805 - Αρχές μεγιστοποίησης απόδοσης και επίδοσης

Κωδικός Μαθήματος
805
Κατηγορία Μαθήματος
Κορμού
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Καμπάς Αντώνης
Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39643
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Φατούρος Ι., Παπαδημητρίου Κ. & Χατζηνικολάου, Θ.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline805.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 10
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
13 τρίωρες διαλέξεις
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: training, athletic technique training, coordination abilities, physical performance, training intensity, training volume, periodization, program design, aerobic training, strength and power training.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Να εισάγει το φοιτητή στη θεωρία και την πρακτική της προπονητικής με έμφαση στη μεγιστοποίηση της απόδοσης και της επίδοσης και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για επιστημονικό προβληματισμό και έρευνα με βάση τις σύγχρονες τάσεις. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται τα πλέον σύγχρονα δεδομένα που αφορούν: 1) στις επιδράσεις της προπόνησης στα διάφορα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού καθώς και 2) τις μεθόδους προπόνησης για μεγιστοποίηση της απόδοσης. Τέλος οι φοιτητές/τριες θα έρθουν σε επαφή με τις τελευταίες μεθοδολογίες αξιολόγησης της αθλητικής απόδοσης. στο εργαστήριο και το πεδίο.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη   Εισηγητής   Θέμα
1η Καμπάς Α. Εισαγωγή στη μεγιστοποίηση της απόδοσης και επίδοσης.
2η Καμπάς Α. Ερέθισμα, επιβάρυνση και προσαρμογή.
3η Καμπάς Α. Μοντέλο δια βίου αθλητικής ανάπτυξης (LTΑD).
4η Φατούρος Ι. Προπόνηση φυσικής κατάστασης: αντοχή.
5η Χατζηνικολάου Α. Προπόνηση φυσικής κατάστασης: δύναμη.
6η Φατούρος Ι. Προπόνηση φυσικής κατάστασης: ταχύτητα.
7η Χατζηνικολάου Α. Προπόνηση φυσικής κατάστασης: μυϊκή ισχύς.
8η Φατούρος Ι. Κόπωση υπερκόπωση και υπερπροπόνηση.
9η Παπαδημητρίου Κ. Μέθοδοι αξιολόγησης και βελτίωσης της τεχνικοτακτικής συμπεριφοράς.
10η Καμπάς Α. Ιδιαιτερότητες της προπόνησης και προσαρμογές στις επιβαρύνσεις στην παιδική και εφηβική ηλικία.
11η Φατούρος Ι. Διάγνωση της απόδοσης Ι (Φυσική κατάσταση).
12η Καμπάς Α. Διάγνωση της απόδοσης ΙΙ (Κινητική συναρμογή).
13η Καμπάς Α. Εισαγωγή στη μεγιστοποίηση της απόδοσης και επίδοσης.
    Τελική αξιολόγηση.

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις, εργαστήρια και συζήτηση.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
- Τεστ Ι (20%)
- Τεστ ΙΙ (20%)
- Ατομική εργασία (10%)
- Τελική εξέταση (50%)

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Armstrong, N., & Van Mechelen W.(2009). Paediatric Exercise Science. Oxford University Press
2. Baechle, T.R. & Earle. R.W. (2000). Βασικές αρχές προπόνησης δύναμης. Μετάφραση. Αθήνα: Πασχαλίδης.
3. Martin, D. Carl, K., Lehnertz K. (1993). Εγχειρίδιο Προπονητικής. Μετάφραση. Κομοτηνή: Αλφάβητο.
4. Bompa, T.O. & Haff G.G. (2009). Periodization: Theory and Methodology of Training. Champaign, IL: Human Kinetics
5. Kandel, E., R., Schwarz, J., H., Jessell, T., M. (1995). Essentials of Neural Science and Behavior. WL: McGraw-Hill.
6. Rowland, T., W. (2005). Children's Exercise Physiology. Urbana-Champaign: Human Kinetics.

Ν804 - Κίνηση και Επεξεργασία μαθησιακές προσαρμογές

Κωδικός Μαθήματος
Ν804
Κατηγορία Μαθήματος
Κορμού
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Μιχαλοπούλου Μαρία
Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Τηλ: +30 25310 39679
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
-
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline804.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 10
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Εντατική Φοίτηση
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: motor learning, controlling movement, reaction time, attention, memory, information processing, individual differences, augmented feedback, modeling, anticipation, motor skill, scheduling practice.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός τους μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων και εμπειριών από τους φοιτητές σχετικά με την εφαρμογή της επιστήμης, στην πρακτική πλευρά της ανάπτυξης των κινητικών δεξιοτήτων. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να παρουσιάσουν γνώση και κριτική ικανότητα σε βασικές έννοιες της κινητικής μάθησης και του κινητικού ελέγχου, όπως: μεθόδους διδασκαλίας που θα βοηθήσουν τους αθλητές ή άλλους ασκούμενους να βελτιώσουν την απόδοση τους, να αναπτύξουν δεξιότητες με την εξάσκηση, να βοηθήσουν στην προσαρμογή του σε πραγματικές συνθήκες απόδοσης και να καταλάβουν τα αντιληπτικά και κινητικά μοντέλα της ανθρώπινης απόδοσης.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη   Εισηγητής   Θέμα
1η Μιχαλοπούλου Μ. Χαρακτηριστικά και αξιολόγηση δεξιοτήτων.
2η Μιχαλοπούλου Μ. Ο ασκούμενος και μαθησιακές προσαρμογές.
3η Μιχαλοπούλου Μ. Αξιολόγηση της Κινητικής Μάθησης.
4η Μιχαλοπούλου Μ. Μεθόδευση πληροφοριών στην κινητική συμπεριφορά.
5η Μιχαλοπούλου Μ. Κινητικός έλεγχος.
6η Μιχαλοπούλου Μ. Κινητικό πρόγραμμα & θεωρίες Κινητικής Μάθησης.
7η Μιχαλοπούλου Μ. Οργάνωση της εξάσκησης.
8η Μιχαλοπούλου Μ. Σχεδιασμός και εφαρμογή εξάσκησης.
9η Μιχαλοπούλου Μ. Ανατροφοδότηση.
10η Μιχαλοπούλου Μ. Ανάλυση μαθησιακών προσαρμογών.
11η Μιχαλοπούλου Μ. Διευκόλυνση της μαθησιακής εμπειρίας Ι.
12η Μιχαλοπούλου Μ. Διευκόλυνση της μαθησιακής εμπειρίας ΙΙ.
13η Μιχαλοπούλου Μ. Ανασκόπηση μαθήματος.
    Τελική αξιολόγηση

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις και συζήτηση.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
- Ομαδικές εργασίες (40%).
- Συμμετοχή στο μάθημα (10%).
- Ατομική περιπτωσιολογική μελέτη (50%).

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

1. Motor Control and Learning 5th Ed. Richard Schmidt, Tim Lee (2011) Human Kinetics IL.
2. Motor Learning and Performance (2009) 4th Ed. Richard Schmidt, Craig Wrisberg, Επιμέλεια Μιχαλοπούλου Μ. Εκδόσεις Αθλότυπο Αθήνα.
3. Magill, R A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications (5th ed). Boston: McGraw-Hill.
4. Christina R.W. & Corcos, M.D. (1993). Προπονητής & Μάθηση – Απόδοση. Θεσσαλονίκη: Σάλτο.
5. Rose, D.J. (1998) Motor Learning and Motor Control . University Studio Press: Θεσ/νίκη.

Ν803 - Εφαρμοσμένη Φυσιολογία της άσκησης

Κωδικός Μαθήματος
Ν803
Κατηγορία Μαθήματος
Κορμού
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Τοκμακίδης Σάββας
Βαθμίδα: Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39649
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Δούδα Ε., Σμήλιος Η. & Τουμπέκης Α.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline803.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Πιστωτικές Μονάδες: 10
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Διαλέξεις - Εργαστήρια
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: exercise physiology, exercise metabolism, ATP, PCr, lactate, exercise intensity, training, elite athlete, anaerobic threshold, muscle fibers, neurophysiology, neuromuscular adaptation, strength training, thermoregulation, growth and development, acid-base balance, hormonal regulation, muscle glycogen, performance, cardiovascular adaptation, fitness and health.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός και στόχος του μαθήματος είναι να διδάξει και να αναλύσει τους φυσιολογικούς μηχανισμούς και τις λειτουργικές προσαρμογές του οργανισμού κατά την άσκηση. Να μελετήσει τις φυσιολογικές προσαρμογές του ανθρώπινου σώματος μετά από συστηματική άσκηση και να αναλύσει σε προχωρημένο επίπεδο τους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν την απόδοση και την επίδοση του ασκούμενου σε διάφορες φυσικές δραστηριότητες.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη   Εισηγητής   Θέμα
1η Τοκμακίδης Σ. Βασικές λειτουργίες του οργανισμού κατά την άσκηση.
2η Τοκμακίδης Σ. Ενεργειακός μεταβολισμός. Άσκηση και μεταβολικές προσαρμογές.
3η Τοκμακίδης Σ. Αερόβια ικανότητα, δρομική οικονομία και αντοχή.
4η Σμήλιος Η. Νευρική λειτουργία κατά την άσκηση.
5η Σμήλιος Η. Εργαστηριακές ασκήσεις εργοφυσιολογίας I.
6η Τουμπέκης Α. Εργαστηριακές ασκήσεις εργοφυσιολογίας II.
7η Τοκμακίδης Σ. Φυσιολογικές προσαρμογές της άσκησης κατά την αναπτυξιακή ηλικία.
8η Τοκμακίδης Σ. Άμυνα του οργανισμού και άσκηση
9η Σμήλιος Η. Νευρομυϊκές προσαρμογές με την προπόνηση δύναμης.
10η Δούδα Ε. Σύσταση σώματος και έλεγχος σωματικού βάρους.
11η Τουμπέκης Α. Παράγοντες κόπωσης στον αθλητισμό.
12η Τοκμακίδης Σ. Άσκηση σε ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες.
13η Τοκμακίδης Σ. Ανασκόπηση μαθήματος
    Τελική αξιολόγηση

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις και εργαστήρια.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
- Γραπτή σύνοψη πέντε πρόσφατων ερευνητικών άρθρων (2 θέματα): 30%
- Ενδιάμεσες αξιολογήσεις κατά τη διάρκεια των διαλέξεων: 10%
- Εξέταση προόδου: 30%
- Τελικές εξετάσεις: 30%

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Wilmore, J.H., & Costill, D.L. (2006). Φυσιολογία της Άσκησης και του Αθλητισμού, Broken Hill Publishers, Αθήνα.
2. Κλεισούρας Β. (2011). Εργοφυσιολογία., Broken Hill Publishers, Αθήνα.
3. Powers S.K. & E.T. Howley. (2006). Exercise Physiology. Boston, WCB McGraw-Hill.

804 - Κίνηση και Επεξεργασία μαθησιακές προσαρμογές

Κωδικός Μαθήματος
804
Κατηγορία Μαθήματος
Κορμού
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Μιχαλοπούλου Μαρία
Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Τηλ: +30 25310 39679
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
-
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline804.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 10
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Εντατική Φοίτηση
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: motor learning, controlling movement, reaction time, attention, memory, information processing, individual differences, augmented feedback, modeling, anticipation, motor skill, scheduling practice.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός τους μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων και εμπειριών από τους φοιτητές σχετικά με την εφαρμογή της επιστήμης, στην πρακτική πλευρά της ανάπτυξης των κινητικών δεξιοτήτων. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να παρουσιάσουν γνώση και κριτική ικανότητα σε βασικές έννοιες της κινητικής μάθησης και του κινητικού ελέγχου, όπως: μεθόδους διδασκαλίας που θα βοηθήσουν τους αθλητές ή άλλους ασκούμενους να βελτιώσουν την απόδοση τους, να αναπτύξουν δεξιότητες με την εξάσκηση, να βοηθήσουν στην προσαρμογή του σε πραγματικές συνθήκες απόδοσης και να καταλάβουν τα αντιληπτικά και κινητικά μοντέλα της ανθρώπινης απόδοσης.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη   Εισηγητής   Θέμα
1η Μιχαλοπούλου Μ. Χαρακτηριστικά και αξιολόγηση δεξιοτήτων.
2η Μιχαλοπούλου Μ. Ο ασκούμενος και μαθησιακές προσαρμογές.
3η Μιχαλοπούλου Μ. Αξιολόγηση της Κινητικής Μάθησης.
4η Μιχαλοπούλου Μ. Μεθόδευση πληροφοριών στην κινητική συμπεριφορά.
5η Μιχαλοπούλου Μ. Κινητικός έλεγχος.
6η Μιχαλοπούλου Μ. Κινητικό πρόγραμμα & θεωρίες Κινητικής Μάθησης.
7η Μιχαλοπούλου Μ. Οργάνωση της εξάσκησης.
8η Μιχαλοπούλου Μ. Σχεδιασμός και εφαρμογή εξάσκησης.
9η Μιχαλοπούλου Μ. Ανατροφοδότηση.
10η Μιχαλοπούλου Μ. Ανάλυση μαθησιακών προσαρμογών.
11η Μιχαλοπούλου Μ. Διευκόλυνση της μαθησιακής εμπειρίας Ι.
12η Μιχαλοπούλου Μ. Διευκόλυνση της μαθησιακής εμπειρίας ΙΙ.
13η Μιχαλοπούλου Μ. Ανασκόπηση μαθήματος.
    Τελική αξιολόγηση

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις και συζήτηση.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
- Ομαδικές εργασίες (40%).
- Συμμετοχή στο μάθημα (10%).
- Ατομική περιπτωσιολογική μελέτη (50%).

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

1. Motor Control and Learning 5th Ed. Richard Schmidt, Tim Lee (2011) Human Kinetics IL.
2. Motor Learning and Performance (2009) 4th Ed. Richard Schmidt, Craig Wrisberg, Επιμέλεια Μιχαλοπούλου Μ. Εκδόσεις Αθλότυπο Αθήνα.
3. Magill, R A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications (5th ed). Boston: McGraw-Hill.
4. Christina R.W. & Corcos, M.D. (1993). Προπονητής & Μάθηση – Απόδοση. Θεσσαλονίκη: Σάλτο.
5. Rose, D.J. (1998) Motor Learning and Motor Control . University Studio Press: Θεσ/νίκη.

803 - Εφαρμοσμένη Φυσιολογία της άσκησης

Κωδικός Μαθήματος
803
Κατηγορία Μαθήματος
Κορμού
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Τοκμακίδης Σάββας
Βαθμίδα: Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39649
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Δούδα Ε., Σμήλιος Η. & Τουμπέκης Α.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline803.pdf Τελευταία ενημέρωση 19/10/2013
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Πιστωτικές Μονάδες: 10
Εξάμηνο: Α' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Διαλέξεις - Εργαστήρια
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: exercise physiology, exercise metabolism, ATP, PCr, lactate, exercise intensity, training, elite athlete, anaerobic threshold, muscle fibers, neurophysiology, neuromuscular adaptation, strength training, thermoregulation, growth and development, acid-base balance, hormonal regulation, muscle glycogen, performance, cardiovascular adaptation, fitness and health.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός και στόχος του μαθήματος είναι να διδάξει και να αναλύσει τους φυσιολογικούς μηχανισμούς και τις λειτουργικές προσαρμογές του οργανισμού κατά την άσκηση. Να μελετήσει τις φυσιολογικές προσαρμογές του ανθρώπινου σώματος μετά από συστηματική άσκηση και να αναλύσει σε προχωρημένο επίπεδο τους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν την απόδοση και την επίδοση του ασκούμενου σε διάφορες φυσικές δραστηριότητες.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Διάλεξη   Εισηγητής   Θέμα
1η Τοκμακίδης Σ. Βασικές λειτουργίες του οργανισμού κατά την άσκηση.
2η Τοκμακίδης Σ. Ενεργειακός μεταβολισμός. Άσκηση και μεταβολικές προσαρμογές.
3η Τοκμακίδης Σ. Αερόβια ικανότητα, δρομική οικονομία και αντοχή.
4η Σμήλιος Η. Νευρική λειτουργία κατά την άσκηση.
5η Σμήλιος Η. Εργαστηριακές ασκήσεις εργοφυσιολογίας I.
6η Τουμπέκης Α. Εργαστηριακές ασκήσεις εργοφυσιολογίας II.
7η Τοκμακίδης Σ. Φυσιολογικές προσαρμογές της άσκησης κατά την αναπτυξιακή ηλικία.
8η Τοκμακίδης Σ. Άμυνα του οργανισμού και άσκηση
9η Σμήλιος Η. Νευρομυϊκές προσαρμογές με την προπόνηση δύναμης.
10η Δούδα Ε. Σύσταση σώματος και έλεγχος σωματικού βάρους.
11η Τουμπέκης Α. Παράγοντες κόπωσης στον αθλητισμό.
12η Τοκμακίδης Σ. Άσκηση σε ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες.
13η Τοκμακίδης Σ. Ανασκόπηση μαθήματος
    Τελική αξιολόγηση

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις και εργαστήρια.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
- Γραπτή σύνοψη πέντε πρόσφατων ερευνητικών άρθρων (2 θέματα): 30%
- Ενδιάμεσες αξιολογήσεις κατά τη διάρκεια των διαλέξεων: 10%
- Εξέταση προόδου: 30%
- Τελικές εξετάσεις: 30%

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Wilmore, J.H., & Costill, D.L. (2006). Φυσιολογία της Άσκησης και του Αθλητισμού, Broken Hill Publishers, Αθήνα.
2. Κλεισούρας Β. (2011). Εργοφυσιολογία., Broken Hill Publishers, Αθήνα.
3. Powers S.K. & E.T. Howley. (2006). Exercise Physiology. Boston, WCB McGraw-Hill.