709 - Αποτελεσματικότητα του προπονητή
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Μεταπτυχιακό Π. Σ.
- Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011 22:33
Κωδικός Μαθήματος Ν708 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Καμπάς Αντώνιος Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής Τηλ: +30 25310 39632 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Αγγελούσης Ν. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο Γ' εξάμηνο |
Τύπος Μαθήματος Επιλογής |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Εξ αποστάσεως και δια ζώσης |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Μετά από συνεννόηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: coordination abilities, motor coordination in sport and exercise, development of coordination abilities, kinesthetical differentiation and orientation in space & time, balance, response ability, rhythm ability, accident proneness, physical activity. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος Να εισάγει τον/την φοιτητή/τρια στο γνωστικό αντικείμενο των συναρμοστικών ικανοτήτων, να του δώσει την εξειδικευμένη θεωρητική γνώση που απαιτείται και στη συνέχεια με βάση αυτή τη γνώση να τον/την κάνει ικανό να αξιολογήσει τις σ.ι., και να σχεδιάσει και να υλοποιήσει προγράμματα βελτίωσης της συναρμογής σε διάφορες ομάδες του πληθυσμού. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Σύγχρονα: τρείς διαλέξεις και ένα εργαστήριο Ασύγχρονα: μία διάλεξη και ένα εργαστήριο Δια ζώσης: τρείς διαλέξεις μια συνεδρία-παρουσίαση ερευνητικών προβληματισμών με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών ένα εργαστήριο και μια απολογιστική συνεδρία |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 1. Τεστ εξ αποστάσεως 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία Υποχρεωτική Προτεινόμενη * Η προαιρετική βιβλιογραφία μπορεί να ζητηθεί από τον υπεύθυνο του μαθήματος |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση - |
Κωδικός Μαθήματος Ν707 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Τοκμακίδης Σάββας Βαθμίδα: Καθηγητής Τηλ: +30 25310 39649 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Δούδα Ε., Σμήλιος Η., Τουμπέκης Α., Μπογδάνης Γ. & Ζαφερίδης Α. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο Β' εξάμηνο |
Τύπος Μαθήματος Επιλογής |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Διαλέξεις |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Μετά από συνεννόηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: human performance, exercise metabolism, ATP, PCr, lactate, exercise intensity, interaction, muscle glycogen anaerobic threshold, elite athlete, childhood, growth, lactate, overtraining, neuromuscular adaptation, hormonal regulation, neurophysiology, strength training, thermoregulation, performance enhancements, team and individual sport events, resistance exercise, motor unit, hypertrophy, periodization, stretch shortening cycle. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος Σκοπός και στόχος του μαθήματος είναι να διδάξει και να αναλύσει τους φυσιολογικούς παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των αθλητών λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε αθλήματος. Παρόλο που οι φυσιολογικοί μηχανισμοί και οι λειτουργικές προσαρμογές του οργανισμού ανταποκρίνονται ενιαία κατά την άσκηση, η εξειδικευμένη προπόνηση δημιουργεί καθοριστικές διαφοροποιήσεις που διακρίνουν τα διάφορα αθλήματα ή και αγωνίσματα μεταξύ τους. Κατά συνέπεια, τόσο τα ατομικά όσο και τα ομαδικά αθλήματα ταξινομούνται σε αερόβια ή αναερόβια ανάλογα με τις μεταβολικές απαιτήσεις που έχουν, σε αθλήματα που επιστρατεύουν μυϊκές ίνες ταχείας ή βραδείας συστολής ανάλογα με την ενεργοποίηση του νευρομυϊκού μηχανισμού κ.ο.κ. Η μελέτη, η ανάλυση και η γνώση των παραγόντων αυτών βοηθά τον προπονητή στην επιλογή των αθλητών, στην εκπόνηση των προπονητικών προγραμμάτων και στη βελτίωση της απόδοσης. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος(περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Εισηγήσεις, εργαστήρια, παρουσιάσεις, προγραμματισμένη συμμετοχή σε έρευνα πεδίου. Οι παραπάνω θεματικές ενότητες θα αναπτυχθούν θεωρητικά με εισηγήσεις. Επίσης, οι διδασκόμενοι θα πραγματοποιήσουν αυτόνομα μια μικρή ερευνητική εργασία. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία 1. Willmore J. και D.L. Costill.(2006). Φυσιολογία της Άσκησης και του Αθλητισμού. Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση 1. Υπερπροπόνηση σε σχέση με τα διάφορα αγωνίσματα 2. Υπερπροπόνηση στην εφηβική ηλικία 3. Διατροφή και υπερπροπόνηση 4. Προπόνηση δύναμης στους αναπνευστικούς μύες. 5. Διαφορές ανδρών γυναικών σε σχέση με τους αναπνευστικούς μύες. 6. Ο ρόλος των αναπνευστικών μυών σε αερόβια και αναερόβια αγωνίσματα 7. Ο ρόλος της διατροφής στην αθλητική απόδοση των παιδιών 8. Η προπονητική προσαρμοστικότητα των παιδιών 9. Ο ιδανικός χρόνος αποκατάστασης μετά από έντονη άσκηση στα παιδιά 10. Μεταβολισμός του ATP και της φωσφοκρεατίνης σε άσκηση μέγιστης έντασης 11. Νευρομυϊκές προσαρμογές με την προπόνηση δύναμης στην παιδική ηλικία 12. Αναερόβιος μεταβολισμός σε παίδες και εφήβους 13. Οξεία ορμονική ανταπόκριση σε άσκηση με βάρη 14. Παράγοντες της επιβάρυνσης που επηρεάζουν τις ορμονικές ανταποκρίσεις σε άσκηση με βάρη 15. Ορμονικές προσαρμογές μετά από βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα προγράμματα δύναμης 16. Συσχέτιση μεταξύ της ορμονικής ανταπόκρισης και της δύναμης 17. Ανάπτυξη της δύναμης με διάφορα μοντέλα περιοδικότητας 18. Προσαρμογές της νευρομυϊκής λειτουργίας με προγράμματα ισχύος 19. Προσαρμογές της νευρομυϊκής λειτουργίας με προγράμματα συνδυασμού για την ανάπτυξη της μέγιστης δύναμης και της ισχύος 20. Φυσιολογικές προσαρμογές του οργανισμού κατά τη διαδικασία εγκλιματισμού σε θερμό περιβάλλον. 21. Παραγωγή ενέργειας και μεταβολικές διεργασίες κατά την έντονη αγωνιστική προσπάθεια 22. Χρήση του γαλακτικού και ο προσδιορισμός της έντασης στην αερόβια άσκηση. 23. Ο ρόλος και η συμπεριφορά της καμπύλης του γαλακτικού με την προπόνηση αντοχής 24. Η συμμετοχή του γαλακτικού στο μεταβολισμό κατά τη διάρκεια της άσκησης 25. Η συμμετοχή του αερόβιου μεταβολισμού στις έντονες αναερόβιες και υπερμέγιστες προσπάθειες 26. Υπερπροπόνηση και ανταποκρίσεις του ανοσοποιητικού συστήματος. 27. Υπερπροπόνηση και ανταποκρίσεις του ορμονικού συστήματος. 28. Παράγοντες που επηρεάζουν τη δρομική οικονομία και την αντοχή. 29. Φυσιολογικές διαφορές και ομοιότητες μεταξύ της προπόνησης αντοχής και της προπόνηση ταχύτητας 30. Ελεύθερη επιλογή θέματος σχετική με το περιεχόμενο του μαθήματος που δεν εμπεριέχεται στην παραπάνω θεματολογία. |
Κωδικός Μαθήματος 708 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Καμπάς Αντώνιος Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής Τηλ: +30 25310 39632 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Αγγελούσης Ν. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο Γ' εξάμηνο |
Τύπος Μαθήματος Επιλογής |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Εξ αποστάσεως και δια ζώσης |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Μετά από συνεννόηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: coordination abilities, motor coordination in sport and exercise, development of coordination abilities, kinesthetical differentiation and orientation in space & time, balance, response ability, rhythm ability, accident proneness, physical activity. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος Να εισάγει τον/την φοιτητή/τρια στο γνωστικό αντικείμενο των συναρμοστικών ικανοτήτων, να του δώσει την εξειδικευμένη θεωρητική γνώση που απαιτείται και στη συνέχεια με βάση αυτή τη γνώση να τον/την κάνει ικανό να αξιολογήσει τις σ.ι., και να σχεδιάσει και να υλοποιήσει προγράμματα βελτίωσης της συναρμογής σε διάφορες ομάδες του πληθυσμού. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Σύγχρονα: τρείς διαλέξεις και ένα εργαστήριο Ασύγχρονα: μία διάλεξη και ένα εργαστήριο Δια ζώσης: τρείς διαλέξεις μια συνεδρία-παρουσίαση ερευνητικών προβληματισμών με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών ένα εργαστήριο και μια απολογιστική συνεδρία |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 1. Τεστ εξ αποστάσεως 10% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία Υποχρεωτική Προτεινόμενη * Η προαιρετική βιβλιογραφία μπορεί να ζητηθεί από τον υπεύθυνο του μαθήματος |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση - |
Κωδικός Μαθήματος 707 |
Κατηγορία Μαθήματος Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υπεύθυνος Μαθήματος Ονοματεπώνυμο: Τοκμακίδης Σάββας Βαθμίδα: Καθηγητής Τηλ: +30 25310 39649 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες Δούδα Ε., Σμήλιος Η. & Τουμπέκης Α. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Εξάμηνο Β' εξάμηνο |
Τύπος Μαθήματος Επιλογής |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διεξαγωγής Διαλέξεις |
Συναντήσεις με Διδάσκοντα Μετά από συνεννόηση |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Λέξεις κλειδιά: human performance, exercise metabolism, ATP, PCr, lactate, exercise intensity, interaction, muscle glycogen anaerobic threshold, elite athlete, childhood, growth, lactate, overtraining, neuromuscular adaptation, hormonal regulation, neurophysiology, strength training, thermoregulation, performance enhancements, team and individual sport events, resistance exercise, motor unit, hypertrophy, periodization, stretch shortening cycle. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος Σκοπός και στόχος του μαθήματος είναι να διδάξει και να αναλύσει τους φυσιολογικούς παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των αθλητών λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε αθλήματος. Παρόλο που οι φυσιολογικοί μηχανισμοί και οι λειτουργικές προσαρμογές του οργανισμού ανταποκρίνονται ενιαία κατά την άσκηση, η εξειδικευμένη προπόνηση δημιουργεί καθοριστικές διαφοροποιήσεις που διακρίνουν τα διάφορα αθλήματα ή και αγωνίσματα μεταξύ τους. Κατά συνέπεια, τόσο τα ατομικά όσο και τα ομαδικά αθλήματα ταξινομούνται σε αερόβια ή αναερόβια ανάλογα με τις μεταβολικές απαιτήσεις που έχουν, σε αθλήματα που επιστρατεύουν μυϊκές ίνες ταχείας ή βραδείας συστολής ανάλογα με την ενεργοποίηση του νευρομυϊκού μηχανισμού κ.ο.κ. Η μελέτη, η ανάλυση και η γνώση των παραγόντων αυτών βοηθά τον προπονητή στην επιλογή των αθλητών, στην εκπόνηση των προπονητικών προγραμμάτων και στη βελτίωση της απόδοσης. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλίας Εισηγήσεις, εργαστήρια, παρουσιάσεις, προγραμματισμένη συμμετοχή σε έρευνα πεδίου. Οι παραπάνω θεματικές ενότητες θα αναπτυχθούν θεωρητικά με εισηγήσεις. Επίσης, οι διδασκόμενοι θα πραγματοποιήσουν αυτόνομα μια μικρή ερευνητική εργασία. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τρόπος(οι) Αξιολόγησης Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 1. Γραπτή σύνοψη τριών ερευνητικών άρθρων (~500 λέξεις) 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία 1. Brooks G.A. & T. Fahey. (1984). Exercise Physiology: Human bioenergetics and its applications. Wiley & Sons, N.Y. 2. Powers S.K. & E.T. Howley. (1997). Exercise Physiology. Boston, WCB McGraw-Hill. 3. McArdle W.D., F.I. Katch, & V.L. Katch (2000). Φυσιολογία της Άσκησης. Ιατρικές Εκδόσεις¨Πασχαλίδης, Αθήνα. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση 1. Υπερπροπόνηση σε σχέση με τα διάφορα αγωνίσματα 2. Υπερπροπόνηση στην εφηβική ηλικία 3. Διατροφή και υπερπροπόνηση 4. Προπόνηση δύναμης στους αναπνευστικούς μύες. 5. Διαφορές ανδρών γυναικών σε σχέση με τους αναπνευστικούς μύες. 6. Ο ρόλος των αναπνευστικών μυών σε αερόβια και αναερόβια αγωνίσματα 7. Ο ρόλος της διατροφής στην αθλητική απόδοση των παιδιών 8. Η προπονητική προσαρμοστικότητα των παιδιών 9. Ο ιδανικός χρόνος αποκατάστασης μετά από έντονη άσκηση στα παιδιά 10. Μεταβολισμός του ATP και της φωσφοκρεατίνης σε άσκηση μέγιστης έντασης 11. Νευρομυϊκές προσαρμογές με την προπόνηση δύναμης στην παιδική ηλικία 12. Αναερόβιος μεταβολισμός σε παίδες και εφήβους 13. Οξεία ορμονική ανταπόκριση σε άσκηση με βάρη 14. Παράγοντες της επιβάρυνσης που επηρεάζουν τις ορμονικές ανταποκρίσεις σε άσκηση με βάρη 15. Ορμονικές προσαρμογές μετά από βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα προγράμματα δύναμης 16. Συσχέτιση μεταξύ της ορμονικής ανταπόκρισης και της δύναμης 17. Ανάπτυξη της δύναμης με διάφορα μοντέλα περιοδικότητας 18. Προσαρμογές της νευρομυϊκής λειτουργίας με προγράμματα ισχύος 19. Προσαρμογές της νευρομυϊκής λειτουργίας με προγράμματα συνδυασμού για την ανάπτυξη της μέγιστης δύναμης και της ισχύος 20. Φυσιολογικές προσαρμογές του οργανισμού κατά τη διαδικασία εγκλιματισμού σε θερμό περιβάλλον. 21. Παραγωγή ενέργειας και μεταβολικές διεργασίες κατά την έντονη αγωνιστική προσπάθεια 22. Χρήση του γαλακτικού και ο προσδιορισμός της έντασης στην αερόβια άσκηση. 23. Ο ρόλος και η συμπεριφορά της καμπύλης του γαλακτικού με την προπόνηση αντοχής 24. Η συμμετοχή του γαλακτικού στο μεταβολισμό κατά τη διάρκεια της άσκησης 25. Η συμμετοχή του αερόβιου μεταβολισμού στις έντονες αναερόβιες και υπερμέγιστες προσπάθειες 26. Υπερπροπόνηση και ανταποκρίσεις του ανοσοποιητικού συστήματος. 27. Υπερπροπόνηση και ανταποκρίσεις του ορμονικού συστήματος. 28. Παράγοντες που επηρεάζουν τη δρομική οικονομία και την αντοχή. 29. Φυσιολογικές διαφορές και ομοιότητες μεταξύ της προπόνησης αντοχής και της προπόνηση ταχύτητας 30. Ελεύθερη επιλογή θέματος σχετική με το περιεχόμενο του μαθήματος που δεν εμπεριέχεται στην παραπάνω θεματολόγια. |