψυχή- Άσκηση για όλους (ΑγΟ).
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 2η: Αναψυχή ΑγΟ και Υγεία.
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 3η: Ε.Χ αναψυχή και ΑγΟ από οικονομική σκοπιά.
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 4η: Αναψυχή ΑγΟ και Εκπαίδευση.
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 5η: Αναψυχή ΑγΟ και εργασία.
- Χαραχούσου Υ. Διαλεξη 6η: Αναψυχή και ΑγΟ στη διάρκεια του κύκλου ζωής.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 7η: Οργάνωση προγραμμάτων μικρής διάρκειας σε δήμους.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 8η: Παιδικές κατασκηνώσεις σε προγράμματα μαζικού αθλητισμού.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 9η: Εκπαίδευση προσωπικού παιδικών κατασκηνώσεων σε ΠΜΑ.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 10η: Τρόποι προώθησης και μάρκετινγκ σε ΠΜΑ.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 11η: Εφαρμογή δημοσίων σχέσεων σε ΠΜΑ.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 12η: Οργάνωση δημοτικών γυμναστηρίων.
- Χαραχούσου Υ. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
-

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. παρουσίαση ερευνητικού άρθρου: 10%.
2. Κατάθεση εργασίας ανασκόπησης: 15%.
3. Εξετάσεις: 50%.
4. Συμμετοχή στο μάθημα: 25%.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Alexandris , K., Dimitriadis, N., Kasiara,. A. (2001). The behavioral consequences of perceived service quality : an  exploratory study in the context of private fitness clubs in Greece, European sports management quarterly, V1, No 4, 281-299.
2. Alexanndris, K. & Palialia, E. (1999). « Measuring Customer Satisfaction in Fitness Centres in Greece: An Exploratory Study". Managing Leisure, 4, 218-228. 
3. Camping magazine  (Jan. – Feb. 2000). Staff development
4. Cho, M., & Jun, J., Cho, B., (2002). Availability of recreation sports and physical education opportunities for elder people in South Korea, World Leisure, No 1/ 2002
5. DeGraaf, D. (1992). Work Motivation and Camp Counselors. Journal of Park and Recreation Administration, 10(4) pp.37-56.
6. Edginton, S.& Edginton, C. (1999). Program objectives In: Youth programs promoting quality service, eds. Sagamore Publishing, Champaign, IL
7. Herzberg, F. (1999).The motivation to work. Third printing 1999, by Transaction Publishers, New Brunswick, New Jersey. Original     published in 1959 by John Wiley & Sons, Inc 
8. Howat, G. & Murry, D. (2002). The role of critical incidents to compliment service quality information for a sports and leisure center, European Sports Management Quarterly V1, No 4, 
9. Hunt, k.A., Bristol, T. & Bashaw, R.E. (1999). "A Conceptual Approach to Classifying Sports Fans". Journal of Services Marketing, 13¸439-452.
10. Mason, D.S. (1999). "What is the Sport Poduct and Who Buys It? The Marketing of Professional Sports Leagues". European Journal of Marketing, 33, 402-418
11. Milne, G.R. & McDonald, M.A. (1999). Sport Marketing. Managing the Exchange Process. Jonew and Bartlett Publishers.
12. Neal, L. L. (1998). Motivation of Australian leisure services personnel. Australian Parks and Recreation, 34(2) pp.12-13.
13. Neupauer, N.C. (1999). "A Personality Traits Study of Sports Information Directors at "Big" vs "Small" Programs in the East", The Social Science Journal, 36, 113-172.
14. Philips, D. (2001). "The Public Relations evaluationists". Corporate Communications: An International Journal, 6, 225-237.
15. Shannon, J.R. (1999). "Sports Marketing: An Examination of Academic Marketing Publication". Journal of Services Marketing, 3, 517-534.
16. Shilbury, D., Quick, S. & Westerbeek, H. (1998). Strategic Sport Marketing. Allen & Unwin.
17. Wuest, D. & Lombardo, B. (1994). Curriculum and Instruction. The Secondary School Physical Education Experience", chapter 15, Mosby Year Book, Inc.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Οργάνωση αθλητικών κατασκηνώσεων
2. Ψυχολογικά οφέλη από συμμετοχή σε προγράμματα 
3. Λειτουργία αθλητικών δημοτικών οργανισμών
4. Ημερήσιος προγραμματισμός κατασκηνώσεων
5. Διαχείριση κινδύνων σε κατασκηνώσεις 
6. Εφαρμογή των δημοσίων σχέσεων σε αθλητικούς οργανισμούς
7. Αξιολόγηση της παρεχόμενης ποιότητας υπηρεσιών σε αθλητικούς οργανισμούς
8. Προγράμματα χορηγιών σε αθλητικούς οργανισμούς
9. Internet Marketing
10. Internet και δημόσιες σχέσεις
11. Ικανοποίηση αναγκών των πελατών σε αθλητικούς οργανισμούς
12. Ανώτερα στελέχη σε παιδικές κατασκηνώσεις
13. Εργασιακά κίνητρα στελεχών σε κατασκηνώσεις
14. Προοπτική ανάπτυξης κατασκηνώσεων
15. Προώθηση του κατασκηνωτικού προϊόντος
16. Προφίλ τουριστών /ιδιοκτητών εταιρειών αθλητικού τουρισμού και αναψυχής στην Ελλάδα
17. Μελέτες περίπτωσης για αθλητικούς οργανισμούς  (SWOT κλπ.)
18. Σύγκριση αντιλαμβανόμενης ποιότητας στις υπηρεσίες αναψυχής σε διάφορους οργανισμούς με IPA
19. Σύγκριση κινήτρων εργαζομένων στις υπηρεσίες αναψυχής σε διάφορες οργανισμούς με IPA
20. Εργασιακή ικανοποίηση σε εργαζόμενους στους οργανισμούς εταιρείες αναψυχής δημόσιο ιδιωτικό τομέα
21. Χαρακτηριστικά της εργασίας, ρόλοι, αυτονομία, συγκρούσεις σε εργαζόμενους διάφορες οργανισμούς αναψυχής
22. Οργανωσιακή δέσμευση και εποχικότητα στο ανθρώπινο δυναμικό στον αθλητικό τουρισμό
23. Κενά στη διοίκηση των εταιρειών αναψυχής- αθλητικού τουρισμού
24. Επενδύσεις που γίνονται από τον ιδιωτικό τομέα στον αθλητικό τουρισμό - (…υγείας, οικολογικό)
25. Οικονομικό αντίκτυπο των διαφόρων μορφών αθλητικού τουρισμού (μοντέλα και εφαρμογές)
26. Μοντέλο PARRC αθλητικού τουρισμού για την πόλη της Αθήνας εν όψει 2004
27. Μοντέλο PAARC για την Κων/πολη και τη Θεσσαλονίκη εν όψει Πανευρωπαϊκών Αγώνων Ποδοσφαίρου

Ν748 - Οργάνωση γυμναστηρίων και η αξιοποίησή τους με νέες τεχνολογίες

Κωδικός Μαθήματος
Ν748
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Φατούρος Ιωάννης
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39651
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Αντωνίου Π. & Κούλη Ό.
Εξάμηνο
Γ' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
-
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: Fitness Clubs, Management, Exercise Planning, New Technologies.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Το συγκεκριμένο μάθημα έχει ως στόχο να περιγράψει την οργάνωσης της υποδομής ενός γυμναστηρίου περιλαμβάνοντας όλους εκείνους τους τομείς που κρίνονται ως απαραίτητοι γι' αυτό. Ο φοιτητής θα κατανοήσει το προφίλ του ασκούμενου στο περιβάλλον του γυμναστηρίου αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένα γυμναστήριο για να ικανοποιήσει τις ανάγκες ενός πιθανού μέλους. Μέσα στους σκοπούς του μαθήματος συμπεριλαμβάνονται η παρουσίαση του μοντέλου διοίκησης και διαχείρισης του γυμναστηρίου, του τρόπου μάρκετινγκ και διαφήμισης, πως παρακολουθούνται τα μέλη του γυμναστηρίου και πως οι νέες τεχνολογίες βοηθούν προς αυτό τον σκοπό, η βασική δομή των ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων άσκησης, οι τρόποι επιλογής του εξοπλισμού και η οργάνωση των υπηρεσιών του αλλά και πολλά θέματα που αφορούν το προσωπικό του. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι ο φοιτητής στο τέλος του εξαμήνου να μπορεί να περιγράψει τη βασική δομή οργάνωσης ενός γυμναστηρίου.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 1η: Η κίνηση του fitness σήμερα & η διάρθρωση των γυμναστηρίων σήμερα.
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 2η: Α. Η κατανόηση του προφίλ των μελών των γυμναστηρίων και η παρακολούθηση τους
Β. Το οργανόγραμμα του γυμναστηρίου – οργανωτικά μοντέλα.
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 3η: Μάρκετινγκ, πωλήσεως, διαφημιστική πολίτικη και δημόσιες σχέσεις των γυμναστηρίων.
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 4η: Διαχείριση των μελών του γυμναστηρίου & οργάνωση γραμματείας γυμναστηρίου.
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 5η: O προγραμματισμός των υπηρεσιών του γυμναστηρίου.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 6η: Οργάνωση ατομικών προγραμμάτων άσκησης.
- Κούλη Ο. Διαλεξη 7η: Οργάνωση ομαδικών προσραμμάτων άσκησης.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 8η: Εξοπλισμός γυμναστηρίου.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 9η: Επιλογή προσωπικού και θέματα μισθοδοσίας.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 10η: Οικονομικός προγραμματισμός του γυμναστηρίου.
- Αντωνίου Π. Διαλεξη 11η: Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην λειτουργία και οργάνωση του γυμναστηρίου & η αξιολόγηση της λειτουργίας του γυμναστηρίου.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 12η: Παράγοντες που επηρεάζουν τον σχεδιασμό του γυμναστηρίου.
- Φατούρος Ι. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Το μάθημα θα διεξαχθεί μέσω εισηγήσεων και παρουσιάσεων.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 

1. Γραπτές εξετάσεις. 
2. Εργασία.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Grantham W.C. et al. (1998). Grantham W.C., Patton R.W., York T.D., Winick, M.L. (eds) Health and Fitness Management. Human Kinetics, Champaign, IL. 
2. American College of Sports Medicine (1998). ACSM's Resource Manual, Williams & Wilkins, Baltimore, MA.
3. I.D.E.A. (1999). IDEA Resource Series: Managing a personal training department, IDEA The Health and Fitness Source.
4. American College of Sports Medicine (2000). ACSM's Guidelines for exercise testing and prescription. (6th ed.), Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia.
5. I.D.E.A. (1998). IDEA Resource Series: Managing a profitable group fitness department, IDEA The Health and Fitness Source.
6. Olson J.R. (1997). Facility and equipment management for sport directors. Human Kinetics, Champaign, IL, pp. 17-28.
7. I.D.E.A. (1999). IDEA Resource Series: Managing a personal training department, IDEA The Health and Fitness Source.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Καθορισμός του ποσοστού των ελλήνων που ασκούνται.
2. Χαρακτηριστικά του Έλληνα ασκούμενου στα γυμναστήρια.
3. Χαρακτηρισμός του επιμερισμού της αγοράς στα διάφορα
4. Περιβάλλοντα άσκησης που προσφέρονται στην Ελλάδα.
5. Ταξινόμηση του χώρου των ελληνικών γυμναστηρίων.
6. Χαρακτηρισμός των προσφερόμενων υπηρεσιών στα ελληνικά γυμναστήρια.             
7. Χαρακτηρισμός του προσωπικού και της μισθοδοσίας του στα ελληνικά γυμναστήρια.
8. Διερεύνηση της διαχειριστικής λειτουργίας των ελληνικών γυμναστήριων.
9. Ποια είναι η οργανωτική διάρθρωση των ελληνικών γυμναστήριων;
10. Πόσα επίπεδα μάνατζμεντ υπάρχουν στα ελληνικά γυμναστήρια;
11. Ποια είναι η εκπαίδευση των μάνατζερ των ελληνικών γυμναστήριων.
12. Ποιο μοντέλο μάνατζμεντ υιοθετούν τα ελληνικά γυμναστήρια;
13. Ποια είναι η αποτελεσματικότητα του προγράμματος spinning όσον 
αφορά την ενεργειακή δαπάνη και την απώλεια θερμίδων;
14. Ποια είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ασκούμενων στα ελληνικά γυμναστήρια;
15. Χαρακτηρισμός των δραστηριοτήτων που επιλέγουν οι έλληνες γυμναζόμενοι στα γυμναστήρια;
16. Για ποιους λόγους απευθύνονται οι έλληνες στα γυμναστήρια;
17. Χαρακτηρισμός των ομαδικών προγραμμάτων που προσφέρονται στα ελληνικά γυμναστήρια.
18. Ποιο είναι το εκπαιδευτικό ιστορικό των ελλήνων γυμναστών;
19. Ποιο είναι το μισθολογικό προφίλ των εργαζομένων στα ελληνικά γυμναστήρια ανά κατηγορία.
20. Ποιες είναι οι προτιμήσεις των ελλήνων ασκούμενων όσον αφορά τον εξοπλισμό των γυμναστήριων;
21. Ποιες είναι οι προσφερόμενες υπηρεσίες από τα ελληνικά γυμναστήρια;
22. Ποια είναι η κατανομή κερδών των ελληνικών γυμναστήριων;
23. Οικονομική σύγκριση μικρών, μεσαίων και μεγάλων γυμναστηρίων στην Ελλάδα
24. Χαρακτηρισμός των λειτουργικών εξόδων των ελληνικών γυμναστήριων.
25. Χαρακτηρισμός των προσφερόμενων συνδρομητικών πακέτων από τα ελληνικά γυμναστήρια.
26. Ποια είναι η ενεργειακή δαπάνη των προγραμμάτων αερόμπικ ανά επίπεδο δυσκολίας;
27. Ποιο είναι το προφίλ υγείας των ασκούμενων στα ελληνικά γυμναστήρια;

749 - Άσκηση για όλους

Κωδικός Μαθήματος
749
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Χαραχούσου-Καμπίτση Υβόννη-Ελένη
Βαθμίδα: Καθηγήτρια
Τηλ: +30 25310 39646
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Γιώργος Κ.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής Βαθμολογία
Grades749.pdf
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Εισηγήσεις
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: sports for all, recreation, leisure, mass sports, recreation management, leisure facilities, children camps.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
-

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 1η: Ελεύθερος χρόνος (Ε.Χ.)- αναψυχή- Άσκηση για όλους (ΑγΟ).
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 2η: Αναψυχή ΑγΟ και Υγεία.
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 3η: Ε.Χ αναψυχή και ΑγΟ από οικονομική σκοπιά.
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 4η: Αναψυχή ΑγΟ και Εκπαίδευση.
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 5η: Αναψυχή ΑγΟ και εργασία.
- Χαραχούσου Υ. Διαλεξη 6η: Αναψυχή και ΑγΟ στη διάρκεια του κύκλου ζωής.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 7η: Οργάνωση προγραμμάτων μικρής διάρκειας σε δήμους.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 8η: Παιδικές κατασκηνώσεις σε προγράμματα μαζικού αθλητισμού.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 9η: Εκπαίδευση προσωπικού παιδικών κατασκηνώσεων σε ΠΜΑ.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 10η: Τρόποι προώθησης και μάρκετινγκ σε ΠΜΑ.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 11η: Εφαρμογή δημοσίων σχέσεων σε ΠΜΑ.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 12η: Οργάνωση δημοτικών γυμναστηρίων.
- Χαραχούσου Υ. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
-

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. παρουσίαση ερευνητικού άρθρου: 10%.
2. Κατάθεση εργασίας ανασκόπησης: 15%.
3. Εξετάσεις: 50%.
4. Συμμετοχή στο μάθημα: 25%.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Alexandris , K., Dimitriadis, N., Kasiara,. A. (2001). The behavioral consequences of perceived service quality : an  exploratory study in the context of private fitness clubs in Greece, European sports management quarterly, V1, No 4, 281-299.
2. Alexanndris, K. & Palialia, E. (1999). « Measuring Customer Satisfaction in Fitness Centres in Greece: An Exploratory Study". Managing Leisure, 4, 218-228. 
3. Camping magazine  (Jan. – Feb. 2000). Staff development
4. Cho, M., & Jun, J., Cho, B., (2002). Availability of recreation sports and physical education opportunities for elder people in South Korea, World Leisure, No 1/ 2002
5. DeGraaf, D. (1992). Work Motivation and Camp Counselors. Journal of Park and Recreation Administration, 10(4) pp.37-56.
6. Edginton, S.& Edginton, C. (1999). Program objectives In: Youth programs promoting quality service, eds. Sagamore Publishing, Champaign, IL
7. Herzberg, F. (1999).The motivation to work. Third printing 1999, by Transaction Publishers, New Brunswick, New Jersey. Original     published in 1959 by John Wiley & Sons, Inc 
8. Howat, G. & Murry, D. (2002). The role of critical incidents to compliment service quality information for a sports and leisure center, European Sports Management Quarterly V1, No 4, 
9. Hunt, k.A., Bristol, T. & Bashaw, R.E. (1999). "A Conceptual Approach to Classifying Sports Fans". Journal of Services Marketing, 13¸439-452.
10. Mason, D.S. (1999). "What is the Sport Poduct and Who Buys It? The Marketing of Professional Sports Leagues". European Journal of Marketing, 33, 402-418
11. Milne, G.R. & McDonald, M.A. (1999). Sport Marketing. Managing the Exchange Process. Jonew and Bartlett Publishers.
12. Neal, L. L. (1998). Motivation of Australian leisure services personnel. Australian Parks and Recreation, 34(2) pp.12-13.
13. Neupauer, N.C. (1999). "A Personality Traits Study of Sports Information Directors at "Big" vs "Small" Programs in the East", The Social Science Journal, 36, 113-172.
14. Philips, D. (2001). "The Public Relations evaluationists". Corporate Communications: An International Journal, 6, 225-237.
15. Shannon, J.R. (1999). "Sports Marketing: An Examination of Academic Marketing Publication". Journal of Services Marketing, 3, 517-534.
16. Shilbury, D., Quick, S. & Westerbeek, H. (1998). Strategic Sport Marketing. Allen & Unwin.
17. Wuest, D. & Lombardo, B. (1994). Curriculum and Instruction. The Secondary School Physical Education Experience", chapter 15, Mosby Year Book, Inc.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Οργάνωση αθλητικών κατασκηνώσεων
2. Ψυχολογικά οφέλη από συμμετοχή σε προγράμματα 
3. Λειτουργία αθλητικών δημοτικών οργανισμών
4. Ημερήσιος προγραμματισμός κατασκηνώσεων
5. Διαχείριση κινδύνων σε κατασκηνώσεις 
6. Εφαρμογή των δημοσίων σχέσεων σε αθλητικούς οργανισμούς
7. Αξιολόγηση της παρεχόμενης ποιότητας υπηρεσιών σε αθλητικούς οργανισμούς
8. Προγράμματα χορηγιών σε αθλητικούς οργανισμούς
9. Internet Marketing
10. Internet και δημόσιες σχέσεις
11. Ικανοποίηση αναγκών των πελατών σε αθλητικούς οργανισμούς
12. Ανώτερα στελέχη σε παιδικές κατασκηνώσεις
13. Εργασιακά κίνητρα στελεχών σε κατασκηνώσεις
14. Προοπτική ανάπτυξης κατασκηνώσεων
15. Προώθηση του κατασκηνωτικού προϊόντος
16. Προφίλ τουριστών /ιδιοκτητών εταιρειών αθλητικού τουρισμού και αναψυχής στην Ελλάδα
17. Μελέτες περίπτωσης για αθλητικούς οργανισμούς  (SWOT κλπ.)
18. Σύγκριση αντιλαμβανόμενης ποιότητας στις υπηρεσίες αναψυχής σε διάφορους οργανισμούς με IPA
19. Σύγκριση κινήτρων εργαζομένων στις υπηρεσίες αναψυχής σε διάφορες οργανισμούς με IPA
20. Εργασιακή ικανοποίηση σε εργαζόμενους στους οργανισμούς εταιρείες αναψυχής δημόσιο ιδιωτικό τομέα
21. Χαρακτηριστικά της εργασίας, ρόλοι, αυτονομία, συγκρούσεις σε εργαζόμενους διάφορες οργανισμούς αναψυχής
22. Οργανωσιακή δέσμευση και εποχικότητα στο ανθρώπινο δυναμικό στον αθλητικό τουρισμό
23. Κενά στη διοίκηση των εταιρειών αναψυχής- αθλητικού τουρισμού
24. Επενδύσεις που γίνονται από τον ιδιωτικό τομέα στον αθλητικό τουρισμό - (…υγείας, οικολογικό)
25. Οικονομικό αντίκτυπο των διαφόρων μορφών αθλητικού τουρισμού (μοντέλα και εφαρμογές)
26. Μοντέλο PARRC αθλητικού τουρισμού για την πόλη της Αθήνας εν όψει 2004
27. Μοντέλο PAARC για την Κων/πολη και τη Θεσσαλονίκη εν όψει Πανευρωπαϊκών Αγώνων Ποδοσφαίρου

748 - Οργάνωση γυμναστηρίων και η αξιοποίησή τους με νέες τεχνολογίες

Κωδικός Μαθήματος
748
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Φατούρος Ιωάννης
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39651
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Αντωνίου Π. & Κούλη Ό.
Εξάμηνο
Γ' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
-
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: Fitness Clubs, Management, Exercise Planning, New Technologies.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Το συγκεκριμένο μάθημα έχει ως στόχο να περιγράψει την οργάνωσης της υποδομής ενός γυμναστηρίου περιλαμβάνοντας όλους εκείνους τους τομείς που κρίνονται ως απαραίτητοι γι' αυτό. Ο φοιτητής θα κατανοήσει το προφίλ του ασκούμενου στο περιβάλλον του γυμναστηρίου αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένα γυμναστήριο για να ικανοποιήσει τις ανάγκες ενός πιθανού μέλους. Μέσα στους σκοπούς του μαθήματος συμπεριλαμβάνονται η παρουσίαση του μοντέλου διοίκησης και διαχείρισης του γυμναστηρίου, του τρόπου μάρκετινγκ και διαφήμισης, πως παρακολουθούνται τα μέλη του γυμναστηρίου και πως οι νέες τεχνολογίες βοηθούν προς αυτό τον σκοπό, η βασική δομή των ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων άσκησης, οι τρόποι επιλογής του εξοπλισμού και η οργάνωση των υπηρεσιών του αλλά και πολλά θέματα που αφορούν το προσωπικό του. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι ο φοιτητής στο τέλος του εξαμήνου να μπορεί να περιγράψει τη βασική δομή οργάνωσης ενός γυμναστηρίου.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 1η: Η κίνηση του fitness σήμερα & η διάρθρωση των γυμναστηρίων σήμερα.
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 2η: Α. Η κατανόηση του προφίλ των μελών των γυμναστηρίων και η παρακολούθηση τους
Β. Το οργανόγραμμα του γυμναστηρίου – οργανωτικά μοντέλα.
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 3η: Μάρκετινγκ, πωλήσεως, διαφημιστική πολίτικη και δημόσιες σχέσεις των γυμναστηρίων.
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 4η: Διαχείριση των μελών του γυμναστηρίου & οργάνωση γραμματείας γυμναστηρίου.
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 5η: O προγραμματισμός των υπηρεσιών του γυμναστηρίου.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 6η: Οργάνωση ατομικών προγραμμάτων άσκησης.
- Κούλη Ο. Διαλεξη 7η: Οργάνωση ομαδικών προσραμμάτων άσκησης.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 8η: Εξοπλισμός γυμναστηρίου.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 9η: Επιλογή προσωπικού και θέματα μισθοδοσίας.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 10η: Οικονομικός προγραμματισμός του γυμναστηρίου.
- Αντωνίου Π. Διαλεξη 11η: Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην λειτουργία και οργάνωση του γυμναστηρίου & η αξιολόγηση της λειτουργίας του γυμναστηρίου.
- Φατούρος Ι. Διαλεξη 12η: Παράγοντες που επηρεάζουν τον σχεδιασμό του γυμναστηρίου.
- Φατούρος Ι. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Το μάθημα θα διεξαχθεί μέσω εισηγήσεων και παρουσιάσεων.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 

1. Γραπτές εξετάσεις. 
2. Εργασία.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Grantham W.C. et al. (1998). Grantham W.C., Patton R.W., York T.D., Winick, M.L. (eds) Health and Fitness Management. Human Kinetics, Champaign, IL. 
2. American College of Sports Medicine (1998). ACSM's Resource Manual, Williams & Wilkins, Baltimore, MA.
3. I.D.E.A. (1999). IDEA Resource Series: Managing a personal training department, IDEA The Health and Fitness Source.
4. American College of Sports Medicine (2000). ACSM's Guidelines for exercise testing and prescription. (6th ed.), Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia.
5. I.D.E.A. (1998). IDEA Resource Series: Managing a profitable group fitness department, IDEA The Health and Fitness Source.
6. Olson J.R. (1997). Facility and equipment management for sport directors. Human Kinetics, Champaign, IL, pp. 17-28.
7. I.D.E.A. (1999). IDEA Resource Series: Managing a personal training department, IDEA The Health and Fitness Source.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Καθορισμός του ποσοστού των ελλήνων που ασκούνται.
2. Χαρακτηριστικά του Έλληνα ασκούμενου στα γυμναστήρια.
3. Χαρακτηρισμός του επιμερισμού της αγοράς στα διάφορα
4. Περιβάλλοντα άσκησης που προσφέρονται στην Ελλάδα.
5. Ταξινόμηση του χώρου των ελληνικών γυμναστηρίων.
6. Χαρακτηρισμός των προσφερόμενων υπηρεσιών στα ελληνικά γυμναστήρια.             
7. Χαρακτηρισμός του προσωπικού και της μισθοδοσίας του στα ελληνικά γυμναστήρια.
8. Διερεύνηση της διαχειριστικής λειτουργίας των ελληνικών γυμναστήριων.
9. Ποια είναι η οργανωτική διάρθρωση των ελληνικών γυμναστήριων;
10. Πόσα επίπεδα μάνατζμεντ υπάρχουν στα ελληνικά γυμναστήρια;
11. Ποια είναι η εκπαίδευση των μάνατζερ των ελληνικών γυμναστήριων.
12. Ποιο μοντέλο μάνατζμεντ υιοθετούν τα ελληνικά γυμναστήρια;
13. Ποια είναι η αποτελεσματικότητα του προγράμματος spinning όσον 
αφορά την ενεργειακή δαπάνη και την απώλεια θερμίδων;
14. Ποια είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ασκούμενων στα ελληνικά γυμναστήρια;
15. Χαρακτηρισμός των δραστηριοτήτων που επιλέγουν οι έλληνες γυμναζόμενοι στα γυμναστήρια;
16. Για ποιους λόγους απευθύνονται οι έλληνες στα γυμναστήρια;
17. Χαρακτηρισμός των ομαδικών προγραμμάτων που προσφέρονται στα ελληνικά γυμναστήρια.
18. Ποιο είναι το εκπαιδευτικό ιστορικό των ελλήνων γυμναστών;
19. Ποιο είναι το μισθολογικό προφίλ των εργαζομένων στα ελληνικά γυμναστήρια ανά κατηγορία.
20. Ποιες είναι οι προτιμήσεις των ελλήνων ασκούμενων όσον αφορά τον εξοπλισμό των γυμναστήριων;
21. Ποιες είναι οι προσφερόμενες υπηρεσίες από τα ελληνικά γυμναστήρια;
22. Ποια είναι η κατανομή κερδών των ελληνικών γυμναστήριων;
23. Οικονομική σύγκριση μικρών, μεσαίων και μεγάλων γυμναστηρίων στην Ελλάδα
24. Χαρακτηρισμός των λειτουργικών εξόδων των ελληνικών γυμναστήριων.
25. Χαρακτηρισμός των προσφερόμενων συνδρομητικών πακέτων από τα ελληνικά γυμναστήρια.
26. Ποια είναι η ενεργειακή δαπάνη των προγραμμάτων αερόμπικ ανά επίπεδο δυσκολίας;
27. Ποιο είναι το προφίλ υγείας των ασκούμενων στα ελληνικά γυμναστήρια;