704 - Βιοχημεία και διατροφικές αρχές στην άσκηση
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Μεταπτυχιακό Π. Σ.
- Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011 22:10
Κωδικός Μαθήματος Ν703 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Αντωνίου Παναγιώτης Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής Τηλ: +30 25310 39659 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Παπαδημητρίου Α. & Τσαμουρτζής Ε. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περίγραμμα Εισηγήσεων | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής | Βαθμολογία Grades703.pdf |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Συνδυασμός εντατικής και εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης φοίτησης με διαλέξεις και εργαστήρια. |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Κάθε Τρίτη 13-15μμ και ασύγχρονη καθημερινή επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: Υπολογιστές στην προπονητική, Νέες Τεχνολογίες στην προπονητική, Εκπαιδευτικό Λογισμικό στην προπονητική, Πολυμέσα στην προπονητική. (computers in coaching, new technologies in coaching, educational software in coaching, multimedia in coaching). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος Το μάθημα στοχεύει, με την παρουσίαση των δυνατοτήτων των Νέων Τεχνολογιών, στην ενημέρωση των φοιτητών και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης για την χρήση τους. Παράλληλα στοχεύει στην απόκτηση δεξιοτήτων χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, εφαρμογών γραφείου και διαδικτύου.Με την καταγραφή των προγραμμάτων λογισμικού που χρησιμοποιούνται στην προπονητική διαδικασία. στοχεύει να κάνει ευρύτερα γνωστή στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τη χρήση καθώς και την αποτελεσματικότητά τους. Επίσης να δείξει τις εφαρμογές τους σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές διαδικασίες στην προπονητική και να εξοικειώσει τους φοιτητές-προπονητές με τις νέες τεχνολογίες (χρήση διαδικτύου και πολυμέσων). Η επίτευξη των παραπάνω στόχων μπορεί να οδηγήσει στην απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων από φοιτητές-προπονητές που θα τους επιτρέψει να καλύψουν τις νέες ανάγκες που διαμορφώνονται διεθνώς στην προπονητική διαδικασία. Αυτές οι ανάγκες της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στην προπονητική δημιουργούν νέες απαιτήσεις από τους φοιτητές-προπονητές για εξειδικευμένες τεχνικές και διδακτικές ικανότητες. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Εισηγήσεις σε σύγχρονη και ασύγχρονη μορφή μέσω του διαδικτύου, εισηγήσεις σε αίθουσα, εργαστήρια, παρουσιάσεις, προγραμματισμένη συμμετοχή σε έρευνα πεδίου. Στα πλαίσια του μαθήματος θα πραγματοποιηθούν 12 εισηγήσεις, παρουσιάσεις δραστηριότητες και εργαστήρια εφαρμογής και ανάπτυξης δεξιοτήτων. Το μάθημα θα διδαχθεί ως συνδυασμός τριών μεθόδων διδασκαλίας: - διαλέξεις όπου θα εισάγονται βασικές έννοιες και θεωρίες σχετικές με το περιεχόμενο του μαθήματος. - εργαστηριακή διδασκαλία όπου οι φοιτητές θα εργάζονται αυτόνομα εκτελώντας εργασίες με πακέτα λογισμικού γενικής και ειδικής χρήσης. Στόχος είναι η εξοικείωσή τους με τις έννοιες και τις μεθοδολογικές δεξιότητες της Πληροφορικής και των εφαρμογών της. - εκπόνηση σειράς μικρών εργαστηριακών ασκήσεων. Οι ασκήσεις εκτελούνται ατομικά αρχικά και ομαδικά στη συνέχεια επικοινωνώντας και χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αλλά και τις προσφερόμενες δυνατότητες (συζητήσεις, αξιολογήσεις) από τις πλατφόρμες λογισμικού (Εστία, Centra). Η συνολική δραστηριότητα αρχειοθετείται και αξιολογείται από τους διδάσκοντες. Στόχος είναι οι φοιτητές να εμπεδώσουν τη χρήση του λειτουργικού συστήματος και των περιφερειακών, των διαδεδομένων εφαρμογών Διαδικτύου, του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, της επεξεργασίας κειμένου, την εφαρμογή συγκεκριμένων δεξιοτήτων οργάνωσης, επεξεργασίας εικόνας και σχεδίασης εκπαιδευτικού υλικού μέσα από την εφαρμογή τους στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων θεμάτων. Ακόμη, οι φοιτητές θα εκπαιδευθούν στην διερεύνηση και αναζήτηση βοήθειας από τον υπολογιστή για την εκτέλεση άγνωστων εργασιών. Στόχος είναι η εξοικείωση με τους υπολογιστές και η υποβοήθηση των φοιτητών στον εντοπισμό και την ανακάλυψη των γνώσεων που χρειάζονται για να λύσουν συγκεκριμένα προβλήματα χρήσης των υπολογιστών. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 1. Η τελική αξιολόγηση του μαθήματος στο τρέχον εξάμηνο θα γίνει με τη βοήθεια μιας εργασίας (Project) που μπορεί να είναι και ομαδική (όχι περισσότερα από τρία άτομα). Τα θέματα των εργασιών θα προσδιοριστούν σε συμφωνία με το διδάσκοντα. Θα αποτελούν επιλογή τόσο από προκαθορισμένα θέματα αλλά και οι ίδιοι οι φοιτητές μπορούν να προτείνουν πρωτότυπες εργασίες που θα εμπίπτουν στα πλαίσια του γνωστικού αντικειμένου του μαθήματος. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία Υποχρεωτική 1. Τσαμουρτζής, Ε. (2002). Προγράμματα βιντεοανάλυσης στην προπονητική. Εταιρεία Αξιολόγησης και Διαχείρισης περιουσίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. 2. Alessi, S., Trollip, S. (2001). Multimedia for Learning. Methods and Development. Allyn and Bacon. Massachusetts. (Βιβλιοθήκη ΤΕΦΑΑ). 3. Donnely, J.E. (1987). Using Microcomputers in physical education and the Sport Science. Human kinetics publishers, Inc.Champaign, Illinois. (Βιβλιοθήκη ΤΕΦΑΑ). Προτεινόμενη 2. Loland S. (2001). Technology in Sport: Three Ideal-Typical Views and Their Implications. European Journal of Sport Science, vol. 2, issue 1. 3. Αντωνίου Παναγιώτης (2002). Windows ME Microsoft Word 2000. Σημειώσεις. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Κομοτηνή (Γραφείο διδάσκοντα). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση 1. Ο ΗΥ ως γνωστικό εργαλείο στην προπονητική 2. Προπονητική και ΗΥ 3. Η διδακτική αξιοποίηση λογισμικού άσκησης-εξάσκησης στην προπονητική 4. Διδακτικό Λογισμικό για την προπονητική 5. H αξιοποίηση προσομοιώσεων στην προπονητική 6. Λογισμικό Μοντελοποίησης στην προπονητική 7. Η ενσωμάτωση της βάσης δεδομένων στην προπονητική 8. Πολυμέσα και Υπερμέσα στην προπονητική 9. Εφαρμογές του διαδικτύου στην προπονητική 10. Κατασκευές ιστοσελίδων από τους προπονητές 11. Τρόποι ένταξης του ΗΥ στην προπονητική 12. Μοντέλα Χρήσης ΗΥ στην προπονητική 13. Η εκπαίδευση των στην προπονητών ως παράμετρος επιτυχημένης ενσωμάτωσης του ΗΥ στην προπονητική διαδικασία 14. Οι τάσεις στην Ευρώπη και Αμερική για τη χρήση των πολυμέσων στην προπονητική 15. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (distance learning) και υπολογιστές στην προπονητική |
Κωδικός Μαθήματος Ν702 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Γούργουλης Βασίλειος Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής Τηλ: +30 23510 39656 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Καμπάς Α., Παπανικολάου Ζ. & Πυλιανίδης Θ. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο Β' εξάμηνο |
Τύπος Μαθήματος Επιλογής |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Διαλέξεις |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Μετά από συνεννόηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: chilhoud, adolescent, training |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος - Εξοικείωση με τις βασικές έννοιες της προπονητικής. - Κατανόηση των βαθμίδων ανάπτυξης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. - Διάκριση μεταξύ χρονολογικής και βιολογικής ηλικίας. - Επιλογή ταλέντων. - Φυσιολογικές βάσεις και προπόνηση της τεχνικής και των συναρμοστικών και φυσικών ικανοτήτων στην παιδική και εφηβική ηλικία. - Μακροχρόνιος προγραμματισμός της προπόνησης. - Περιοδικότητα της προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία. - Αξιολόγηση των φυσικών και συναρμοστικών ικανοτήτων |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Εισηγήσεις |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 1. Παρουσίαση ενός άρθρου (15%) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία 1. Martin D., Carl K., Lehnertz K. (2000). Εγχειρίδιο Προπονητικής – Η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Επιστημονική επιμέλεια: Ταξιλδάρης Κ., Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Κεφ. 2.1. Προπόνηση τεχνικής - χαρακτηριστικά έννοιες (Σελ. 43 - 60) Κεφ. 6.2.1. Ιδιαιτερότητες κατά την ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων (Σελ. 346 - 351) Κεφ. 6.5.1. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση τεχνικής (Σελ. 369 - 371) Κεφ. 6.5.4. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση αντοχής (Σελ. 373 - 374) Κεφ. 6.5.3. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση ταχύτητας (Σελ. 372 - 373) Κεφ. 6.5.5. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση ευκινησίας (Σελ. 374 - 375) Κεφ. 6.5.2. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση δύναμης (Σελ. 371 - 372) Κεφ. 6.3. Η γενική βασική εκπαίδευση ως εισαγωγική βαθμίδα της προπόνησης των νεαρών αθλητών (Σελ. 352 - 355) Κεφ. 6.4. Δομή, οργάνωση και διαμόρφωση της προπόνησης των νεαρών αθλητών από μεθοδική σκοπιά και από πλευράς περιεχομένων (Σελ. 356 - 368) Κεφ. 5.3. Σχεδιασμός της προπόνησης (Σελ. 305 - 318). 2. Martin D. (1994). Προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Κεφ. 2. Σχέση μεταξύ βιολογικής ανάπτυξης και ικανότητας απόδοσης στον αθλητισμό (Σελ. 15 - 36) Κεφ. 2.3.1. Ικανότητα αντοχής (Σελ. 43 - 65) Κεφ. 2.3.1. Μορφές εμφάνισης της ταχύτητας (Σελ. 80 - 84) Κεφ. 2.3.4. Ευκαμψία (Σελ. 85 - 87) Κεφ. 2.3.2. Ικανότητα δύναμης (Σελ. 68 - 80) Κεφ. 3. Δόμηση και σχεδιασμός της προπόνησης στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σελ. 115 - 143) Κεφ. 4. Περιοδικότητα της προπόνησης στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σελ. 145 - 149). 3. Zintl F. (1993). Προπόνηση αντοχής. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ., Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Κεφ. 8. Προπόνηση αντοχής στην παιδική και νεανική ηλικία (Σελ. 207 - 221). 4. Grosser M. (1994). Προπόνηση ταχύτητας. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Ταχύτητα στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σελ. 27 - 31). 5. Fleck S., Kraemer W. (2000). Προπόνηση δύναμης - Σχεδιασμός προγραμμάτων. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ. Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. - Αρσενίου Π. Κεφ. 10. Παιδιά και προπόνηση δύναμης (Σελ. 256 - 274). 6. Knebel K-P. (1993). Κοιλιακοί - Ραχιαίοι - Λειτουργική Γυμναστική. Επιστημονική επιμέλεια: Νάτσης Κ., Τερζίδης Ι., Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Λειτουργικές ομάδες (Σελ. 79 - 85) Δύναμη και προπόνηση δύναμης (Σελ. 102 - 111). 7. Πυλιανίδης Θ. (2002). Σημειώσεις - Θεωρία των αθλητικών ταλέντων - Ανίχνευση - Επιλογή και αξιοποίησή τους. Κομοτηνή. 8. Καμπάς Α., Ταξιλδάρης Κ. (2000). Ανάπτυξη και προπόνηση των συναρμοστικών ικανοτήτων. In: Σημειώσεις – Αρχές προπόνησης & προπονητική ομαδικών και ατομικών αθλημάτων, επιμέλεια: Ταξιλδάρης Κ., Κομοτηνή. (Σελ. 1 - 20). 9. Burton A. W. & Miller D.E. (1998). Movement skill assessment. Champaign : Human Kinetics (chapter 1 - 2). 10. Tudor O. Bompa (1999). PERIODIZATION Theory and Methodology of Training, Human Kinetics, USA, chapters 6,7, 9 (pages 146 – 191 and 253 – 268). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση 1. Μέθοδοι καθορισμού της βιολογικής ηλικίας. |
Κωδικός Μαθήματος 703 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Αντωνίου Παναγιώτης Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής Τηλ: +30 25310 39659 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Παπαδημητρίου Α. & Τσαμουρτζής Ε. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περίγραμμα Εισηγήσεων |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής | Βαθμολογία Grades703.pdf |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Συνδυασμός εντατικής και εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης φοίτησης με διαλέξεις και εργαστήρια. |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Κάθε Τρίτη 13-15μμ και ασύγχρονη καθημερινή επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: Υπολογιστές στην προπονητική, Νέες Τεχνολογίες στην προπονητική, Εκπαιδευτικό Λογισμικό στην προπονητική, Πολυμέσα στην προπονητική. (computers in coaching, new technologies in coaching, educational software in coaching, multimedia in coaching). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος Το μάθημα στοχεύει, με την παρουσίαση των δυνατοτήτων των Νέων Τεχνολογιών, στην ενημέρωση των φοιτητών και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης για την χρήση τους. Παράλληλα στοχεύει στην απόκτηση δεξιοτήτων χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, εφαρμογών γραφείου και διαδικτύου.Με την καταγραφή των προγραμμάτων λογισμικού που χρησιμοποιούνται στην προπονητική διαδικασία. στοχεύει να κάνει ευρύτερα γνωστή στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τη χρήση καθώς και την αποτελεσματικότητά τους. Επίσης να δείξει τις εφαρμογές τους σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές διαδικασίες στην προπονητική και να εξοικειώσει τους φοιτητές-προπονητές με τις νέες τεχνολογίες (χρήση διαδικτύου και πολυμέσων). Η επίτευξη των παραπάνω στόχων μπορεί να οδηγήσει στην απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων από φοιτητές-προπονητές που θα τους επιτρέψει να καλύψουν τις νέες ανάγκες που διαμορφώνονται διεθνώς στην προπονητική διαδικασία. Αυτές οι ανάγκες της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στην προπονητική δημιουργούν νέες απαιτήσεις από τους φοιτητές-προπονητές για εξειδικευμένες τεχνικές και διδακτικές ικανότητες. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Εισηγήσεις σε σύγχρονη και ασύγχρονη μορφή μέσω του διαδικτύου, εισηγήσεις σε αίθουσα, εργαστήρια, παρουσιάσεις, προγραμματισμένη συμμετοχή σε έρευνα πεδίου. Στα πλαίσια του μαθήματος θα πραγματοποιηθούν 12 εισηγήσεις, παρουσιάσεις δραστηριότητες και εργαστήρια εφαρμογής και ανάπτυξης δεξιοτήτων. Το μάθημα θα διδαχθεί ως συνδυασμός τριών μεθόδων διδασκαλίας: - διαλέξεις όπου θα εισάγονται βασικές έννοιες και θεωρίες σχετικές με το περιεχόμενο του μαθήματος. - εργαστηριακή διδασκαλία όπου οι φοιτητές θα εργάζονται αυτόνομα εκτελώντας εργασίες με πακέτα λογισμικού γενικής και ειδικής χρήσης. Στόχος είναι η εξοικείωσή τους με τις έννοιες και τις μεθοδολογικές δεξιότητες της Πληροφορικής και των εφαρμογών της. - εκπόνηση σειράς μικρών εργαστηριακών ασκήσεων. Οι ασκήσεις εκτελούνται ατομικά αρχικά και ομαδικά στη συνέχεια επικοινωνώντας και χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αλλά και τις προσφερόμενες δυνατότητες (συζητήσεις, αξιολογήσεις) από τις πλατφόρμες λογισμικού (Εστία, Centra). Η συνολική δραστηριότητα αρχειοθετείται και αξιολογείται από τους διδάσκοντες. Στόχος είναι οι φοιτητές να εμπεδώσουν τη χρήση του λειτουργικού συστήματος και των περιφερειακών, των διαδεδομένων εφαρμογών Διαδικτύου, του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, της επεξεργασίας κειμένου, την εφαρμογή συγκεκριμένων δεξιοτήτων οργάνωσης, επεξεργασίας εικόνας και σχεδίασης εκπαιδευτικού υλικού μέσα από την εφαρμογή τους στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων θεμάτων. Ακόμη, οι φοιτητές θα εκπαιδευθούν στην διερεύνηση και αναζήτηση βοήθειας από τον υπολογιστή για την εκτέλεση άγνωστων εργασιών. Στόχος είναι η εξοικείωση με τους υπολογιστές και η υποβοήθηση των φοιτητών στον εντοπισμό και την ανακάλυψη των γνώσεων που χρειάζονται για να λύσουν συγκεκριμένα προβλήματα χρήσης των υπολογιστών. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 1. Η τελική αξιολόγηση του μαθήματος στο τρέχον εξάμηνο θα γίνει με τη βοήθεια μιας εργασίας (Project) που μπορεί να είναι και ομαδική (όχι περισσότερα από τρία άτομα). Τα θέματα των εργασιών θα προσδιοριστούν σε συμφωνία με το διδάσκοντα. Θα αποτελούν επιλογή τόσο από προκαθορισμένα θέματα αλλά και οι ίδιοι οι φοιτητές μπορούν να προτείνουν πρωτότυπες εργασίες που θα εμπίπτουν στα πλαίσια του γνωστικού αντικειμένου του μαθήματος. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία Υποχρεωτική 1. Τσαμουρτζής, Ε. (2002). Προγράμματα βιντεοανάλυσης στην προπονητική. Εταιρεία Αξιολόγησης και Διαχείρισης περιουσίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. 2. Alessi, S., Trollip, S. (2001). Multimedia for Learning. Methods and Development. Allyn and Bacon. Massachusetts. (Βιβλιοθήκη ΤΕΦΑΑ). 3. Donnely, J.E. (1987). Using Microcomputers in physical education and the Sport Science. Human kinetics publishers, Inc.Champaign, Illinois. (Βιβλιοθήκη ΤΕΦΑΑ). Προτεινόμενη 2. Loland S. (2001). Technology in Sport: Three Ideal-Typical Views and Their Implications. European Journal of Sport Science, vol. 2, issue 1. 3. Αντωνίου Παναγιώτης (2002). Windows ME Microsoft Word 2000. Σημειώσεις. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Κομοτηνή (Γραφείο διδάσκοντα). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση 1. Ο ΗΥ ως γνωστικό εργαλείο στην προπονητική 2. Προπονητική και ΗΥ 3. Η διδακτική αξιοποίηση λογισμικού άσκησης-εξάσκησης στην προπονητική 4. Διδακτικό Λογισμικό για την προπονητική 5. H αξιοποίηση προσομοιώσεων στην προπονητική 6. Λογισμικό Μοντελοποίησης στην προπονητική 7. Η ενσωμάτωση της βάσης δεδομένων στην προπονητική 8. Πολυμέσα και Υπερμέσα στην προπονητική 9. Εφαρμογές του διαδικτύου στην προπονητική 10. Κατασκευές ιστοσελίδων από τους προπονητές 11. Τρόποι ένταξης του ΗΥ στην προπονητική 12. Μοντέλα Χρήσης ΗΥ στην προπονητική 13. Η εκπαίδευση των στην προπονητών ως παράμετρος επιτυχημένης ενσωμάτωσης του ΗΥ στην προπονητική διαδικασία 14. Οι τάσεις στην Ευρώπη και Αμερική για τη χρήση των πολυμέσων στην προπονητική 15. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (distance learning) και υπολογιστές στην προπονητική |
Κωδικός Μαθήματος 702 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Γούργουλης Βασίλειος Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής Τηλ: +30 23510 39656 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Καμπάς Α., Παπανικολάου Ζ. & Πυλιανίδης Θ. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο Β' εξάμηνο |
Τύπος Μαθήματος Επιλογής |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Διαλέξεις |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Μετά από συνεννόηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: chilhoud, adolescent, training |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος - Εξοικείωση με τις βασικές έννοιες της προπονητικής. - Κατανόηση των βαθμίδων ανάπτυξης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. - Διάκριση μεταξύ χρονολογικής και βιολογικής ηλικίας. - Επιλογή ταλέντων. - Φυσιολογικές βάσεις και προπόνηση της τεχνικής και των συναρμοστικών και φυσικών ικανοτήτων στην παιδική και εφηβική ηλικία. - Μακροχρόνιος προγραμματισμός της προπόνησης. - Περιοδικότητα της προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία. - Αξιολόγηση των φυσικών και συναρμοστικών ικανοτήτων |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Εισηγήσεις |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 1. Παρουσίαση ενός άρθρου (15%) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία 1. Martin D., Carl K., Lehnertz K. (2000). Εγχειρίδιο Προπονητικής – Η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Επιστημονική επιμέλεια: Ταξιλδάρης Κ., Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Κεφ. 2.1. Προπόνηση τεχνικής - χαρακτηριστικά έννοιες (Σελ. 43 - 60) Κεφ. 6.2.1. Ιδιαιτερότητες κατά την ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων (Σελ. 346 - 351) Κεφ. 6.5.1. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση τεχνικής (Σελ. 369 - 371) Κεφ. 6.5.4. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση αντοχής (Σελ. 373 - 374) Κεφ. 6.5.3. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση ταχύτητας (Σελ. 372 - 373) Κεφ. 6.5.5. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση ευκινησίας (Σελ. 374 - 375) Κεφ. 6.5.2. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση δύναμης (Σελ. 371 - 372) Κεφ. 6.3. Η γενική βασική εκπαίδευση ως εισαγωγική βαθμίδα της προπόνησης των νεαρών αθλητών (Σελ. 352 - 355) Κεφ. 6.4. Δομή, οργάνωση και διαμόρφωση της προπόνησης των νεαρών αθλητών από μεθοδική σκοπιά και από πλευράς περιεχομένων (Σελ. 356 - 368) Κεφ. 5.3. Σχεδιασμός της προπόνησης (Σελ. 305 - 318). 2. Martin D. (1994). Προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Κεφ. 2. Σχέση μεταξύ βιολογικής ανάπτυξης και ικανότητας απόδοσης στον αθλητισμό (Σελ. 15 - 36) Κεφ. 2.3.1. Ικανότητα αντοχής (Σελ. 43 - 65) Κεφ. 2.3.1. Μορφές εμφάνισης της ταχύτητας (Σελ. 80 - 84) Κεφ. 2.3.4. Ευκαμψία (Σελ. 85 - 87) Κεφ. 2.3.2. Ικανότητα δύναμης (Σελ. 68 - 80) Κεφ. 3. Δόμηση και σχεδιασμός της προπόνησης στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σελ. 115 - 143) Κεφ. 4. Περιοδικότητα της προπόνησης στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σελ. 145 - 149). 3. Zintl F. (1993). Προπόνηση αντοχής. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ., Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Κεφ. 8. Προπόνηση αντοχής στην παιδική και νεανική ηλικία (Σελ. 207 - 221). 4. Grosser M. (1994). Προπόνηση ταχύτητας. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Ταχύτητα στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σελ. 27 - 31). 5. Fleck S., Kraemer W. (2000). Προπόνηση δύναμης - Σχεδιασμός προγραμμάτων. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ. Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. - Αρσενίου Π. Κεφ. 10. Παιδιά και προπόνηση δύναμης (Σελ. 256 - 274). 6. Knebel K-P. (1993). Κοιλιακοί - Ραχιαίοι - Λειτουργική Γυμναστική. Επιστημονική επιμέλεια: Νάτσης Κ., Τερζίδης Ι., Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Λειτουργικές ομάδες (Σελ. 79 - 85) Δύναμη και προπόνηση δύναμης (Σελ. 102 - 111). 7. Πυλιανίδης Θ. (2002). Σημειώσεις - Θεωρία των αθλητικών ταλέντων - Ανίχνευση - Επιλογή και αξιοποίησή τους. Κομοτηνή. 8. Καμπάς Α., Ταξιλδάρης Κ. (2000). Ανάπτυξη και προπόνηση των συναρμοστικών ικανοτήτων. In: Σημειώσεις – Αρχές προπόνησης & προπονητική ομαδικών και ατομικών αθλημάτων, επιμέλεια: Ταξιλδάρης Κ., Κομοτηνή. (Σελ. 1 - 20). 9. Burton A. W. & Miller D.E. (1998). Movement skill assessment. Champaign : Human Kinetics (chapter 1 - 2). 10. Tudor O. Bompa (1999). PERIODIZATION Theory and Methodology of Training, Human Kinetics, USA, chapters 6,7, 9 (pages 146 – 191 and 253 – 268). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση 1. Μέθοδοι καθορισμού της βιολογικής ηλικίας. |